Preguntes

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

Quan una criatura neix, no es el seu plor comprensible en tots els idiomes?

Quan un infant juga, les seves rialles parlen alguna llengua?

Qui no entén el llenguatge d'una abraçada?

Hi ha diccionaris per traduir un peto?

Quin idioma parla la Mort?

I la vida?

I l'amor?

Quina utilitat té una bandera, amés de la de cobrir els taüts dels soldats?

Els boscos mil·lenaris xiuxiuegen amb el vent, se sent la fragància verda de l'herba, s'escolta la remor d'un rierol d'aigua clara. Als cims les neus perpètues retallen les muntanyes contra el cel; els mars, el cel, la terra... qui és l'il·lús que se'n creu el propietari?

Les puces fan la guerra per determinar a qui pertany el gos?

Per què hauria de servir el cel: per ser creuat pel llampeguejar de bombes i míssils, o per presenciar milions de petites històries felices?

Per què ens costa tant mirar al nostre voltant i comprendre que nosaltres som el voltant d'algú altre?

Per què creiem que som illes, i no veiem que som el mar?

Has intentat algun cop destriar, d'allò que tens, allò que no necessites?

Algun cop t'has preguntat què és el que necessites realment?

En una balança: hi caben els dies que passem sense ser ben bé feliços? Hi ha alguna cosa per posar a l'altre costat?

A qui veiem al mirall, al jo que som, al jo que voldríem ser, o al jo que no volem ser?

Per què es van inventar els miralls?

Si et deixo de fer preguntes, em regales una resposta?

Un petó?

Un llibre?

Una rosa?

Un somriure?

Et puc donar les gràcies?








Comentaris

  • les gràcies...[Ofensiu]
    tocdenit | 23-02-2010

    les dono jo per aquest regal que ens has fet!

  • És molt més important[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 22-02-2010 | Valoració: 10

    fer-se aquestes preguntes que cercar les respostes.
    Preguntes que denoten sensibilitat, saviesa i humanitat.
    M'ha encantat, Sergi. Felicitats!
    Una abraçada.

    Nonna

  • Clar de lluna | 20-03-2008 | Valoració: 10

    I si et dic que m'ha agradat, em creuràs?
    I si et suplico les respostes, les penjaràs?
    I per què hi ha tantes preguntes sense respostes?
    I tantes respostes equivocades?
    I per què no plou?
    I per què escrius tan bé?

    Apa, un plaer!

  • Ha estat verdadera sort...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 24-09-2007 | Valoració: 10

    trobar les teves preguntes en "els últims comentats" i que m'ha permés gaudir-les i reflexionar-les. Crec que és possible que hi hagin respostes que no trobem mai, o simplement la nostra vida diària ens allunyi de tot allò que sabem hauria de ser i no és, però el fet de fer-nos les preguntes, d'intentar equilibrar aquesta balança ja és un camí per entendre'ns una mica millor.
    M'ha agradat molt, de debó.
    Una abraçada

  • El somriure[Ofensiu]
    RATUIX | 24-09-2007 | Valoració: 10

    ja el tens, perquè el creen les teves paraules per si soles.
    Meravelloses preguntes, imatges suggerents.
    (Brutal la dels exercits en guerra com puces barallant-se per un gos o les imatges de la universalitat de l'amor i els petons).
    Com sempre, excel.lent

  • bones preguntes, molt bones. Jo em pregunto, perk fas tantes preguntes? És cert que són aquestes preguntes les q ens fan estimar més el q tenim, el nostre voltant, adonar-nos de moltes coses que fins ara no erem conscients, i sí, es bo preguntar-s'ho. Pero mentre ens preguntem, pensem i arribem a conclusions (d'algunes d'elles) que sovint a molta gent li durarà 10minuts, com a molt un dia, la vida passa, hi ha mil histories per viure, mil persones per ajudar, mil estrelles que mirar, mil somriures que rebre, i que donar.. és bo preguntar-s'ho però aquesta reflexió l'ha de fer cada individu per si mateix, l'ha de fer l'educació que ha rebut a casa o a l'escola, ho ha de fer el seu esperit crític, la seva maduresa.

  • rbbarau | 15-12-2005

    Ei... ja fa dies que et llegeixo, ara no recordo si t'he comentat abans.
    Aquest m'ha encantat...
    De veritat m'ha agradat molt...
    I jo et responc "Això amic meu, tant sols ho sap el vent..."
    Per cert: Cada cop que veig la foto aquesta m'agafa por... no te n'agrada cap altra així que poguessis canviar?

  • alça![Ofensiu]
    MoLi | 15-10-2005

    M'ha agradat molt i tens molta raó!
    No t'havia llegit mai, però he vist el teu relta l'editora destaca....
    Fins aviat!
    MoLi

  • INTENS![Ofensiu]
    AVERROIS | 28-06-2005

    No totes les preguntes tenen resposta, però es bo fer-les encara que sigui davant d'un mirall.
    Salutacions.

  • Volia dir ..[Ofensiu]

    .. si vas rebre el guió de "Somriu, fill de puta".

  • Resposta?[Ofensiu]

    Tenen resposta les teves preguntes?
    Vas rebre el guió de "Fill de puta"?
    Quina hora és? Les vuit.
    A reveure? A reveure!




  • gràcies... [Ofensiu]
    Ullets | 04-01-2005 | Valoració: 10

    Trobo que trobar (si val la redundància?), la bellesa a les coses mes simples del mon, et fan un home sensible a poder gaudir mes del que tens a cada instant.

    Ets detallista, amant de les petites coses que fan que el dia acabi amb un bonic somriure, i sobretot sincer.

    Endavant no només amb els teus escrits que son fantàstics, sinó amb el teu vertader "tu" que viu amb tu!

  • ufff!!![Ofensiu]
    Jordi Julià | 21-10-2004

    senzillament, genial, m'encanten estes tipus de coses que serveixen per adonar-nos de coses de nosaltres mateixos que no pensem a sovint. Gràcies Sergi, ara mateix me l'imprimisc!

  • el millor del mon[Ofensiu]
    AnNna | 10-06-2004 | Valoració: 10

    reflexionar.. menjarte el cap... coses bunikes... el millor

  • Gràcies per la teva senzillesa.[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 07-06-2004 | Valoració: 9

    Gràcies per recordar-nos l'essència del ser humà. Per recordar-nos aquestes petites coses que tan sovint oblidem i realment son la part més important de la nostra vida. Gràcies

  • Gràcies a tu[Ofensiu]
    Queca | 07-06-2004 | Valoració: 9

    Felicitats, i gràcies per fer-nos reflexionar i recordar aquells aspectes de la vida que moltes vegades oblidem o ignorem, i molt sovint per no dir sempre, sense voler.
    Així doncs, gràcies i continua fent-nos pensar. Endavant!!

  • Agraïment[Ofensiu]
    kukisu | 21-04-2004 | Valoració: 8

    Sergi, les gràcies te les donem a tu per fer-nos reflexionar sobre tots aquests aspectes de la vida que de vegades oblidem, sense voler.

Valoració mitja: 9.55