PONT MEDIEVAL DAMUNT DEL RIU LLIERCA. TORTELLÀ. LA GARROTXA. GIRONA. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
La Margarita Sarola Badosa, publica fotografíes del ‘seu’ poble, Tortellà, topònim que evoluciona etimològicament del llatí Tortiliānum, derivat del cognom Tortilius o Tortilis (cf. Balari Oríg. 9 i Meyer-Lübke Noms lloc Urg. 30).

Ens retratava el pont medieval damunt del riu Llierca, del que ens diu la descripció; pont d'un sol i grandiós arc, tot de pedra, d'esquena d'ase, amb baranes, sobre el riu Llierca, afluent del Fluvià per la banda esquerra. Formava part de l'antic camí de bast que portava de Tortellà a Oix.



S'ignoren notícies documentals que facin referència al Pont del Llierca, anomenat també Pont del Diable. Segons Ramon Sala i Canadell, i Narcís Puigdevall i Diumé , és d'estil gòtic.

Sadernes va ser possessió dels barons de Sales i sembla que el pont fou manat construir per aquests nobles senyors a les acaballes del món medieval.

Deixa un comentari a la seva publicació ; hola soc de Tortellà un petit poble de la garrotxa, m'agrada conèixer pobles de Catalunya, espero que us agradi també aquest.

En el meu cas concret, m’agrada’t tant que el poso a la llista de ‘ pobles a visitar’, gràcies Margarita Sarola Badosa.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5406875 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com