Qui ha de conèixer el secret?

Un relat de: fraruro

- No caldria explicar-li al nostre Cap d'Estat?
- No. Ell només té un paper representatiu. No té les competències necessàries per poder fer-hi res.
- I al Cap de Govern o a un dels ministres?
- Tampoc ho veig molt clar. Les seves funcions són merament executives. Prendre les mesures necessàries a favor o en contra d'un secret d'estat només aconseguiria cridar l'atenció sobre la mesura i el secret. No ens podem permetre que algú ho esbrini accidentalment.
- Imagino que aquest argument també invalida al Parlament.
- I tant! En el millor dels casos intentarien legislar o pactar amb la fi de crear un acta de secrets. Això equivaldria a admetre que hi ha un secret, i tothom voldria tafanejar. Si li diem al Govern o al Parlament, tard o d'hora algú acabarà esbrinant el secret!
- I al poder judicial?
- Potser insinues que aquest secret és il·legal o vulnera una llei?
- El secret en si no és il·legal.
- Cal portar alguna persona a judici per culpa d'aquest secret?
- Cap persona que ens interessi a nosaltres.
- Llavors, el poder judicial no té perquè tenir coneixement d'aquest afer. A més, qualsevol acció judicial cridaria l'atenció del públic o de la premsa, encara que hi hagués secret de sumari.
- Hi ha cap altra estament diferent dels esmentats a qui pugui interessar o afectar aquest secret?
- Diria que no.
- Llavors, què cal fer amb aquest secret d'estat?
- Si volem que ho continuï sent, el millor és que ningú el conegui. Els secrets d'estat només ho són mentre cap persona en té coneixement.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer