Piròman ( passió).

Un relat de: Naiade

De petit ja gaudia amb el foc, contemplant-lo encisat, les pupil·les se li dilataven i el pensament se li fonia entre les flames.
D'agafar llumins a la cuina, i cremar rostolls al hort imitant l'avi, va passar a encendre foc al mig del bosc i amagat, gaudia veient la seva obra.
Els ulls se li seguien hipnotitzant mirant-lo. Amb quina facilitat s'expandia, passant d'un matoll a l'altre, canviant les tonalitats, blau, ataronjat, groc i rogenc, envoltat de fum negra, gris i blanc. El meravellava, era com un arc de Sant Martí que s'anava agegantant.
Quan arribaven els bombers, fugia, i l'endemà, hi tornava per admirar el paisatge socarrimat.
El poder del foc, era genial, res no se li resistia.
Va ser així, com varen agafar-lo.
Ja a la presó, encara gaudia robant llumins i burilles i quan ningú el veia encenia petits focs que imaginava grans i espectaculars.
Guardava les cendres dins una caixeta i cada nit l'acariciava sota el coixí, mentre somiava que ell era foc i ho cremava tot.
Fins que una nit, no se sap com, es va incendiar el seu matalàs i varen trobar-lo mig socarrat. L'agonia va ser terrible.
Se'n va sortir, però va quedar desfigurat per sempre.
Mai més va poder veure el foc.



Comentaris

  • Ja ho diuen[Ofensiu]
    Melcior | 12-12-2008 | Valoració: 10

    Tal faràs , tal trobaràs .
    Gracies per tots els comentaris . No vas errada en l' ùltim que m ' has fet .
    Endavant!

  • En flames[Ofensiu]
    Unaquimera | 15-12-2006 | Valoració: 10

    Una passió que sembla una bogeria... una bogeria que es transforma en passió, que li acaba costant la vida al boig apassionat.

    He trobat en mig del teu text alguns recursos molt ben utilitzats, com en el cas de "el pensament se li fonia entre les flames", on jugues amb una bona imatge.

    I el càstig imposat pel destí em sembla ben pensat: privar-li la visió d'allò que el meravellava pel color, que l'hipnotitzava amb les seves tonalitats, que el meravellava amb la seva grandiositat.

    Ben treballat tot el conjunt! Ha estat un plaer llegir-ho! Em sembla que estàs seguint un procès molt interessant...

    Aquí tens una abraçada ben càlida tota per a tu,
    Unaquimera

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275314 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com