Probabilística

Un relat de: Swoojh
El tio cremat pensa ara en models probabilístics. Els cremats pensen sovint en el que podrien haver estat i no han aconseguit ser. Repassen una i altra vegada la vida dels seus herois, no fos cas que hi hagués vida més allà de la mort i per manca de previsió tornessin a caure en els mateixos paranys.

La darrera setmana, per exemple, Nazario va estar pensant quants presidents dels Estats Units, del futur és clar, devien haver visitat Barcelona aquells dies. O quants primers ministres, premis nobels, celebritats de Hollywood i sants pares ho faran la setmana vinent. Si és cert, com diu tothom a les seves memòries, que quan era jove va visitar Barcelona, això vol dir, pensa Nazario, que algun dels mil milionaris Forbes del futur deuen estar ara mateix a la Barceloneta prenent-se unes bombes, o fent-se fotos davant la façana del naixement de la Sagrada Família o de compres a Porta Ferrissa. Nazario s’enlluerna amb els seus pensaments i veu arreu savis, músics, mandataris, escriptors i arquitectes d’èxit que d’aquí uns anys sorprendran el món amb les seves creacions.

Avui, sense anar més lluny, mentre caminava pel carrer de Verdi, ha decidit seguir un senyor solitari d’uns quaranta anys que li ha recordat l’americà Franklin D. Roosevelt quan era Secretari de la Marina. Ha creuat el carrer del Rubí, Sant Lluis i l’Or i ha segut finalment en una terrassa de la plaça de la Virreina. L’ha mirat de gairell mentre es cordava les sabates i ha comprovat, decebut, que se semblava més a Josep Maria Mainat.

S’ha aixecat dissimuladament i ha marxat.



Comentaris

  • Gràcies aleshores[Ofensiu]
    Swoojh | 20-09-2017

    Gràcies aleshores pel teu comentari.
    Si la seva biografia està bé va contreure poliomelitis l'any 1921, amb 40 anys

  • Vist així, segur que[Ofensiu]
    aleshores | 20-09-2017

    Ens hem creuat alguna vegada amb algú conegut i important, que passava pel nostre barri i es prenia una cervesa a una terrassa.
    Roosevelt tenia jna minusvalia i en Mainat no.

  • Vist així, segur que[Ofensiu]
    aleshores | 20-09-2017

    Ens hem creuat alguna vegada amb algú conegut i important, que passava pel nostre barri i es prenia una cervesa a una terrassa.
    Roosevelt tenia jna minusvalia i en Mainat no.

  • Ironia fina ;-)[Ofensiu]
    iong txon | 10-09-2017 | Valoració: 10

    Molt bo!

    A mi també m'agradava molt el càlcul de probabilitats. I potser s'ha de ser de Barcelona per entendre-ho tot... Veig que cal cultureta de país i barcelonina. Espero no haver-me perdut cap gag!

    Moltes gràcies pels comentaris! :)

  • La ciutat que no para[Ofensiu]
    Dolorsmarru | 06-09-2017 | Valoració: 10

    És veritat que mai no sabem qui és al costat nostre... I si fa gràcia quan tothom diu que ha estat a Barcelona... Relat enginyós, si senyor

  • que bo![Ofensiu]
    junima.8 | 06-09-2017 | Valoració: 10

    Jo també penso sovint en aquestes coses. Molta empatia amb el relat.

Valoració mitja: 10