Petita història d'amor

Un relat de: Bonhomia

-Ja ho veurem.-Va dir ella.
-Ja veurem el què?
-Doncs si seguim junts.
-Però què t'agafa, ara?
-És culpa teva.
-D'acord. És la segona vegada que et foto les banyes en els tres anys que portem vivint junts. Però han sigut dos errors, ho reconec.
-Mira Jordi, és que no és només això.
-Doncs què passa?
-Que per a tu, jo no sóc gens important.
-Si que ho ets.
-Menteixes.
-I què t'ho fa pensar?
-Es nota. Aquestes coses es noten, Jordi. I a mesura que avança, és pitjor. Et vaig perdent l'estima.
-Què vols dir?
-Doncs, simplement, que el millor és que ho deixem.
-Per què?
-Si seguim acabarem discutint, i ja n'hi ha prou. Agafo les coses i me'n vaig a viure amb la meva mare. Ella ja ho sap. He estat pensant en això aquestes últimes setmanes, i he pres aquesta decisió.
-Però em deixaràs sol!
-És que ja no puc més, Jordi, no ho entens? Cada vegada això es fa més pesat. La meva vida perd sentit. Necessito sentir-me estimada i amb tu vaig en sentit contrari.
-Déu meu, què puc fer? Si em deixes perdré tot el que tinc, que ets tu.
-Pots tenir moltes altres coses. Ja no hi ha volta enrere.
-Tu saps que no puc tenir res més.
-Jordi: m'estàs util.litzant. Si l'únic que et fa sentir quelcom sóc jo, aquest és el teu problema. No m'has tractat gens bé, i, per favor, no et posis sentimental, que ja no té cap sentit.

Tres dies més tard...
-Mare, la rentadora no funciona.
-Si que ho notava, últimament, que fallava una mica. Mira: mentre no la vinguin a arreglar, rentarem a mà.
-Mare, vine si us plau.
Es van asseure les dues al sofà.
-Què vols, filla?
-Mare, trobo a faltar molt el Jordi-. A la Maria se li van posar els ulls plorosos.
-Aclara't, noia!
-No vull tornar amb ell. Seria un error fatal. Però sofreixo d'amor.
Es va posar a plorar.
-Jo sé com és, l'amor, filla. Quan el teu pare va morir vaig sentir-me completament buida durant dos anys. Però ho vaig haver d'acceptar. Has de trobar la manera per oblidar-lo el més ràpidament possible.
Ara s'assecava les llàgrimes.
-Però és que només penso en ell.
-Doncs te l'has de treure del cap, Maria. Mira, busca't un altre home.
-Però és que jo el vull a ell.

Al dia següent, com en aquells tres dies, la Maria seguia anyorant molt el Jordi. Però aquella tarda pensava anar-lo a veure. Ho necessitava massa.

-Digui?
-Jordi, sóc la Maria.
-Hòstia! Passa, passa.
La Maria va obrir la porta i va pujar amb l'ascensor fins al tercer pis. Va trucar a la porta. De seguida la va obrir el Jordi.
-Maria, no puc viure sense tu.
-A mi em passa el mateix.
-Entra, si us plau. És casa teva.
-Digues què podem fer, Jordi, per estar bé.
-Només cal que tornis. Maria, jo t'estimo com res més he estimat en la meva vida.
Es van començar a petonejar, es van estirar al sofà, i una mica més tard ja eren al llit, fent l'amor.
-Jordi, no et tornaré a deixar. Però amb la condició que em tinguis en compte, d'una manera responsable.
-Maria: intentaré el que sigui perque el nostre amor no s'enfonsi.
-Segur?
A la Maria se li van posar els ulls llagrimosos.
-Si. Segur. Ets l'únic que m'importa.
La Maria va trucar a sa mare per dir-li que aquella nit no vindria a dormir, que havia tornat amb el Jordi.

Els va costar cert esforç, però van refer la relació. El Jordi es va començar a portar bé amb ella. Allò potser era el començament d'un matrimoni, que els dos esperaven que durés tota la vida.

Comentaris

  • Com la vida mateixa[Ofensiu]
    Naiade | 14-05-2007 | Valoració: 10


    Has fet un bon retrat de la relació de moltes parelles, potser si que és amor el que els uneix, millor si és així. Observant, t'adones que hi ha massa parelles que no poden viure juntes, ni tampoc separades. Amor, costum, conveniència, comoditat, por al canvi, por a quedar-se sol, n'hi ha de tots els colors.
    M'agrada el canvi que t'estic notant tan com a escriptor com anímicament. Tens molt potencial dins teu.
    Enhorabona per el relat, ets un bon observador, i m'ho he passat be llegint-ho, semblava que ho veies em viu.

    Una bona abraçada i segueix així, crec que vas per bon camí

    Naiade

  • Una història d'amor...[Ofensiu]
    brideshead | 09-05-2007

    que comença molt bé, enganxa ràpidament per seguir llegint. L'adulteri repetit que sembla posar fi a una relació. Els diàlegs són molt creïbles, s'hi veu la contrarietat i el desencís de la Maria, enfront de les promeses del Jordi quan es comença a veure abandonat.

    Però de sobte, sembles tenir pressa per acabar el relat i el desenllaç es precipita: després d'un breu enyor, la situació aquella difícil i angoixant del principi, desapareix sobtadament i les coses tornen al seu lloc, a la calma més absoluta.

    Perdona'm si això et sembla agoserat per part meva, però el final em recorda aquella frase tan popular dels contes... "se casaron, fueron felices y comieron perdices"...

    En resum, en la meva opinió és una història que comença molt bé però que decau en el seu desenvolupament fins arribar a un final massa tòpic.

    Bé, només és la meva opinió, és clar, però com que m'agrada que siguin crítics amb mi, a mi també m'agrada ser-ho amb els altres.

    Una abraçada, Sergi!

  • Yuna | 03-05-2007 | Valoració: 10

    Necessito sentir-me estimada i amb tu vaig en sentit contrari -->molt bona

    "-Que per a tu, jo no sóc gens important.
    -Si que ho ets.
    -Menteixes.
    -I què t'ho fa pensar?
    -Es nota. Aquestes coses es noten, Jordi. I a mesura que avança, és pitjor. Et vaig perdent l'estima " --->Certa i cruel, d'una realitat que et fa fugir i ignorar ...

    Molts passem per aquests moments, però pocs sabem arreglar-ho ...

    Petons

    Txell

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

515101 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.