PERQUÈ ?

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
M’ho va dir un pardal i ja se sap els pardals tenen un seny petit petit. Els humans solen dir tens seny de pardal ¡. Jo soc una òliba i em totes les coses que veig i sento mi solo fixar molt i estudiar , fins que ho dono per sabut.
Més avui si, el pardal tenia raó. Al aire se sentia una flaire de tragèdia que feia temps no havia sentit. La vaig olorar un dia d’octubre de fa alguns anys ,quan el cavall del veí , va estimbar-se per un barranc, es va espantar amb un soroll fort, que algú va atribuir a un tro. L’aire portava el mateix ferum de mort.
M’he atansat a la masia i per la finestra he vist la tragèdia.
Una noia molt jove jeia a terra morta , la sang se li escolava pel cos. No era una mort natural, es veia la sang que li brollava per un tret d’escopeta de caça. Prop d´ella un xicot jove també mort, d’un tret al cap. El cervell es veia fet a bocins escampat per les rajoles.
Tot era quietud i tot tant trist, les òlibes no plorem, mes dins el meu cor es va fer com una tristesa tan fonda, que no he pogut traure’m de sobre. Sols tinc una pregunta. Perquè tot plegat ?

Comentaris

  • Quantes vegades[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-05-2016

    els "perquè" es queden sense resposta!
    No sé si és que no he entés el relat però pregunto: La mata ell a ella i després es suicida o són assessinats tots dos?
    Amb una mica de retard "Moltes felicitats," Montse !
    Una abraçada.

  • Impactant[Ofensiu]
    Falciot blanc | 30-04-2016 | Valoració: 10

    M'agrada molt aquest relat Montse, te força, i fas parlar als ocells, com si ells fossin la nostra consciència.

  • Trist, real,...[Ofensiu]
    rnbonet | 30-04-2016

    ... i d'actualitat sempre. Ara, més que mai, potser.

    PS.
    Gràcies pel comentari!

  • Per què?[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 26-04-2016

    De l'amor possessiu a la tragèdia sembla que hi ha només un petit pas, un pas de pardal.
    Gràcies pels teus comentaris sempre tan puntuals.

  • Sí, per què?[Ofensiu]
    brins | 21-04-2016 | Valoració: 10

    Un relat ben trist, Montserrat, que fa referència a la violència de gènere d'una manera molt literària. El fet que hagis utilitzat el recurs de la personificació enriqueix molt el contingut del text.

  • Ben escrit[Ofensiu]
    Karin | 21-04-2016 | Valoració: 10

    Amb poques paraules descrius la gran tragèdia de la violència de gènere

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

321040 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.