REDONA XIFRA (amb permís de la concurrència)

Un relat de: rnbonet


En són setanta, hui, nou del nou
de dos mil onze.
Si no m'ho diuen, no me n'assabent!
Seria millor dit no vull recordar-ho?

Redona xifra:
o deu vegades set o set vegades deu,
per allò del nombre màgic.
o per allò dels comptes aamb la canya.
El que més us agrade!

I sí, són setanta anys en tirera,
a recer de família,
d'amics i coneguts, de mar i de muntanya.

Bons. Millors. Pitjors alguns. Ben pocs!
I d'altres que 'ni fu ni fa'.
Què li farem!

Els dies, comptats amb els dits,
més de vint-i-cinc mil cinc-cents
me n'ixen, un darrere l'altre.

El límit, preguntes, a aquella que porta la dalla.
A la teua edat? No ho sé. Ningú ho sap.
I arronsaràs els muscles i diràs:
Doncs quan s'acabe,
ben acabat serà.

Comentaris

  • A cada dècada...[Ofensiu]
    Annalls | 01-03-2013

    ..em consolo pensant que a la següenta pensaré: Qui els enganxes ara deu menys!
    Si et serveix...
    Anna i per molts anys !

  • un petonàs, [Ofensiu]
    gypsy | 27-12-2011



    estimat i admirat mestre!

  • Hola rnBonet i per molts anys![Ofensiu]
    T. Cargol | 22-10-2011

    Podríem fer una piràmide d'anys, arribar a setanta i desprès anar baixant, tot mantenint l'experiència fins als zero anys i fondre'ns un altre cop al sinus matern.
    Gràcies pel comentari i la menció als silurs. Silurus campensis a València i silurus massus a Catalunya. Són gent inconscient i els hem de fer conscients del que fan. En concret dels seus atacs barroers per l'esquena a catalans i valencians, en santa aliança guantanamera.
    Ara me n'assabento de la paraula "quitança", per la tele, que vol dir quita es castellà. Diu que faran una quita a Grècia: jo convido a tots els que tenen hipoteca, de per aquí, a que la demanin també als seus bancs: ja està bé de baixar el sou (als de baix), de pagar més impostos (els de baix) i posar cara de germanetes de la caritat. Som rucs acabats i ens els mereixem si no els donem una lliçó!
    Hi ha una altra paraula: mesto (que vol dir metge especialista sense títol oficial, o sigui un paio sense capacitat o sense ganes de treure's el MIR, però que l'han endollat en algun lloc. Nosaltres, al govern dels millors tenim un mesto, el cap del Departament de Salut, un paio que es diu Boi, cap de la patronal del sector privat de la sanitat: el botxi dels MIR, els que treballen,...i ja està be de discursos el dia 20 fotem-los fora als d'aquí i als d'allà.

  • I que siguin més...[Ofensiu]
    Unaquimera | 07-10-2011

    Aquesta vesprada he decidit tornar a donar un tomb per Relats... i en venir a parar al teu espai, em trobo davant d’aquest XIFRA REDONA i el primer que m’ha eixit és “dir-te” FELICITATS, amic meu!

    Ja sé que vaig amb retard, però ara ja no té remei la qüestió de la puntualitat... La sinceritat és ben actual, t’ho puc assegurar!

    T’envio una abraçada rodona... o setanta, si així ho vols,
    Uq

  • Setanta felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-09-2011 | Valoració: 10

    Moltes i moltes felicitats setanta vegades cridant, una per any, una per dany. Espelmes que cauen mentre el pastís reclama protagonisme. La mà escriu un vers i l'altra clica el teclat per a nosaltres que cridem: en Ramon n'ha fet setanta? Felicitats, a escriure i endavant! Una abraçada.

    Aleix

  • MOLTA FELICITAT!!![Ofensiu]
    F. Arnau | 09-09-2011

    Benvolgut Ramon:

    Molta felicitat en el teu aniversari i que sempre continues engrescant-nos amb les teues propostes artístiques i el teu impagable bon humor...
    Una abraçada, company!!!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

    PS I per celebrar-ho res millor que fer uns reglons curts...

  • MOLTES FELICITATS!!![Ofensiu]
    Jaume VINAIXA SOLÁ | 08-09-2011 | Valoració: 10

    No són tants si estan ben portats,
    i menys encara si estan ben escrits.
    Et desitjo de tot cor que puguis doblar els 209 relats, els 1321 comentaris (que ara ja en seran 1322) i les 172397 lectures (que també en seran 172398)
    Jo no et puc doblar la nota, però et poso un 10. Te´l mereixes amb escreix.
    Salut i REBOLICA !!! (un dia m´hauràs d´explicar què vol dir. Perdona´m, però sóc així d´ignorant)
    T´envio una forta abraçada.
    Jaume

  • Setanta !!![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-09-2011

    Una xifra preciosa !!!Comparat amb mi, ets una criatura.
    Que per moltas anys puguem gaudir de la teva inestimable companyia i saviesa .
    Una carinyosa abraçada, Ramón !

  • Redona,[Ofensiu]
    allan lee | 08-09-2011

    de paraules de rauxa i bocins de calidoscopi endins,
    de fills i dona i néts que et va donant la vida,
    i estrelles al cel i boira ensopegar-se, i
    mar de fons i de bressol i calma...
    redona, de tants pinzells que pinten els miratges,
    colors d'arreu i ombres de les tristes...
    redons setanta, ben vius, i ben emprats,
    salut i rebolica, company llunyà
    que nia ben a prop del cor...


    Per molts anys, estimat Ramon.

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356866 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!