Primavera

Un relat de: Frèdia
Amb el vent d’hivern, fugí Març.
Em deixà la pell glaçada, buit el jaç.

Pletòric de vida arribà Abril.
Omplí l’aire tebi del capvespre
amb la fragància luxuriosa
de la flor de gessamí.
A través de les pupil·les,
fins el moll de l’os penetrà
i del cor sedegós s’ensenyorí.

L’èxtasi tothora em posseïa
quan Abril el vol aixecà,
empès per la càlida brisa,
per la melodia de les merles,
la salmòdia de les aloses,
el cant de les mallerengues...
Abril, a qui tant m’estimava!

Maig, prestidigitador arrogant,
amb una sola guspira,
enceses les entranyes em tenia,
el desig atiat, consentit...
Tota jo en teia convertida,
a polsim enamorat reduïda.
Maig, a qui el seny vaig cedir!

Juny, la porta trobà barrada,
per més que trucà, ningú no l’obrí.

Comentaris

  • Enhorabona ![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu poema ha estat seleccionat, pel jurat d'autors i autores del Concurs ARC de Poesia Eròtica «Traços de desig», per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça (concursos.arc@gmail.com), el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l'assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ TRAÇOS DE DESIG, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ TRAÇOS DE DESIG

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el POEMA ...................................................................................................
    del qual en sóc autor/a, en el recull "Traços de desig".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

    - - - - - - - - - -

    Important: Us recordem que aquesta convocatòria és oberta únicament a persones sòcies de l'ARC.

    Per associar-vos a l'ARC, cal descarregar i emplenar aquest document: Formulari d'inscripció. Una vegada complimentat, cal fer l'ingrés en el compte i enviar-lo juntament per correu postal a l'adreça de l'Associació de Relataires, (Carrer Terra Alta, 11 - 08338 - Premià de Dalt) o bé escanejar-ho tot i enviar-ho per correu electrònic a l'adreça de l'Associació: A/e: associacio.relataires@gmail.com

  • Recorregut per l'estació vital[Ofensiu]
    franz appa | 15-02-2014

    Recorregut poètic per l'estació de la vida, per les sensacions més bàsiques, més directament eròtiques, de la puixança de la vida que demana a crits ser fruïda.
    Versos amb una curiosa estructura que avança amb un regust classicista,que reforcen algunes paraules vagament arcaïtzants. I la retallada estrofa final a manera d'estocada, potser un cop de falç que tanca de cop el que s'ha anat germinant i que el destí a vegades cruel deixa sense madurar, quan tot just despunta l'estiu i la seva implacable cremor.

  • Perdut el seny[Ofensiu]
    allan lee | 29-01-2014

    a recer de Maig, el Juny dissortat ja no va trobar cap pas franc. Perquè la follia d'amor- i la del desamor, que també arrossega- se'n duu la pell i el cor que batega a un altre lloc on les estacions són fràgils records d'una vida passada o massa obscura per voler-la evocar.
    I deies, doncs, que no ho ets, de poetessa? No es pot fer cas, del que diuen les amigues. Una abraçada
    a

  • Jocs florals[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-01-2014 | Valoració: 10

    La primavera és el naixement de la vida, el cant dels ocells, l'olor de totes les olors, el festival dels jocs florals. Quin millor escenari que aquest per a deixar-se anar? M'agraden molt les referències als ocells. Donen un toc de frescor i alegria sempre. Un poema molt suggeridor. Una abraçada.

    Aleix