Potencials termodinàmics

Un relat de: DanielDL

Si una vegada

us sembla viure

homes sense pàtria

acabareu també vius

guanyats pel temps

Comentaris

  • Gràcies Daniel[Ofensiu]
    gypsy | 17-09-2006


    fantàstica aquesta regla nemotècnica en forma de poema. Senzillament, genial.

    Un petonàs!

    gypsy


    PD: la termo a mi no m'agradava massa, jeje.

  • aclariment[Ofensiu]
    DanielDL | 17-09-2006

    hola gypsy! gràcies per comentar!

    La raó és molt senzilla: aquest poema el vaig composar per memoritzar els cinc potencials termodinàmics i les variables de què depenen: S(U,V), U(S,V), H(S,P), A(T,V), G(P,T). La V de "vegada", "viure" i "vius" és en realitat la V de "volum", que és una de les variables implicades en aquestes expressions termodinàmiques.

    Una vegada escrit el poema perquè m'ajudés a recordar les fórmules, vaig veure clarament que havia incorregut en una paradoxa. Acabareu també morts, no pas vius. Però em va semblar divertit deixar-ho així, primer perquè d'altra manera hauria comès errors a l'examen utilitzant la massa (M) en lloc del volum (V), després perquè la gràcia està en el contrast i en no voler esmentar les coses que ens fan por.

    Per últim una altra interpretació podria ser que efectivament la mort és una forma de vida, però no és que cregui massa en aquestes coses. És clar que des d'una perspectiva còsmica és així. Però jo normalment no adopto aquesta perspectiva.

  • perquè dius "vius"?[Ofensiu]
    gypsy | 17-09-2006 | Valoració: 10


    no seria "morts"?

    o ho expresses així perque consideres la mort una forma diferent de vida o part de la vida mateixa?

    Té una gran harmonia el teu poema.

    gypsy

  • hola, angie![Ofensiu]
    DanielDL | 17-09-2006

    gràcies pel teu comentari. pel que dius dels últims versos, evidentment necessitava utilitzar A (T, V) i G (P, T) i em va semblar curiós escriure "acabareu també vius" quan és obvi que tothom pensarà en el contrari, d'aquí el definitiu "guanyats pel temps". no deixa de ser una forma de reflectir la por a la mort, portada fins al punt de substituir-la pel seu antònim. això sí, aquest poema el vaig escriure força ràpid i no cal prendre-se'l massa seriosament :-)

  • Saps?[Ofensiu]
    angie | 08-09-2006

    Quan estudiava feia exactament el mateix, jajaja...

    A més a més, el teu poema no té desperdici, un final curiós

    "acabareu també vius

    guanyats pel temps"

    una contradicció, un fer ballar l'equilibri (jeje...vaig intentar estudiar químiques) : si el temps guanya no vivim, morim...

    ui que li dono massa interpretacions i estaria enrotllant-me fins que l'entropia fos productiva, és a dir, mai...

    angie

l´Autor

Foto de perfil de DanielDL

DanielDL

7 Relats

9 Comentaris

7401 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
http://horitzons.blogspot.com/