Pell amb pell

Un relat de: brins

Pell amb pell...

Pell amb pell...
Bevem glops petits, paraules caminades,
records que ens vessen de la mirada;
compartim somnis amb llapis de colors,
blau de matinades i roig de vesprades.

Com ombres bressolades per l´aire,
hem dansat damunt l´herba fresca,
amb roba de cotó i sandàlies descobertes.
Quan la nit ha caigut com llosa fosca
damunt d´aigua humida de tenebres
i la salabror s´ha escampat per la sorra,
hem acotxat d´escalfor els còdols…
són pedres que adormides sobreviuen.

Pell amb pell...
Trossos de vida, retalls de sol i d´ombra,
paisatges vivents d´emocions serenes,
de brases que fumegen, enceses encara,
amb guspires que ens parlen i recorden...
com n´és de breu el temps de viure...

Paisatges efímers, res no és etern,
ni la llum esclatant de les matinades
ni la claror tèbia dels capvespres.
Però les tones de llum que hem encès
tu i jo, tots dos, els dos junts,
retallaran les línies del nostre etern,
no tindran foscor les fronteres,
seran, tan sols, pont il.luminat d´espera.

Comentaris

  • com es pot valorar?[Ofensiu]
    Francesc Piñol | 16-05-2009 | Valoració: 10

    De quina manera podem arribar a valorar, puntuar el que ens arriba al fons de l'ànima...la sensibilitat, l'amor, la tendresa, la colpidora presencia de l'etern, del que dura per sempre, la sensaciò de no estar sols, la bellesa de tot plegat... tan sols podem intentar viure.ho amb total complicitat.. amb vehemecia si cal....amb ansies... per que en definitiva quan el final s'apropa que ens queda? tan sols la sensaciò de saber que em viscut i asaborit tot el que vol dir viure...........
    m'ha agradat molt ¡¡¡¡¡¡¡

  • Un poema deliciós![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 31-03-2009 | Valoració: 10

    He llegit i rellegit el teu poema perquè es respira amor en cada vers, en cada estrofa. Estimes la vida amb tanta intensitat, vius cada moment amb tanta passió que el lector queda totalment immers en el teu món.
    Ha estat un veritable plaer resseguir cadascun dels teus deliciosos , sentits i sincers mots, Pilar. Escrius posant-hi l'ànima. Enhorabona!
    T'envio una forta abraçada.
    Mercè

  • un 10, ni més ni menys![Ofensiu]
    bruNa | 11-03-2009 | Valoració: 10

    Et ficaría un 11 de ser posible! jaja m'ha agradat molt com l'altre que et vaig comentar. Ja he llegit el teu comentari, i et dono gràcies, tot i que de lluny es veu que tu en saps més que jo, i és que jo soc aficionada a escriure llibres, no poesies! jeje Però el cert és que de petita també n'escribia de poemes!

    Saps transformar els sentiments en paraules i frases, i això és molt bonic!

    que haig de dir, que ets un crack o una crack?

    Bruna.

  • Retrobada[Ofensiu]
    Karkinyoli | 11-02-2009 | Valoració: 10

    Després d'una temporada he tornat obrir aquest web. He cercat el teu nom i he decidit llegir el relat més recent - quan les persones tornem, sempre volem saber què passa, o què ha passat darrerament-.
    I he trobat els teus retalls de paraules, des gustos diferents, de textures diverses, de colors variats. Però tots, tots ells tenen un gust agredolç.
    Tots som retalls de coses i patim perquè mai no els podrem tenir tots junts.
    Com sempre, un plaer!
    Una abraçada molt forta per a tu!

  • Una magnífica poesia[Ofensiu]
    Alberich | 31-01-2009 | Valoració: 10

    farcida d'amor i sentiment, escrita amb excel·lent sensibilitat.
    La meva enhorabona.
    Ramon

  • ...després de la pell (encara)[Ofensiu]
    franz appa | 28-01-2009

    De la fugacitat del temps passat (retalls, trossos de vida, guspires, brases encara fumejants), extraent , més que la malenconia de l'inevitablement perdut, l'alegria del que encara es comparteix (pell amb pell, la imatge que ens enllaça amb la joia escenificada en el ball sobre l'herba fresca amb sandàlies descobertes).
    Podem celebrar la vida que hem tingut, i és lícit esperar que existeixi un etern, fronteres que donin a una nova llum, un pont, doncs, un trànsit cap a l'espai sense límits. Però ens resulta difícil de concebre. La meva ment, de fet, ho descarta mil cops. però mil cops també poesia i música i escalf de veus joioses com la teva em fan oblidar la cruel finitud que el seny em xiuxiueja. I traspassen febrils frisances la meva pell.
    Una abraçada,
    franz

  • Pinzellades[Ofensiu]
    Naiade | 26-01-2009 | Valoració: 10

    Una bella poesia plena de tendresa i romanticisme, que descriu amb paraules de pintor, l'amor, paraula màgica que tot ho té i tot ho omple. Si tens amor, tens lo més important.
    De pintora a pintora has descrit un bell quadre. Felicitats.

