Quan tornin les foscors (XIII i mig)

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

Introducció

- Mestre, segur que anem pel bon camí?
- Fill meu, no parlis tant que ens tornarem a perdre.



Capítol XIII i mig- Una conversa d'alta volada a l'hospital

El comissari Raspall, que en el fons és un bon jan, no ha deixat de visitar dia rera dia el seu amic Qüentinho, que encara roman a l'hospital.

Per pimer cop d'ençà quinze dies l'italo-brasiler li demana tabac: -Dona'm tabac, vull fumar, -li demana convençut, aixecant una mica el cap, on encara són ben visibles les senyals de l'accident.

-No pots pas fumar, ara! -li etziva el comissari.

-Per què no? -s'estranya en Qüentinho.

-Per dues raons, -li contesta el comissari, en pla didàctic

  1. Perquè això és un hospital, i

  2. Perquè a rel de l'accident et van haver d'amputar les dues mans, i jo no et penso aguantar la cigarreta, saps?


-Les dues mans? Noooooo. Ara no podré tornar a tocat mai és el piano, -es lamenta el jove.

-Però si no l'has tocat mai tu, el piano, -el contradiu en Raspall.

-Això era abans. Aquests dies he somiat que era pianista, un gran pianista -suspira en Qüentinho.

-Pianista, pianista -fa el comissari despectivament, -tu, l'ùnic que saps tocar són els pebrots, ja t'ho diré jo. I ara, sense mans, ha! Com no et dediquis a passar a màquina les cartes que et dicti un mut -acaba en Raspall, que ja he dit abans que en el fons era un bon jan.

Arribats a aquest punt, la lectora o el lector ja es pot imaginar la depressió en què va caure el company del comissari, motiu pel qual em sembla reiteratiu i innecessari perdre el temps fent-ne la descripció. En lloc d'això, us recomano la lectura del relat Solatges de l'Iu Bohigas.

(continuarà …)

Comentaris

  • Ep, que l'avís anterior m'ha quedat tallat[Ofensiu]

    Malgrat el que s'anuncia aqui al costat (biografia), el proper capítol (que potser serà l'últim), encara no sé quan el podré penjar, més que res per dificultats tècniques de darrera hora. Resulta que encara no tinc internet a casa, i com que el capítols ja ells tinc escrits, esperava tenir la connexió per fer un "Talla-i-enganxa".

    Ara per ara, doncs, no tinc ni idea de quan ho podré penjar.

    És per això que et demano:


    SEGUEIX ATENT/A A LA PANTALLA


    Et mantindré informat.

  • Avís [Ofensiu]

    Malgrat el que s'anuncia aqui al costat (biografia), el proper capítol (que potser serà l'últim), encara no sé quan el podré penjar, més que res per dificultats tècniques de darrera hora. Resulta que encara no tinc internet a casa, i com que el capítols ja ells tinc escrits, esperava tenir la connexió per fer un "Talla-i-enganxa".

    Ara per ara, doncs, no tinc ni idea de quan ho podré penjar.

    És per això que et demano:

    aahhhhhh!!!!!!![Ofensiu]

Linkinpark | 05-01-2005

ja m'he acabat les foscors i no hi ha cap capitol publicat més!!!!!! tu no et donaràs molta pressa per publicar!!!! bé, que hi farem, ens esperarem, paciència!

  • MIQUEL!![Ofensiu]
    pèrdix | 27-12-2004

    Me casundena, noi, tenia oblidades les foscors!
    Em fa patir el pobre Qüentinho, sense mans, el pobre. Vols dir que no li podriem fer una pròtesi cibernètica? O un parell de garfis? el que us surti millor (els estudis que t'han comprat el guió per a l'adaptacio cinematogràfica deuen tenir pasta, no?)

    Apa, a veure si veiem pararà tot plegat.

    Ep! I Bon Nadal! (encara que sigui a "tiru pegat")

  • Paciència i pau[Ofensiu]

    Paciència: ara per ara no tinc connexió a internet a csa i no puc acabar de penjar els darrers capítols.

    Pau: Arrel d'un comentari que Pajariasaltarina va fer a Tiamat, s'ha encetat una polèmica que em sembla que no ens portarà enlloc. Per acabar-ho de bon rotllo proposo que els implicats facin (fem) un relat conjunt, i tots tant feliços. Jo el començo i qui se senti aludit, que el continui:

    En un mar de relats, un vaixell amb bandera negre, ocupat pels Ocellets saltarins ha etzibat un Fastigós! a un vaixell-poema d'una prolífica relataire, d'origen diví per més senyes.

    El rei més prolífic del mar relataire, amatent a tot el què passa al regne dels relats, ha deixat anar un clam al cel: Respectem-nos companys!







  • RAPID SIUSPLAU![Ofensiu]
    pajaritasaltarina | 24-11-2004 | Valoració: 10

    qe continui el mes rapid possible siusplau, qe vull saber con acaba aixo...rapid!!

  • l´Autor

    Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

    Miquel Bohigas Costabella

    92 Relats

    336 Comentaris

    193148 Lectures

    Valoració de l'autor: 9.33

    Biografia:
    Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

    La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

    Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


    Els meus Relataires:



    Envia'm un e-mail, si et sembla