RE: PLUJA! Apressada faula amb banyes

Un relat de: rnbonet

Plovia fort, a un país mediterrani, un dia d'estiu. Era un d'aquells xàfecs immensos, descomunals; dels que s'acostumava a ocórrer cada sis anys: carrers amb un pam d'aigua, rieres eixint-se'n, llambordes que no podien amb tant de líquid vessat…
Tothom, però, estava pendent d'un altre esdeveniment. El parlament democràtic s'hi reunia. Votaven un dret fonamental, segons totes les enquestes ciutadanes. Al carrer, un munt de gent esperava enfervorida, xopada, mullada al màxim, la decisió dels representants que havien elegit.
Ells volien, desitjaven, pregaven perquè el seu màxim òrgan democràtic fes ús de les lleis i del sentiment del poble. Com dies abans havien fet palès en una manifestació multitudinària contra una sentència que arribava després de quatre anys. Un afer estrany, on un tribunal no constitucional respecte als membres interpretava la constitucionalitat d'un estatut que havia estat aprovat pel mateix parlament, representant legítim de la sobirania popular. I que...
Des de fora, alguna veu exclamava, sense excessiva força:
-Que no us canvien no-idioma i llibertats a mitges per no-toros i pa. Que ja n'hem tingut, de precedents quasi contraris. Il·lustrats, se'n deien.
I una altra més pessimista encara, clamava:
-Féu atenció a aquells que diran, parlant de llibertats i de sentit igualitari, com l'altra vegada, que la vostra veu no és la que pertoca....

Ningú dels presents li feia cas ni a una ni a l'altra. I tots xops, tornaren cadascú a sa casa.

Comentaris

  • faules[Ofensiu]
    Onofre | 27-01-2016 | Valoració: 9

    Per cert, sabieu que s'acaben de publicar per primer cop la re-interpretació de les faules de Fedre rimades en català?
    ISBN 978-84-94483-92-9
    a
    www.arolaeditors. com

  • Bases del “Concurs ARC–Catarsi 2011. Relats de ciència-ficció, fantasia i terror”[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 13-12-2010

    http://associaciorelataires.com/

  • Tots xops[Ofensiu]
    Nubada | 05-08-2010

    Estic encantada d'haver compartit un repte amb tu.

    Molt bona ironia, la teva faula banyuda on al final ningú se salva de la mullena.

    Potser algun dia escriuré alguns versets per als teus dibuixets...

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357222 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!