QUÈ SOM?(paraula mundial per definir-nos)

Un relat de: Rogal Mar

Mirant el llibre d'història he vist, que la gent és anarquista, socialista, d'esquerres, pepero, fatxa, nazi, que no l'importa res,… També he vist els diferents corrents artístics: modernistes, cubistes, clàssics, romàntics, realistes, naturalistes, existencialistes, tot un infinit de maneres de ser.
Quan m'he preguntat, què som?
No us confongueu amb la pregunta qui som? Som persones, tret d'alguns que semblen animals, però pregunto una altre cosa.
Si amb les noticies sabem lo que passa a Nova Zelanda, que està justament a l'altre punta del Món, es pot dir que som globals, així que no puc dir una paraula i fer-la mundial així com així, perquè segur que no tothom està d'acord. Doncs busquem una paraula mundial.
Fam, no encarà que molta gent la pateix, no és mundial.
Guerra, pot ser mundial, però estic segur que a ningú li agrada.
Religió, mai, el mal de tot és la religió, tot i que es basa en la creença de lo que no creiem, cadascú te una imatge diferent.
Ai, que més pot ser mundial...
Diners, tothom vol diners però és una altre paraula dolenta, ja que hi ha gent que mor per diners i altres que s'enriqueixen.
Crec que no n'hi ha gaires...
Ja la tinc!
AMOR.
Amor a que?
Al pròxim, a la teva estimada parella, amor als diners, a les petites coses de la vida, a la vida mateixa, a tu mateix...
Quatre paraules, A-M-O-R. Diferents idiomes: love, amore, amour, láska, lobi, liefde, kasih, caritas,lufu, liebe, dashuri, els de diferent escriptura, etc

Ja està! ja la tinc. És aquesta. Però, segons la teoria de l'equilibri en que hi crec bastant, te que haver-hi un contrari quin és...

ODI, mala paraula, dolenta, repugnant, fastigosa, ...
Però jo crec amb la teoria de l'equilibri o no. Que hi ha més, AMOR o ODI en el Món?
M'inclino al AMOR així que ara ja puc criticar: simplement és una teoria, no una aplicació, jo aquesta teoria no l'he cregut mai...

Canvi d'idea, no passa res m'entres quedi alguna cosa perquè lluitar, alguna cosa arriscar-se, algú per inclús sacrificar-se,... El Món que pronostiquen els anomenats savis, que no s'ho creuen ni ells, no desapareixerà, ja pot caure un meteorit, ja pot entrar un súper volcà en erupció, ja pot haver una epidèmia,...

Amb l'AMOR MUNDIAL les coses no aniran a millor, però m'arrisco i dic que a pitjor no anirem.

Acabo i dic, jo estimo, tu estimes, ell estima...
TOTS ESTIMEM!!

Comentaris

  • F. Escandell | 18-08-2009 | Valoració: 10

    "Amor a que?
    Al pròxim, a la teva estimada parella, amor als diners, a les petites coses de la vida, a la vida mateixa, a tu mateix..."

    Estic totalment d'acord amb tu, totes les persones buscam l'amor, encara que no sigui del mateix tipus.

    Una besada!

  • t'estimo massa[Ofensiu]
    lamusa | 14-04-2007 | Valoració: 9

    tot sabem estimar ! y algun estimem a les persones masa, l'amor es molt bonic i l'envella es un sintoma del amor, si de veritat estimes una persona ... mai pensaras an el k pensen els demes
    t'estimo massa amor meu

  • Doncs si. L'amor és el gran motor de la història de la humanitat. Per amor s'han fet moltes guerres, ja sigui amor a déu o d'algun rei o reina.
    Per amor ens llevem cada dia a les 6 o les 7 per fer una feina que no ens agrada, per amor anem a veure a la parella que viu a vés a saber quants quilòmetres lluny...
    L'amor ens mou, i som moguts per l'amor.


    Escriu per amor

    .
    .
    .

    i per res més.

    Juseph

  • Tots estimem[Ofensiu]
    Roget | 15-03-2007

    Tots estimem a la nostra manera; als amics, als pares, a la xicona... però amor sempre hi ha hagut inclus en els pitjors moments de la història... el que ens cal pequè tot siga millor, entre d'altres, és senzillesa.

  • tens raó tots estimem[Ofensiu]
    lamusa | 15-03-2007 | Valoració: 9

    es veritat tots ens estimem o sabem estimar! fins y tot estimen el lladres, el del 3 mon; tots sabem estimar, però no tots coneixem la paraula amor o no tots som persones estimades o ens sentim estimats.
    la gente quiere el dinero, a los amigos, a la pareja ...
    pues yo tmb kiero a mis amigos, a mi familia y a mi gran ispiracion

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Rogal Mar

Rogal Mar

31 Relats

59 Comentaris

28696 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:
El meu cor batega, la meva mà tremola. Puc fer una cosa, ESCRIURE.

Dóna'm un teclat
i t'escriuré un relat.
(Rogal Mar)