Quina vida més bèstia!

Un relat de: F. Arnau
“Que la vellesa porta tristesa,
i una dispesa que minva els guanys...”

“AIS” -Ovidi Montllor-

Homenatge a l’Ovidi Montllor

Una Residència ben a prop de l’Horta, amb bones vistes al mar i no massa lluny del meu poble, i raonar amb els amics de tota la vida. Les atencions primàries que precisem els vells (metges, massatges, tractaments contra el dolor crònic...). Ja sé que l’eutanàsia és fora de la llei, però sempre hi ha professionals com cal...

Un poc de força al cos, i al meu costat la dona, la companya de sempre, la mare dels meus fills, la font d’aigua amorosa, la que m’omple el llit, i el cor, i els ulls de vida, la que sempre ha dut la casa. Què hagués fet sense ella? Potser llençar-me pel balcó de casa...

Poqueta cosa és el que demane, als fills que tant conec, o almenys ho pense. Després d’anys i més anys deixant-me la vida, sense passar factura, sense cap mida. Lluitant pels nostres drets, que ara estan venent per quatre xavos, preparant un món preciós, l’Estat del benestar, i que estudiaren allò que més els agradés per a que foren feliços, treballant sense repòs, però això sí! Sempre amb la cara ben alta...

Malalt de cos i d’ànima (sobretot després de veure en què s’ha convertit el present), esperant que els meus fills o els néts almenys pogueren fer totes aquelles coses que nosaltres no hem pogut fer, o encara que siga, recuperar totes aquelles coses que vam guanyar amb les nostres lluites...

Poqueta cosa és el que demane, i potser el més segur és que em moriré sense elles: La Residència, la dona, raonar amb els amics.... I que els joves es revolten ja d’una puta vegada!

Quina vida més bèstia!

***

Godella (l’Horta), 3 d’abril del 2.015

Comentaris

  • Tots volem...[Ofensiu]

    Tots volem que ens nostres fills aconsegueixen tot allò que no aconseguirem nosaltres...
    Utopía, i què! Els somnis i les il·usions són de franc i ajuden a viure i a lluitar.
    —Joan—

  • El somni[Ofensiu]
    Materile | 17-04-2015 | Valoració: 10

    Suposo que tots quan arribem a la vellesa volem el que vol el teu protagonista, però el somni pel qual s'ha lluitat tota la vida s'està fent fonedís per un maleït Govern i la seva vellesa s'altera perquè veu que el somni se'n va en orris.
    Un relat preciós, molt ben tramat,amb bon ritme i amb sensibilitat.
    Una abraçada,
    Materile

  • Provocador[Ofensiu]
    SenyorTu | 14-04-2015

    En el primer cop d’ull, sembla que el que demana el teu protagonista sigui una utopia. I ho sembla per cap a on han anat les coses, per cap a on ha derivat la societat. Perquè és ben cert que el que demana és allò que se li va prometre i pel que es va deixar la pell. Bon homenatge a l’Ovidi, Francesc!

  • Un relat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-04-2015

    "superben" escrit però no estic gens d'acord amb el protagonista .
    Als meu quasi 82 anys, amb els seus alts i baixos,i les limitacions que l'edat comporta, puc dir que la vida és una meravella.
    Una abraçada, Franccesc.

  • La revolta que no arriba[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-04-2015 | Valoració: 10

    Té raó el protagonista d'enfadar-se perquè no arriba la revolta, per constatar el seguidisme de la majoria. Però espero que no pensi que la vida és inútil. Potser si que és bèstia, però cal pensar i actuar en conseqüència. Si no pensem ni actuem, malament. Gràcies Francesc per fer-me pensar.

    Aleix

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 11-04-2015 | Valoració: 10

    Es precios
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

338843 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------