Posar-se al dia

Un relat de: crohnic
Com cada dilluns després de dinar, l’Enriqueta i la Lourdes es troben a la plaça major del poble. Les dues àvies, jubilades recentment, es saluden i s’asseuen en un dels bancs que hi ha a l’ombra dels vells plataners. De seguida, comencen a posar-se al dia.

- Has vist l’exdona de l’Antonio?
- Quin Antonio?
- El pintor... Sí home, el que fa poc es va deixar amb aquella andalusa grassoneta.
- Ah! Ja sé qui vols dir. Què li ha passat?
- A ell res, però es veu que la seva dona ja en té un altre. I pel que he vist a la foto, és força guapot.
- Vés a saber el temps que feia que li posava les banyes.

Després d’uns minuts en silenci, l’Enriqueta torna a parlar.
- Feien passar que estaven arruïnats i guaita’ls ara!
- Qui?
- Els Garrolera.
- Ai sí, nena! Com és la gent. Deuen diners a tot el poble, se’n van de vacances a Punta Cana i encara fanfarronegen.
- Jo no podria pas sortir al carrer si fos d’ells, em cauria la cara de vergonya.

El silenci entre les dues es torna a fer present, fins que, transcorreguts deu minuts, és la Lourdes qui pren la iniciativa.
- Aquesta sí que no me l’esperava.
- Quina?
- No ho saps això del nen gran dels de Cal Lladre?
- El què?
- Es veu que li agraden els homes.
- Què dius ara?
- T’ho ben juro, Enriqueta, que l’he vist fent-se un petó amb un altre noi.
- Ai, calla, calla. No sé pas on anirem a parar. Pobra Pepeta, a la seva edat i veure això del seu nét...
- Jo, si vols que et digui la veritat, ja li veia alguna cosa que no era gaire normal.
- Doncs jo no ho hagués dit mai.

En aquell instant comença a caure un suau plugim que obliga a les dues àvies a obrir els paraigües i, a corre-cuita, a abandonar la plaça.

- Redimonis de pluja! Ara que estava tafanejant el mur de la Pepeta de Cal Tàbac.
- La Pepeta també te “facebook”??

Amb els portàtils sota el braç i sense perdre temps, es dirigeixen al casal. Amb un xic de sort, encara arribaran a temps al curs d’internet, a la sessió de “batuka” i al taller de cuina japonesa.

Comentaris

  • Publicació de “Secrets”[Ofensiu]

    Benvolgut relataire:
    Des de ARC estem treballant per publicar un llibre recull amb els finalistes seleccionats al “Concurs ARC de Microrelats 2010. ARC A LA RÀDIO” (Secrets), i desitgem poder comptar amb el teu relat per la seva inclusió en aquest llibre.

    Agrairem que et posis en contacte amb l'Associació per rebre més informació per correu electrònic a associacio.relataires@gmail.com indicant el tema: “Publicació Secrets”.

    Cordialment,
    Junta de l'ARC

  • Comentari[Ofensiu]

    Hola crohnic:

    Podries posar-te en contacte amb l'ARC?

    associacio.relataires@gmail.com

    Gràcies,

    ARC

  • Lliurament premis "Concurs ARC de Microrelats 2010. ARC A LA RÀDIO"[Ofensiu]


    Benvolgut relataire:

    Com a participant en el “Concurs ARC de Microrelats 2010. ARC A LA RÀDIO” (Secrets), i pel fet d’haver estat seleccionat en un dels tancaments mensuals, voldríem recordar-te que el lliurament de premis tindrà lloc el proper dissabte 10 de setembre de 2011, a les 7 de la tarda, a la localitat d’Argentona (Saló de Pedra, carrer Gran 61).

    En breu penjarem aquesta informació a la nostra web.

    Esperem poder comptar amb la teva assistència en aquest acte i la teva participació en la convocatòria del present curs (temàtica que anunciarem el dia del lliurament de premis).

    Cordialment,

    ARC (Associació de Relataires en Català)

  • Premi Arc Catarsi [Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 14-08-2011

    Us convidem a participar en el concurs de relats de terror, fantasia i ciència ficció de l'Associació Arc. El tema del mes d'aogst és l'escalfament global.

    http://associaciorelataires.com/2011/02/18/noves-bases-del-concurs-arc-catarsi-2011-relats-de-ciencia-ficcio-fantasia-i-terror-valides-a-partir-de-marc-de-2011-inclos/

  • Molt bo[Ofensiu]
    brins | 09-07-2011 | Valoració: 10

    Quines àvies tan actives i modernes ens presentes, crohnic, m'has fet pensar en moltes iaies que conec. Has escrit un relat divertidíssim amb un tema de força actualitat: l'ús del facebook.

    Et felicito per la gràcia i simpatia amb què l'has sabut redactar; mereixies, amb escreix, que fos seleccionat!

    Cordialment,

    Pilar

  • I ben al dia...[Ofensiu]
    Naiade | 08-07-2011 | Valoració: 10

    Un microrelat ben actual i divertit. És bonic quan et trobes amb àvies com les que expliques actives que s’atreveixen a tot i no donen l’abast a fer coses. Hi per sort n’hi ha més de les que sembla.
    Felicitats per ser seleccionat, el relat s’ho mereix.

