Penso

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

Penso en els llibres que no he llegit
Penso en els poemes que no he recitat
Penso en els llocs que no he visitat
Penso en els amics que no he conegut
Penso en els llavis que no he besat
Penso en els perfums que no he olorat
Penso en els camins que no he fressat
Penso en els secrets que no he desvetllat
Penso en les hores que no he viscut

Penso en els trens que he perdut
Penso en els records que he oblidat
Penso en els morts que he deixat
Penso en les llàgrimes que he plorat
Penso en les paraules que he callat
Penso en la gent que he defraudat
Penso en el cor que m'han robat
Penso en les hores que han passat

Penso en la vida que m'han pres

Comentaris

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 16-04-2008

    Aquest any s'ha fet una Segona Edició de Poemes il·lustrats...

    A l'abril de 2005 es va fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt i una de les activitats organitzades va ser la il·lustració d'una tria de poemes d'autors de "relatsencatala.com"

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema va ser escollit per a ser il·lustrat.

    I informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una altra trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    Les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt vull donar-te les gràcies per la participació en aquella Primera Edició de Poemes il·lustrats.


    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

    ps- En aquest bloc podràs veure el teu poema il.lustrat
    http://poemes-illustrats.bloc.cat/

  • autentic[Ofensiu]
    AINOA | 24-01-2005 | Valoració: 9

    Hola, en primer lloc vull saludarte.
    Es un bon relat, però quant es pensa tant, es que es viscut moltes anecdotas i moltes coses a la vida.
    Hi ha cops que pensa massà, no es molt recomanatble perqué et pots deprimir.
    Enhorabona i endavant.

  • .......[Ofensiu]
    Linkinpark | 24-01-2005

    molt bonic el poema, dramatic, dins el q cap, Molt bé, continua així.

  • Criticografies[Ofensiu]

    Molt bé, Crític, tu ho has volgut.

    Confesso que a vegades els meus comentaris són més àcids que els d'un cítric.

    Confesso que sovint puc deixar al relataire amb cara de què diu aquest ara?

    Confesso que en els meus comentaris no hi ha mai voluntat d'ofendre. Mai, mai, mai. Espero que així ho hagin entès els relatògrafs afectats. I si no, que m'ho demandin.

    Confesso que sóc ambigu, mentider, rebuscat i contradictori.

    Confesso que em sembla excessiu que m'atorguis un 9. Potser si capgiressis la xifra ...

    Confesso que sóc un professional de les lletres. Ja hé dit abans que sempre dic mentides.

    Confesso que acabo aquest comentari agraïnt els teus comentaris, sincerament.

  • Mirada retrospectiva[Ofensiu]
    El_Critic | 23-01-2005 | Valoració: 9

    Hola miquel

    què dir-te, sense patir pel que puguis dir tu després? Sí, he llegit comentaris teus a d'altres relataires i de ben segur que molts s'han ofès, d'altres no ho han entès i alguns que haurien d'haver-se ofès s'ho han pres com un elogi. I crec que això defineix una mica la teva relatografia: abstracte, pròpia, quasi exclusiva dins aquesta web. Els mini-relats o relats dividits, com et deia algú, solen tenir parts autènticament delirants, que et fan petar de riure com el cas de"No paris mai d'escriure" o que et fan llegir-te'ls dues vegades per curiosos i per simpàtics com "Quina setmana!". I després tens la poesia, contundent, sense històries ni parafernàlies, només allò que vols posar i com tu vols posar-ho (per exemple "Penso" o "Amb versos a la boca"), trencant-ho tot una mica amb el relat per entregues, publicitat inclosa, que deixa el teu segell per si de cas algú sospitava que t'havies anat del camí marcat per tu mateix. Crec que la originalitat és allò que més destaca, i després l'humor punyent que envies en petites dosis, a vegades de morfina, a vegades de plantofades a les galtes.
    La valoració global després de revisar quasi tota la teva relatografia s'acosta al 9, i al no haver-hi decimals, és la nota que t'encolomo.

  • la "d"[Ofensiu]
    mar - montse assens | 01-12-2004 | Valoració: 10

    d/ .. em pensa

    però, de totes maneres penso que cal pensar que el millor pensament és pensar en les coses bones que hem fet i no en les que no hem fet...

    en fi, més val que no pensi tant

  • Penso[Ofensiu]

    Penso i el pensament em cansa
    Em canso i el cansament em pensa

    Penso i el pensament m'espanta
    M'espanto i l'espant em pensa

    Penso i el pensament s'envola
    S'envola i el vol em pensa

    Penso i el pensament em pensa
    Em penso i el pensament:
    a/ s'envola
    b/ m'espanta
    c/ em cansa

    Escull la resposta correcta.

    Els 10 primers encertants rebran un magnífic lot de relats

  • fenix92 | 11-08-2004 | Valoració: 10

    m'ha agradat molt el poema. tanbe et volia dir q si vols llegir mes relats meus q m'he canviat de nick. ja tel posare en un altre relat teu. ah, i gracies peñs comentaris.

  • Errata de l'autor[Ofensiu]

    El comentari anterior, firmat per Iu Bohigas, havia d'anar firmat per en miquel, jo mateix.

    El què ha passat és que acabava d'editar uns poemes del meu pare, l'Iu Bohigas, i com que havia entrat amb la seva clau, doncs ha passat això.

    Què hi farem.

    Quedi clar doncs, que el comentari anterior havia d'anar firmat per en miquel.

    I que consti que no ho he fet expressament per sortir a la llista dels més comentats, eh?

  • Doble valoració[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 21-06-2004 | Valoració: 9


    El nou és tant pel poema "penso" com per l'escena a la Joan Brossa.

    Molt bons tots dos...

    Ah, i el Marc és molt generós, segueix en aquesta línia i ho veuràs: amés de ser un autor excel.lent, és un lector d'allò més agraït.

    Una abraçada!

  • Sóc dels bons![Ofensiu]
    Iu Bohigas | 21-06-2004

    Us ho ben asseguro: a en Marc no el conec de res.

    Peró, per si de cas, li dedico aquesta escena, a la manera de Joan Brossa:

    Per la dreta entra un home amb un raspall.
    S'atura un moment i raspalla una sabata.

    Després, en un tres i no res, cap per avall,
    escriu el seu relat número 74.


  • ACOLLONANT!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 21-06-2004 | Valoració: 10

    Escolta'm una cosa miquel, tu ets dels bons eh!!

    M'ha agradat moltíssim LA SANEFA, i encara m'ha agradat més PENSO;
    però saps el què penso jo?
    que tu, només amb dos relats a l'esquena,
    ja ets part dels grans escriptors del web, i no ho dic per dir,
    perquè segur que la gent que et descobreixi pensarà el mateix.

    TU TAMBÉ TENS MOLT DE TALENT MIQUEL,
    SALUT, I A SEGUIR PEL MATEIX CAMÍ!!

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

Miquel Bohigas Costabella

92 Relats

336 Comentaris

193172 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


Els meus Relataires:



Envia'm un e-mail, si et sembla