Petites pauses. (Punt i seguit)

Un relat de: Lavínia

I si sabés
la raó del silenci
no la diria.
El secret fóra una ancla
lligada a les paraules.


Si camineu
pels carrers d'asfalt negre,
no feu soroll
Dessota hi dormen flors
No les desperteu. Ploren.


Tothom cabrà
en una arca novíssima
sense diluvis.
I amb estels de colors
guarirem velles nafres.


Comentaris

  • delicat, suau...[Ofensiu]
    NinniN | 31-01-2005

    i molt ben enfocat.

    Silencis que aporten benestar. Que no desperten el que no s'ha de despertar. Que fan trobar-se a un mateix i sentir-se bé.

    No deixis d'escriure poemes tant macos.

    NinniN

  • Tot un món...[Ofensiu]
    rnbonet | 24-01-2005 | Valoració: 10

    ... de delicadesa, a la primera estrofa... Tot un món de tendresa, a la segona... I tot un món d'esperança, la tercera que remata el poema, amb la bella imatge "I amb estels de colors / guarirem velles nafres". Magnífic!!

  • Esperança[Ofensiu]
    cescarnau | 17-01-2005 | Valoració: 9

    Lavinia:

    Molt bé els sons i el ritme, sobre tot la primera estrofa del poema.

    Perdona, Lavinia, però com que soc un tafaner de mena a mi si m'importa saber qui ets i també que els altres sàpiquen amb quina meravella de persona tracten. Perquè, tu ho saps, que entre Neruda i jo poca diferència.
    M'has de llegir perquè soc el MILLOR.
    ¿o no?

    Al menys veuràs que d'aquesta vida aprecio molt la ironia, l'humor.

    PETONS

    Escriu-me aviat (Sí, ja sé que és el títol d'una cançó d'en Llach, lperò és que m'el va copiar! ¿saps?
    glofran1@telefonica.net

    ANDAVANT

    SALUT
    CESC

  • Estic gaudint[Ofensiu]
    OhCapità | 29-12-2004 | Valoració: 10

    de valent llegint els teus relats. Fabulós. Genial. Se'm cau la baba.

    Un petó suau, tendre, silenciós i des del cor.

  • Preciós[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 02-12-2004 | Valoració: 9

    Gràcies Lavinia, transcendeixes les paraules, per arribar a la imatge, al sentiment profund. Hi arribes suaument, sense esforça, ben igual com si fos la cursa d'un torrent d'aigues tranquiles, que sota la seva transparència, sobtadament deixa entreveure secrets, que just poden assolir, qui miren en l'ànima. Enhorabona.
    Josep

  • Molt bo![Ofensiu]
    George Brown | 01-12-2004 | Valoració: 9

    m'ha agradat molt... molt musical.
    Felicitats!

  • Entra...[Ofensiu]
    Llibre | 01-12-2004

    és un poema que entra. Penetra. Si més no, a mi m'ha passat. Aquestes coses sempre són molt personals, és clar, i més en poesia, un llenguatge críptic que sovint, com canta Lluís Llach, amaga veritats sota un joc de paraules. O com diu Suhua, a qui tenim més a prop: la poesia no és per ser entesa, sinó per sentir-la (amb matisos, és clar).

    I em pregunto el per què? Per què ja a la primera lectura el teu poema m'ha agradat, m'ha agafat.

    Penso que el secret està en la primera estrofa, i sobretot en els primers versos:

    ""I si sabés
    la raó del silenci
    no la diria.
    El secret fóra una ancla
    lligada a les paraules.""

    El silenci! el meu gran amic!

    Sí: és aquest silenci el que m'ha cridat!

    Felicitats pel poema.

    LLIBRE

    PD.- A títol informatiu, l'he col·locat als meus preferits. Salut!

Valoració mitja: 9.4