Quan els núvols s’esvaeixin

Un relat de: Eloi Miró
Quan acabi la turmenta et prometo portar-te a navegar per la mar en calma,

et prometo que mataré el drac ferotge que et té reclosa sota una llosa de marbre i t’alliberaré,

et prometo rendir l’homenatge que et marxes tot i tu no ser-ne conscient.

És quan et miro als ulls que veig el meu reflex en tu, jo dins teu, l’un dins l’altre, units per la imatge del mirall de l’ànima, l’únic que mostra el vertader ser, el vertader amor.

Et prometo que escalaré les abruptes muntanyes i m’endinsaré dins la cova de l’íntima identitat per rescatar el cofre de la divina esperança: la caritat dels enamorats que s’entreguen l’un per l’altre. Si és necessari lluitaré fins donar al vida, perquè què és aquesta sense tu?

Clavat en l’arbre de la vida et prometo fer possible l’impossible: ressuscitar per viure la vida eterna al teu costat,

prometo que forjaré les nostres aliances en el foc de l’amor etern, malgrat estar fets de dos materials diferents...

I també et prometo que quan els núvols s’esvaeixin sortirà el sol, per anunciar el que per molts ja no és possible: la reconciliació.

Comentaris

  • Verge Santa !!![Ofensiu]
    Annalls | 14-01-2014 | Valoració: 10

    Encantada de retrobar-te Eloi Miro o Cesc Mrgrnys o com sigui... torna a a quest seudonim t'escau més !!!
    Quina bestia literària, amb sort faràs medecina, i així respiraran tranquils molts que s'hi volen dedicar (a escriure).
    "clavat a l'arbre de la vida.. " per dir-ne una !! Quines coses, se t'acudeixen !! I pensar que no l'havia llegit !
    Que diu el teu prof de literatura , s'ha quedat clavat a la cadira llegint'he? lleginte? llegint-e-? com nassos s'escriu ?

  • Quina força![Ofensiu]
    Miralldetinta | 12-06-2013

    És preciós!

  • Molt bé[Ofensiu]
    Materile | 23-05-2013

    Un relat quasi poètic, ple de sensibilitat i bellesa. M'ha agradat. Has sabut fer navegar les paraules conduint uns sentiments que imploraven una reconciliació.

    Una abraçada,

    Materile

  • Quan hom és sincer...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 22-05-2013

    apareixen relats com el teu on els sentiments i els bons propòsits resten a flor de pell. Gairebé es palpen! Amb un lirisme present en tot moment has aconseguit un objectiu important en tot escriptor: interessar i emocionar el lector.
    La meva enhorabona, Eloi!
    Mercè

  • Re: impactant![Ofensiu]
    Oke | 11-05-2013

    Salut Eloi!

    T'agraeixo molt sincerament les teves paraules amables També a mi m'han arribat. Encoratgen. Em sembla que en alguna altra ocasió ja he comentat la força que transmets als teus escrits, quelcom que batega i foragites escrivint.

    Ah!, les promeses... El pitjor que tenen és que s'han de complir. Gosaria dir que vós sou dels que les compleixen. Noblesa en diuen.

    Una de ferma!

  • molt bonic![Ofensiu]
    Marteta | 10-05-2013 | Valoració: 10

    Aquest també és un amor dels autèntics, no?
    M'ha agradat molt, i esper que els núvols s'esvaeixin aviat!

    Una besada:)

  • Noo!![Ofensiu]
    Eloi Miró | 09-05-2013

    No, rectifico ... no és “turmenta” (tot i que tinc la costum de dir-ho) és tempesta! Pel que fa a la resta demano perdó públicament per no haver repassat bé el relat!!

    Eloi

  • resurrecció, vida eterna...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 09-05-2013

    ...per això deia allò de l'escola.

    Que no és cap crítica. Eh? (si jo t'expliqués...fa masses anys cada mes de maig em tocava cantar cançons a la Verge Maria en una capella freda de marbre i molt casta). Som al mes de Maria, ave,ave, ave, Mariiiiia.

    Tu ets d'octubre, oi??????

  • Has anat a escola religiosa, oi?[Ofensiu]
    Mena Guiga | 09-05-2013

    N'hi ha per a llogar-hi cadires! (hehheehe)

    Ben narrat, explícit, volant molt. Tan elevat com el cim sobre el qual estàs en la foto potser.

    De ben segur és la manera de ser (ho entenc). No pots revisar?

    Faltes:

    turmenta----existeix, aquest mot, en català????
    donar al vida----donar la vida
    l'homenatge que et marxes-----?¿ no serà que 'et mereixes'?????
    tot i tu no ser-ne----cacofònic! millor: 'tot i no ser-ne tu ' (mera suggerència)


    Ai, aquests núvols.

    Mira'ls com passen. Prenen mil formes i són, per tant, mil relats. Ben assegut, jo canviaria a butaca encoixinada, hehehehe.


    Mena

Valoració mitja: 10