Què és la vida?

Un relat de: Àlex Casanovas Boada

La vida és el més lluminós, el més el bell dels miracles del Poder Dominical. És la més poderosa i la més lluenta prova d'Unitat Divina. És el més extens i brillant dels miralls que exhibeix la manifestació de l'Eternament Suplicat. Si, solament, la vida fa conegut al Vivent, a l'Autosuficient juntament amb tots Els seus noms i actes. És una llum, una medicina, igual a una poció barrejada de diversos atributs. Tal com els set colors són combinats en la llum, i com diverses drogues barrejades en un medicament, llavors també la vida és una realitat feta de nombrosos atributs. Alguns d'aquests atributs en la seva realitat s'expandeixen mitjançant els sentits; es revelen i es diferencien. No obstant això, la major part són percebuts en forma d'emocions, es fan coneguts per emanar de la vida. És com si la vida estigués subjecta a aquests o darrere d'ells o els incités a entrar al lloc que deuen. Per exemple, quan la vida entra a un cos, el Nom del Tot Savi, es manifesta; fa d'aquest la seva llar i ho ordena amb la seva saviesa. De la mateixa manera, el Nom del Tot Generós es manifesta, en la decoració i l'organització del seu estatge d'acord a les seves necessitats. I al mateix temps, la manifestació del Nom del Tot Compassiu es fa evident; això atorga tot tipus de *priviligios per a la perfecció i continuació de la vida. I al seu torn, la manifestació del Nom del Proveïdor; produint el sustento material i immaterial requerit per a la perpetuació i desplegament de la vida, i emmagatzemar-los en una part, dintre del seu cos. És a dir, la vida és com un punt de focus, diversos atributs *estan dintre d'uns altres, en efecte, s'integren en un sol i es fan el mateix. És com si *integramente la vida fora al mateix temps coneixement i poder i saviesa i pietat i així. D'aquesta manera, quant a aquesta àmplia essència, la vida és un mirall de l'Eternament Implorat, reflectint els atributs de l'Essència Dominical. A això es deu el misteri de l'Únic Existent, qui és l'Etern, L'Autosuficient, aquell que crea la vida en gran abundància i plenitud, i la dispersa i difon pertot arreu i, concentra tot al voltant de la vida i fa que estigui tot al seu servei. El compliment de la vida és grandiós. Sí, no és fàcil ser mirall de l'Eternament Suplicat, no és com qualsevol deure. Així, el sobtat i continuo naixement, del no-res, d'aquestes innombrables i incomptables vides les quals nosaltres tot el temps veiem davant els nostres ulls -i de espirits, els quals són els orígens i essències de vida- el seu ésser enviat per a demostrar l'existència necessària, els sagrats atributs, i els més bells Noms del Necessàriament Existent, de l'Etern, l'Autosuficient tan clarament com els rajos mostren l'existència del sol. Tal com algú qui no reconeix i accepta l'existència del sol és obligat a negar la llum la qual cobreix al dia, així com també qui no reconeix el Sol de la Divina Unitat Qui és l'Etern, el Autosuficient i l'oferidor de la Vida i de la Mort, hauria de negar l'existència de les criatures vivents les quals poblen la terra i encara al passat i al futur, haurà de caure unes cent vegades mes baix que qualsevol animal, caure del nivell de la vida per a convertir-se en alguna cosa completament innanimat i ignorant.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer