Propietat privada?

Un relat de: Illadestany
Propietat privada?


Durant els dos primers anys, va ser el petit d'una llarga sèrie. Després, de sobte, va arribar ella, la ploranera, i es va veure expulsat de l'aparent paradís sense més ni més.
Més endavant, es van fer companyia entre difícils circumstàncies, i varen créixer junts, tant que a vegades semblaven bessons, i, de jovenets, la gent els creia inclús parella.
Però de fet ell mai li va perdonar sa naixença, i subtilment exercia el seu domini sobre d'ella, que, a ulls clucs, el creia portador de la veritat ,en tots els camps. Ella va trigar molts anys, per exemple, a adonar-se que havia deixat de cantar perquè aquell germà poc més gran li deia que no en sabia. I no era cert!.
Tanmateix, tenien un món en comú, que cap dels altres compartia.
Als 20 anys, ella va conèixer el que seria, ja per a sempre, el seu gran amor.
Aquella mateixa nit, ell va somniar que el noi en qüestió obria la nevera de la vella casa i n'agafava un pollastre.
Al somni, ell s'empipava molt : era el seu pollastre !

Comentaris

  • amb un somriure... [Ofensiu]
    Eloi Miró | 04-04-2013 | Valoració: 10

    S’ha de dir que l’he trobat divertit... no sé si n’era l’intenció, però aquest final m’ha fet somriure!!

    La resta del relat el trobo trist i decadent pel que fa la pobre noia esclava del seu germà... evidentment és un bon retrat de moltes famílies de no molts anys enrere i el pitjor: encara ara n’hi ha.

    Se’t felicita!

    Una abraçada

    Eloi

  • són ben difícils els sentiments...[Ofensiu]
    joandemataro | 22-03-2013 | Valoració: 10

    la gelosia n'és un d'aquests que més costa controlar, sovint és una lluita interna sobre una reacció instintiva... però forma part del procés educatiu de la vida
    gràcies pel teu comentari tan recomfortable per a mi , has estat molt amable !
    una abraçada i fins aviat tresa !

    joan

  • Cuixa de gelosia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-03-2013 | Valoració: 10

    Ostres, has tocat l'os! Enveja i gelosia, bons cosins germans. M'has fet pensar amb en Gabriel i en Bernat, els meus dos petits nebots, on la gelosia es torna boja d'alegria. M'alegra molt tornar-te a llegir i felicitar-te per la teva prosa, sempre acurada, precisa i original. Una abraçada Illa.

    Aleix


Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Illadestany

Illadestany

41 Relats

149 Comentaris

45595 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
M'allunyo dels embruixos de ponent,
esvento les recances i les cendres
i de l'antiga troca tallo el fil.
Pasturen per la nit roques i cabres,
el riu encès es precipita al mar,
l'espai vermell s'omple de llamps com sabres;
domini màgic, regne sublunar.

Joan Vinyoli