RECONÈIXER

Un relat de: Joan G. Pons

- Vaja títol ! Joan
- Hola Follet. Sempre estàs a l'aguait.
- Mira marxava lluny d'aquí, però al llegir aquest títol, ja m'enganxa't..
- És un títol.
- Conèixer d'acord. Reconèixer ja em perdo, bon amic Joan.
- En les relacions hi ha primeres oportunitats i segones.... potser per aquí trobis llum.
- Costa conèixer. I a vegades, abans de deixar-ho.... cal, potser com tu dius...una segona oportunitat.
- I això és reconèixer. He escrit i ho accepto que no cal conèixer del tot a una persona. És bo deixar-se sorprendre per l'altre.
- O sia no conèixer del tot ?
- A vegades, conèixer massa.... pots caure en la manipulació....en l'investigació de les motivacions de l'altre.... i pots apoderar-te del seu camp lliure de creixement.
- Joan, concreta.
- No conèixer del tot. No reconèixer del tot. Cal deixar i assumir un marge per la sorpresa, per la reacció no calculada, per la improvisació.... que tot això és també font de coneixement i relació.
- Pot ajudar a una bona relació ?
- Jo crec que sí.

El meu amic Follet ja no hi era. I jo em pregunto si el conec o..... i em sembla que el reconec amb marge per la sorpresa.

Comentaris

  • Bona reflexió![Ofensiu]
    joanalvol | 02-09-2010 | Valoració: 10

    Cal reconèixer que no ens coneixem, si ens coneixessim, sobretot nosaltres mateixos, no caldrien segones oportunitats.
    Per saber dels altres calen, a vegades, més de dues oportunitats.
    Gràcies Joan

    Joanalvol

  • Sabem o coneixem?[Ofensiu]
    Fada del bosc | 01-09-2010

    A mi em sembla que la major part de vegades el problema no és tenir que reconèixer, el problema és que ens pensem que sabem molt i amb una encaixada de mans, un to de veu... donem per souposat que coneixem... quina ingenuïtat!!! podem saber de moltes persones, però realment les coneixem?

    De la Fada que passeja amb els follets dins el bosc.

  • Tot i que no et conec,[Ofensiu]
    panxample | 01-09-2010 | Valoració: 10

    reconec que tens raó.
    La sorpresa, lo inesperat, és el que ens fa ser coneixedors, entenedors,per reconèixer o no, la reacció que ens provoca aquesta acció.
    Tots plegats ens hem de conèixer més per reconèixer-nos més humans .
    enhorabona per aquesta reflexió.
    avant!

  • com sempre ...[Ofensiu]
    joandemataro | 31-08-2010 | Valoració: 10

    bona reflexió joan

    fins aviat
    joan

Valoració mitja: 10