PEIXETS

Un relat de: E. VILADOMS
Aquest any al Casal, la Caixa que ara era un banc, en comptes de pagar-los una excursió, els hi feia anar una psicopedaóloga, o un nom semblant, un cop per setmana. Una noia molt trempada! Els animava a fer alguna cosa més que la partida de dòmino o el cobrellit de ganxet mentre veien la telenovel·la. Aquesta tarda, sense anar més lluny, havien anat a veure una exposició de pintura al Centre Cívic. El mes vinent començarien un taller d'art, d'art-teràpia, deia.
A la Mercè, els que més li agradaven eren uns quadres de colors clars, alegres, amb unes noies, sirenes, peixets... Almenys aquí s'hi veia alguna cosa. N'hi havia d'altres que semblaven guixots de criatura, massa moderns. O, potser, és que no hi entenia prou.
La seva amiga Rosita se li acostà.
- Això t'estàs mirant? Valga'm Déu, quina obscenitat!
- Per què? Les noies van nues però no hi veig res indecent, neden entre els peixos.
- Neden? Però que no veus on el té, el peix? Entre les cames! Si li està llepant tota la figa! No has llegit el cartellet?
- Doncs, la veritat és que m'he deixat les ulleres de prop a casa.
- Diu que el pintor i la model fan l'amor sobre la tela abans de començar l'obra!
- Vols dir?
- Això posa. I fixa't en aquest altre!
- El de la noia que neda entre peixets?
- Sí, sí... Amb un peixet entre les cames pel davant i l'altre donant-li pel darrere. No sé com l'Ajuntament permet exposar aquestes coses!
- Però dona, com vols que faci això amb un peix?
- Una truja deu ser aquesta noia, això és el que deu ser! Ficar-se els peixos pel cony i treure-se'ls. I vinga, vinga, mentre l'altre l'està pintant.
- Apa! No pot ser!
- I el de la sirena, no ho veus?
- Agafa el peix amb les dues mans i li fa un petó.
- Petó? Una bona mamada li fa!
La Mercè es va quedar contemplant les pintures una estona més, ara sí que no entenia res de res!
La Rosita, tornant de l'exposició, passà pel mercat a comprar una mica de sopar per casa.
- Avui em quedaré un quilo de sardina -demanà, ben sufocada.

Comentaris

  • La visió de l'art...[Ofensiu]

    La visió de l’art no és igual per a tothom. Davant d’un quadre diguem-ne normal, tothom hi veu més o menys les mateixes coses, però, aquí està el però... tenint en compte que a les pel·lícules de Walt Disney s’hi veuen —diuen— moltes imatges subliminals eròtiques, què no ens podem trobar davant de quadres plens de peixos...
    —Joan—

  • Molt bo[Ofensiu]
    Josep Ventura | 26-01-2014 | Valoració: 10


    i agrair-te poder gaudir d’un relat divertit, cada vegada que mengi peix i pensaré.
    Salutacions
    J

  • Original i divertit[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 26-01-2014 | Valoració: 10

    Sense cap gènere de dubtes, és de tots els relats que he llegit darrerament, el que més m'ha fet riure. A banda de provocar la hilaritat, sobre el text planeja la idea que l'obscenitat no es troba en l'objecte en sí, sinó en els ulls de qui mira. Potser perquè en la majoria dels casos uns ulls obscens són els que converteixen en obscé el que veuen.

  • Divertit[Ofensiu]
    Atlantis | 25-01-2014

    i verídic segurament...No conec el quadre, però molt fresca aquesta conversa entre dues iaies...i és que el sexe no mort mai.

    M'ha agradat llegir-te.

  • Sardines fresques[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-01-2014 | Valoració: 10

    Sempre m'han agradat les peixeteres. Les sardines, també, eh? M'ha encantat el final del relat, imaginant-me la protagonista sufocada comprant. Un relat divertit i molt ben portat. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Freds[Ofensiu]
    allan lee | 15-01-2014

    ulls de peix per totes les parets. I aquests ulls lascius que els converteixen en un altre tipus de monstres. La sensació que em produeix és un desassossec, potser perquè pintes tant a les clares la natura humana. Molt ben treballat, molt bo. Una abraçada, guapa.

    a

  • Ja és ben cert[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 10-01-2014

    que la brutícia està en els ulls de qui mira.

    (Per cert, m'has fet buscar els noms a qui dediques el relat i m'he trobat un munt de peixets. Un bon relat per uns quadres força curiosos).

  • dedicat[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 06-01-2014

    Dedicat a Tasuta Siman i a en Gustav Glander i inspirat en les obres que van exposar al Tornemi d'hivern (Hostal Fugarolas, Sant Hilari Sacalm desembre 2013).
    Amb el seu permís i somriure.

  • teràpia[Ofensiu]
    DomusSilvestre | 05-01-2014

    Molt bé E! Això sí que és una teràpia i no la de la psicoelaloga o com es digui!
    Per cert, això de fer l'amor sobre el llenç... :)))

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81096 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.