    Una abraçada

  • Enhorabona![Ofensiu]



    Enhorabona!

    El programa Històries, de Ràdio Argentona, i l’Associació de Relataires en Català (ARC) han triat el teu relat com a microrelat seleccionat del mes de juny de 2011.

    Gràcies per participar,

    ARC


  • L'altre safareig[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-06-2011 | Valoració: 10

    Fantàstic! Gran relat, bon humor, modernitat i bona literatura, vaja. Enginy argumental per una situació cada cop més habitual. Mira, nosaltres escrivim, llegim i comentem per Internet; per què no ho poden fer dues àvies comentant la jugada? Endavant amb la creativitat i endavant amb la modernitat. Una abraçada i fins aviat!

    aleix

  • Modernització[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-06-2011

    Caram!
    Veig que tu també has optat per un “safareig” modern, a partir de l’actualització dels mitjans de xafardeig que realitzen aquestes dones: malgrat els anys, no estan disposades a renunciar a una activitat històrica i el que fan és modernitzar-la, jajaja!

    Ha estat un plaer tornar a coincidir amb tu en aquesta convocatòria.
    I ara que han acabat... Fins aviat?

    T’envio una abraçada per estrenar l’estiu que comença,
    Unaquimera

  • hahahhahahha[Ofensiu]
    Eva Fabrés | 19-06-2011 | Valoració: 10

    Molt bo, com es nota que les xarxes socials fan que una persona pugui saber-ho tot assegut en un parc!, m'ha agradat molt, de veritat , he creat un ambient de futur , d'aquí uns anys segur que serà així, veuràs a les avies amb els portàtils tafanejant la vida dels altres, en comptes de estar assegudes al replà observant els veïns i la seva vida, tant que diuen de les "marujes" però de la meva edad ja ni han unes quantes! quin futur m'espera... jajajajaja
    Una abraçada:)

  • Les meves filles...[Ofensiu]

    Les meves filles, sobretot la nuriagau, m’insisteixen en que tingui facebook. Sempre els hi he dit que no... ara, després de llegir aquest relat, em ratifico en la meva decisió.
    Molt ben aconseguit... si senyor!
    —Joan—

  • molt bo[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 17-06-2011

    i ben trobat, tots aquests silencis entre conversa i conversa... ja és ben cert, que això del facebook és la eina del safareig del futur, o del present ara mateix.

    Bona vista i ben resolt.

    Ferran

  • Tradició i modernitat[Ofensiu]
    nuriagau | 13-06-2011

    Un relat que, sota una aparença de les "xafarderies" més tradicionals, ens sorprèn amb una de les xarxes socials més tafaneres de l'actualitat.
    Ens seguim llegint,
    Núria

  • ADSL 10.000 Megas. [Ofensiu]
    Sergi G. Oset | 13-06-2011

    Veig que tu també has escollit el format de diàlegs pel secret del mes de Juny. Penso que és el que més s'esqueia per aquesta proposta.

    Internet és una finestra oberta i potser no som conscients de tot el que pengem sense saber qui pot estar tafanejant. Aquestes avies tindran tema per llarg amb les noves tecnologies. En un futur proper segur que engeguen uns blocs que faran les delícies o empiparan a la resta del poble.

    Sort en la selecció del relat.

  • Molt bé...[Ofensiu]
    AVERROIS | 12-06-2011 | Valoració: 10

    ...el teu relat és a l'ordre del dia. La gens cada cop està més al moment i les noves tecnologies fan que el que abans era un tema tabú ara tothom estigui a la que salta. També és veritat que la gent gran cada vegada més gaudeixin de la jubilació i poden viure més anys (això sino canvien les normes i ens fan jubilar als 80)
    Però la tafaneria no canvia mai i la gent és com és, sobre tot els del poble. A la ciutat no tenen temps de parlar i a més a més no es coneixen ni els del mateix edifici.
    Mercés pels teus comentaris.
    Una abraçada.

  • què bo...[Ofensiu]
    joandemataro | 12-06-2011 | Valoració: 10

    un relat divertit, amb un final inesperat, molt ben trobat ,et felicito.
    gràcies pel teu contacte i per compartir
    fins aviat
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

crohnic

43 Relats

273 Comentaris

191761 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser seria hora que actualitzés la biografia ja que no la tocava des del dia que vaig començar a penjar relats...
Nascut als 80 i aficionat al bon cinema, la música (els meus gustos són variats, tant m'agrada la música heavy com els cantautors catalans), el Barça, la muntanya,... Enamorat de Girona i d'escriure (llàstima que no sempre es disposa del temps necessari per fer-ho) i orgullós de ser català...
Però bé, continuo pensant que parlar de mi no és important, prefereixo que parlin els meus relats... De totes maneres, amb major o menor mesura, crec que els relats sempre et donen algun indici per saber com és la persona que els ha escrit...
Gràcies per llegir-me i comentar-me...
Salut i relats!!