Queixa't a qui pertoca

Un relat de: Joanjo Aguar Matoses


QUEIXA'T A QUI PERTOCA.

(Iniciem un moviment ciutadà de protestes amb seny).


Fins fa poc, cada vegada que em sentia molest o ofés per una empresa o institució (o el que fos) perquè havien fet alguna cosa que no em semblava bé, jo em trobava impotent, i frustrat.

"No sé què fer. Només puc que queixar-me. Però, ¿a qui? ¿Als amics? ¿De què serveix?", pensava jo sempre.

Però l'altre dia, ja fart de tot, se'm va acudir una idea, i em vaig dir a mi mateix:

"¿Per què gastes inútilment les teues energies queixant-te davant la teua xica (o dona), el teu xic (o home), els teus companys de faena, o els teus amics?"

"¿PERQUÈ NO ET QUEIXES, ABANS DE TOT, A EIXA EMPRESA, O INSTITUCIÓ, O EL QUE SIGA?"

És molt fàcil, MITJANÇANT INTERNET. Mira:

1- Entres en el GOOGLE (o en altre cercador).
2- Busques la pàgina web de la institució o empresa que et contraria.
3- Busques la seua adreça electrònica de contacte. (Sempre en tenen).
4- I li envies una carta de protesta (un e-correu).

Aprofitem la xarxa electrònica per a desfogar-nos. És molt senzill, ràpid i barat.

Després, ja podré parlar amb els meus amics, la meua dona, o el meu home, sobre el tema. Però ara ja estic més tranquil, perquè sé que el causant del meu malestar llegirà la meua protesta (o algun ajudant seu, que li la farà arribar).

Potser això no servisca de res. Però jo em trobe millor, perquè he fet alguna cosa interessant.

I és que, ¿de què serveix queixar-te davant la gent que t'envolta, si no fas res més?

CANALITZEM LES NOSTRES ENERGIES. QUE APROFITEN D'ALGUNA COSA.

Penseu en açò cada vegada que vulgueu queixar-vos. I ja em direu com quedeu.

Bo. Adéu.

Joanjo.

(PER FAVOR, REENVIEU AQUEST TEXT A TOTES LES PERSONES QUE CONEIXEU. GRÀCIES).


Sueca, 30 de setembre del 2004.
Joanjo Aguar Matoses.


Comentaris

  • Fotos meues de Sueca, València i voltants[Ofensiu]




    ____________________________


    Podeu veure fotos meues de Sueca, el meu poble, i dels seus voltants, en esta pàgina:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618477002096/



    Imatges de València Ciutat, també n'he publicat ací:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618387881753/


    Sou lliures de baixar-vos-les a tamany original, si us agrada alguna per conservar-la, difondre-la o, fins i tot, emmarcar-la al corredor o al saló de casa. Per mi, seria un goig. ¡Total!

    Bon profit al visionat.


    MÉS FOTOS MEUES:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/


    ____________________________

l´Autor

Foto de perfil de Joanjo Aguar Matoses

Joanjo Aguar Matoses

204 Relats

246 Comentaris

250418 Lectures

Valoració de l'autor: 9.30

Biografia:
Sóc de Sueca, poble situat a la Ribera del Xúquer, al País Valencià i, per tant, a Marènia (com li dic jo) o Països Catalans (com li diu la resta del món).