REESENYA – SURELY YOU'RE JOKING, MR. FEYNMAN!

Un relat de: Giskard
És curiós com a vegades, d'imprevist, alguns dels majors encerts en la vida succeïxen per casualitat, sense esperar-los. Bé, en una petita ressenya on parlo d'un llibre es bastant improbable que tracti realment un fet crucial de la meva pròpia vida, però això no implica que no fos positiu i lucratiu. Resulta que em trobava navegant pel departament de llibres d'Amazon, buscant llibres interessants per comprar, quan de sobte em vaig trobar amb el següent, de Richard Feynman: Surely you're joking, MR Feynman! No era l'objectiu de la meva cerca, doncs jo volia un que tractes d'assajos científics o divulgació lleugera (també em vaig comprar un de Carl Sagan, The Dragons of Eden), però ja l'havia vist per allà alguna altra vegada i de forma bastant espontània, em decidí a comprar-lo. El llibre en qüestió, una “quasi” autobiografia del cèlebre físic Amèrica, plena d'anècdotes i histories divertides, m'ha impressionat enormement. Un cop llegit el llibre, només puc sospirar amb un somriure i exclamar el següent: Richard Feynman era un geni, un gran científic, i a vegades fins i tot una mica gamberro (en el bon sentit). Però sobretot, era extraordinàriament HUMÀ.

No m'estendré gaire més. Llegiu el llibre, us el recomano. Com a futur (espero) científic, m'ha resultat una meravellosa font d'inspiració, un elixir que m'ha insuflat unes grans ganes de continuar amb els estudis, d'arribar tant lluny com pugui, de posar el meu propi granet de sorra al progrés i l'avenç científic. M'ha demostrat una altra manera de veure el món, de plantejar-se la vida. Tant de bo, quan arribi al llindar de la meva pròpia existència pugui asseverar que he gaudit d'una vida igual de plena. Guanyar el premi Nobel de física, tocar els bongos en una companyia de ballet, ser declarat deficient mental per l'exercit... simplement fabulós!

Amb sinceritat, gràcies Mr Feynman!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer