Plat de postre

Un relat de: aina

Muntanyes de xocolata banyades amb melmelada de maduixa,
boires de caramel floten amb la companyia d'un vent allimonat,
perfums de préssec madur s'oloren entre flors d'anís,
el camp de prunes s'ensucra amb pólvora de coco.

De la xemeneia en surten mels de crema de llet,
les parets de vainilla en baïna es belluguen empesses per gotes de suc de taronja,
el praliné es desfà amb l'escalfor,
el toc d'una poma al forn ho lliga tot.

Dàtils d'amor em retenen,
m'estiro empatxada de tanta dolçor i tanco els ulls per desfer-me entre teules d'alcohol.
Galetes d'ou, pastissets de nata, cireres vestides de trufa. Laves de formatge desfet cobreixen l'oceà; els vaixells de brioix calent topen amb una illa de colors que els nega el pas.

Una tempesta de pinyons m'ataca ara,
el coixí d'una merenga m'alleuja.
M'ofego entre ones de suc de tomàquet i acabo en un riu d'oli fregit.
M'atabala ser un plat de postre! el bany amb detergent és el meu cel. Em desprenc de les olors impregnants dels plaers per uns quants, rentaplats o fregall, vull lluent el meu vitrall!

Comentaris

  • Savoy Truffle[Ofensiu]
    xesco | 11-05-2005

    Escolta la cançó Savoy Truffle dels Beatles!

  • Tot tacat[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 26-09-2004

    m'has deixat l'ordinador, la taula i algun full. MOlt dolç. L'editorial hauria deposar una advetència de perill per a diabètics.

  • gràcies!!!![Ofensiu]
    aina | 27-08-2004

    de fet el vaig escriure fa molt temps, era bastant més petita i em va fer gràcia començar per aquest. Espero tornar a escriure aviat, m'agrada molt tot el que s'escriu en aquesta web, no la coneixia i la vaig trobar de casualitat! així doncs, fins aviat!

  • Salivació[Ofensiu]
    Biel Martí | 24-08-2004 | Valoració: 9

    En primer lloc, benvinguda i m'alegro de ser el primer comentarista que tens. En segon lloc, m'ha agradat molt el teu poema i, encara que no en sé gaire de poesia, si que sóc força estrany en la que llegeixo i poques les comento i felicito. És a dir, que et felicito i m'ha fet venir sal·livació, literària i culinària.

    Biel.