    Una abraçada de complicitat

  • Per mi l'amor ha estat[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 24-01-2009 | Valoració: 10

    Per mi l'amor ha estat es i espero que seguirà sent meravellós, com meravellosa a estat es i espero segueixi sent la meva companya.
    Pilar has escrit un poema esplèndid i esplendorós, i finalment et dic, el que ha dit un poeta potser desconegut:
    "Cor sense amor
    jardí sense flor."

    J. Lluís Cusidó

  • junts per sempre[Ofensiu]
    ESTEL | 21-01-2009 | Valoració: 10

    "Paisatges efímers, res no és etern",

    pot ser res no és etern, però quan s´estima de debó, penso que sempre queda l´estima.
    Quan s´estima així tot és més fàcil, l´amor ens fa falta per viure i fer la vida.
    Enhorabona per aquest amor,

    un petó

  • És una bona poesia.[Ofensiu]
    Alzinar8 | 21-01-2009 | Valoració: 10

    Perdona si no te la comento com cal però soc novell. Tinc pendent de publicar una mena de poesia on en el pròleg explco que soc novell. M'agradaria que quan la publiquessin em donessis la teva opinió. Gràcies i perdona.

  • Pell amb pell[Ofensiu]
    JoanaCarner | 19-01-2009 | Valoració: 10

    "Pell amb pell...
    Bevem glops petits, paraules caminades,
    records que ens vessen de la mirada..."
    És una pintura poètica que omple l'esperit de somnis viscuts. La tinc entre els relats preferits dins RC.
    Pell amb pell. Una imatge que em pren sovint, que tinc present en força dels meus escrits. Potser algun dia m'atreviré a avocar-los.
    És curiosa la coincidència amb un altre de les meves dèries literàries: fer retornar els éssers estimats (als teus poemes Voldria...)

  • Clar de lluna | 19-01-2009

    ... sí, comparteixo aquesta manera d'estimar, el final és una definició preciosa d'amor. M'ha agradat molt, cap a preferits!

    Una abraçada!

  • Màgic[Ofensiu]
    Queca | 19-01-2009 | Valoració: 10

    Ninona tendre, pell amb pell és sense cap mena de dubte, una explosió de tendresa increïble.

    Mil gràcies pel teu comentari.

  • Textura de vida[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-01-2009 | Valoració: 10

    Tot el poema és ple d'encerts, que es succeixen a més a més amb un ritme molt adequat a la seva textura, però una frase en especial m'ha colpit i m'ha encisat al mateix temps: "com n´és de breu el temps de viure..."

    Penso que és una sort que, en aquest moment específic d'aquest breu trajecte que és la vida, avancem sabent-nos, reconeixent-nos, ... caminant paraules, revivint records, compartint somnis, sobrevivint a caigudes i cops, emocionant-nos davant els paisatges, provocant guspires, encenent llums, travessant ponts sense tèmer foscors ni fronteres alienes.

    T'envio una abraçada que, si bé no és eterna perquè res no ho és, dura i dura perquè no té cap pressa,
    Unaquimera

  • Estimar-se així és VIURE ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 17-01-2009 | Valoració: 10

    Sembla talment que aquest poema ha fluït de dins teu guiant les teves mans, la sensibilitat i la tendresa que evoca han colpejat el meus sentiments , llegint-lo m'he emocionat, l'he viscut,
    Quan un poema arriba al cor així , sense cap esforç, és, per a mi , poesia pura.
    Siguis molt feliç compartint somnis.
    una abraçada,
    Núria


  • El pintes molt bé.[Ofensiu]
    Alberich | 17-01-2009 | Valoració: 10

    Un poema bell, on hi pintes, amb una paleta molt cromàtica i rica, un conjunt d'emocions, amb aquell ofici de qui sap barrejar colors i expressar imatges.
    M'agrada el teu poema, com també m'ha agradat el relat anterior, colpidor i concís, de la gosseta a l'autopista.
    Cordialment,
    Ramon

  • Molt bon poema.[Ofensiu]
    JOANPG | 15-01-2009 | Valoració: 10

    Has fet, segons la meva manera d'entendre, un gran pas endevant amb aquest poema. M'ha encantat.
    Gràcies pel teu comenti i els bons desijos per l'any nou als que corresponc.
    He passat pel forum i millor que no te'l miris. És depriment. Trolls contra trolls, relataires insultant, fotografies dignes d'una galeria de comics... en fí. Que hi farem.
    Bon any nou et desitja Joan.

  • La pell[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 14-01-2009 | Valoració: 10

    M'agrada molt el que escrius. La meva pell. La pell dels altres. La temperatura de la pell expressió de sensacions de tota mena. Felicitats.

  • m'acomiado[Ofensiu]
    Fidel Català | 14-01-2009

    no pateixis, no et posaré cap 1, ni cap deu tampoc, sols vull dir que et desitjo que siguis feliç dins d'aquesta família de relataires que t'acull amb excés d'amor.

    F.V.

    Per cert, potser és el millor poema que t'he llegit fins avui, i no ho dubtis, et seguiré llegint.

Valoració mitja: 10