Per tu ja ha plogut massa

Un relat de: Fidel

De vegades hi ha massa sequera...
De vegades massa pluja que plora...

El darrer mastegot esdevé un xàfec de llàgrimes;
el tro de matinada que et fa marxar definitivament de casa.

Al meu país els núvols no saben estar,
mentre el sol es propaga xuclant totes les reserves.
Darrerament els ruixats no abracen ningú;
darrerament l'aigua no banya ni els rius,
que tenen set i baixen callats com la ciutat de matinada.
Callats, desesperats com els arbres;
com les teves sobreeixides basardes.

De vegades, la darrera riuada que nega de sang
el teu cos, ha estat la gota freda que ha fet vessar el teu alè,
la gota que buida les teves ja exhaurides reserves.

Inundada de vexacions, ara pots fugir de la bèstia.
Per tu ja ha plogut massa.

Comentaris

  • De vegades sembla que no hi som...[Ofensiu]
    angie | 15-01-2011

    El teu poema, encapçalat per aquest, "de vegades", fa que el to general del poema sigui crític, inconformista i conformista alhora, com si el món que descrius no fos el que viu la veu poètica, és el que coneix però no del que li agradaria formar part. En canvi, descrius amb metàfores curoses tot allò que no es veu però que se sent, que es perceb amb facilitat, que remou i no deixa indiferent.
    La penúltima estrofa, la de la gota, és bona, molt bona. I conclou tot plegat en una frase contundent, categòrica, que és rebuig, desarrelament, exclussió d'un món que no li pertany ja...
    Certament, un poema dur, com una tempesta de sentiments que ha crescut de mica en mica dins el poeta i que esclata a mida que avancen els versos.

    angie

  • El tema central, [Ofensiu]
    Xantalam | 26-02-2010

    la denúncia, i el primer que em ve al cap és que serveix de ben poc el que escrivim (penso moltes vegades) per a les víctimes d'aquesta injustícia absurda.

    Uf, el teu poema és molt dur, transmet amb força un sentiment d'impotència i el final és molt bo, arrodoneix el conjunt, que fa servir la pluja per a parlar d'un tema escabrós.

    Les meves felicitacions, Fidel, una bona creació!

    Fins aviat,

    Empar

  • Perdó.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-02-2010

    És suporto i no soporto.

  • Sense estridències,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-02-2010

    amb delicadesa i elegància, denuncies un fet que, malauradament, cada vegada és massa freqüent. No soporto la violència i m'encenc cada vegada que m'assabento d'un fet d'aquests.
    M'han encantat les metàfores que has utilitzat.
    Una abraçada, Fidel .
    Nonna

  • M'agrada simplement...[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 07-02-2010 | Valoració: 8

    ... pel tema tractat. També l'enquadrament de l'última frase amb el títol. Tens frases molt bones. Continua escrivint!!

    Besets!

l´Autor

Foto de perfil de Fidel

Fidel

40 Relats

117 Comentaris

37780 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Si em llegiu, em coneixereu ni que sigui una miqueta. Sóc com sóc, escric el que escric, estimo i renego, canto i de cops...callo.
I sempre... onades de poesia ventilen la meva petita platja.
Ens veiem entre revolts de foc i mots.
Una abraçada !
Fidel