Presència

Un relat de: Vicenç Ambrós i Besa
Una senyora amb la boca entreoberta
al capdamunt d’una escala del metro
entorpeix l’engranatge de rutines
que s’enquisten sense raó de ser.

Envoltada de panells lluminosos,
mapes de zona i plafons de parades,
enfoca el buit amb els ulls vidriosos
i els braços estirats, inexpressius.

Carnassa estàtica pels carteristes,
m’hi apropo rumiant on trobarà
el punt de control, per orientar-la.
“Us trobeu bé? Potser puc ajudar-vos...”
Llavors mou el cap, i exhalant respon:
“Gràcies, fill, per venir-me a buscar”.

Comentaris

  • Felicitats per la selecció[Ofensiu]
    Pau Mora | 15-11-2011

    Potser a l'any 3000 la societat ja haurà il·luminat aquest part fosca tant gran que encara té

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Molt d'acord amb Nonna Carme[Ofensiu]
    Frèdia | 01-05-2011

    Un poema colpidor, tendre, que commou i fa pensar. Tal com diu la Nonna, volem que més sovint comparteixis el que escrius amb tots nosaltres. Em va agradar trobar-te a la paradeta. Una abraçada.

  • És una imatge...[Ofensiu]
    AVERROIS | 01-05-2011 | Valoració: 10

    ...real, que em fa molta por ser el protagonista. El pitjor que et pot passar en aquesta vida és perdre el que ets. Pots tenir malaties, nafres, mancances pèro si deixes de ser tu mateix tot s'acabat. Esperem que algú trobi la solució a un problema que si continua així pot arribar a extrems de pandemia. Cada cop hi ha gent més jove que si troba.
    Una abraçada.

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull (recorda que es poden presentar un màxim de 2 poemes), dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

  • Delicat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 30-04-2011 | Valoració: 10

    i tendríssim aquest poema, Vicenç!
    No hi ha dret que ens tinguis tant de temps sense poder gaudir de la teva obra.
    Una forta abraçada.

    Nonna

  • Una senyora poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-04-2011 | Valoració: 10

    Hola Vicenç. M'alegra llegir-te de nou i més encara després de fer-ho amb aquesta poesia tan dura, tan sensible, tan emotiva i tan tan. Descripció perfecta, realista i actual d'un tema, l'Elzeimer suposo, tan colpidor com la darrera frase al final de les altres. Acabes de llegir i et quedes palplantat, reflexionant. I la poesia de denúncia ha de ser això, reflexió. Felicitats per aconseguir-ho. Una abraçada i enhorabona també per la gran dedicació d'hores el dia de Sant Jordi a la parada. Una altra abraçada, apa.
    aleix

Valoració mitja: 10