Pauipapov

Un relat de: aleshores
Pauipapov rellegeix el diari Pradva (la veritat), l'actual, no gaire diferent del seu. Ex membre del partit, el seu fill regenta ara el petit hotel que es va quedar per uns pocs rubles en la ràpida transició al capitalisme salvatge que va liquidar els bens públics per donar-los a qui ja els tenien, sí, però només en usdefruit, cal aclarir.
En les quatre parets de la seva cantina es van anar ofegant en vodka, fins que no van poder pagar, bastants veíns seus que no es van adaptar als nous temps. No sè n'ha sabut res més; hi ha un buit a les estadístiques. No s'ho podien creure: tot allò que els comunistes els havien dit del capitalisme era cert, l'únic cert del que deien. Les dades de les collites prou be sabien que no n'eren de certes i que tot faria un pet sorollós.
El seu fill, Aprofitinsky, ha aconseguit fer-se amb les terres d'un besavi. L'hotel era la casa pairal de l'amo a qui la revolució va prendre el patrimoni per repartir-lo entre els pagesos. Era la època de "pau i pa"! Així el van batejar a ell. No més guerra i volem menjar. Amb aquest eslògan va caure el tsar, una espècie de dirigent ppero de la zona.
Tot es rovella: els esperits més lliures es fan esclaus i els més nobles es corrompen, amb un o altre motiu. Ara que ho sabem no ho podem posar en pràctica! L'home és bo per natura, diuen alguns llibres, però massa bo, fa babau! devien pensar.
Tanmateix, la Unió Alemanya torna a passejar-se per Ucraïna: els deixes una estona tots sols i torna l'esvàstica, renoi! com són els oligarques, ressentits! Potser al final el net del Pauipapov, el fill de l'Aprofitinsky, s'acabarà dient Femhobequetcov.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer