Pau

Un relat de: AuRy_22

Corredisses amunt i avall. L'últim bombardeig ha causat molts ferits. L'hospital està tot ple, ja no hi cap ningú més. Gent sense cames, sense mans, sense braços, a punt de morir, agonitzant. Aquest, és el paisatge que veu en Pau cada dia.
Fa uns mesos que la ciutat ha entrat en guerra i aquest problema se suma als molts que ja tenia la ciutat. Tots els seus habitants es moren de gana, de malalties com la SIDA i el govern no hi fa res. S'embutxaca els diners i per si no n'hi hagués prou ara fa esclatar una guerra civil perquè dos senyors es disputen el poder.
En Pau fa 5 anys que està aquí. Va venir de voluntari per ajudar als més necessitats a tirar endavant. És metge i tots els seus coneixements els destina a curar als malalts que entren a l'hospital cada dia.
Un nen de 8 anys que es troba casi en els ossos acaba d'entrar a l'hospital. Estava a casa seva quan una bomba ha caigut a la casa i ha matat a tota la seva família. Ell ha sobreviscut de miracle però ha perdut les dos cames. En Pau mentre intenta amputar-li les cames reflexiona en tot el que ha vist des que va arribar aquí. Les bombes cada dia resonen més fort dins el seu cap, cada dia hi ha més morts i més ferits. La gent que en un principi s'hauria de curar, mor a causa d'una mala alimentació. Una simple gastroenteritis és mortal en molts casos. El nen que està curant no té moltes possibilitats de viure ja que ha perdut molta sang i el seu organisme és molt dèbil. Li pregunta si té alguna malaltia i el nen li diu que té la SIDA. En Pau comprèn que aquest noi no arribarà a sentir els retrunys de les bombes de demà.
Al cap d'unes hores, el nen mor als braços d'en Pau. El noi es posa a plorar mentre recorda una cançó que li agradava molt i feia 5 anys que no havia tornat a recordar, el títol de la cançó és una paraula que necessita la humanitat, una paraula plena d'esperança: Pau.

Comentaris

  • extraordinari,[Ofensiu]
    res no és mesquí | 12-08-2007 | Valoració: 10

    A l'inici m'ha recordat un article de Josep Maria Espinàs sobre la guerra, a mida que anava avançant el teu relat s'assembla més a Kapucinsky i les seves reflexions sobre l política de la guerra i les seves causes directes, i al final has deixat anar la humanitat pura, el sentiment humà que li dóna un toc de perfecció al relat i que m'ha acabat recordant l'existencialisme de Camus o Sartre...

  • extraordinari,[Ofensiu]
    res no és mesquí | 12-08-2007

    A l'inici m'ha recordat un article de Josep Maria Espinàs sobre la guerra, a mida que anava avançant el teu relat s'assembla més a Kapucinsky i les seves reflexions sobre l política de la guerra i les seves causes directes, i al final has deixat anar la humanitat pura, el sentiment humà que li dóna un toc de perfecció al relat i que m'ha acabat recordant l'existencialisme de Camus o Sartre...

  • El teu...[Ofensiu]
    AVERROIS | 08-07-2007 | Valoració: 10

    ...relat és colpidor, fa milers d'anys que aquestes situacions estan passant en aquest planeta, el més estrany de tot és que tothom o la major part dels habitants d'aquest minúscul punt del Univers creiem que no caldria tot aixó, doncs si és així perquè tot continua igual?
    Com diu el company Vicent són els quatre genets i aquests genets donen massa diners i poder als que els controlen.


    Una abraçada.

  • ANEROL | 07-07-2007 | Valoració: 9

    aquest relat m'ha interessat; manté un bon ritme, i amb 4 paraules esmentes una situació real i un desig imprescindible

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

AuRy_22

9 Relats

16 Comentaris

8318 Lectures

Valoració de l'autor: 9.55

Biografia:
He decidit penjar els meus relats en aquesta web perque sempre he volgut que la gent valorés el que escric de manera objectiva i no sols dient-me si estan be o no, sino dien el que està be i el que no i què canviarien

Com fins ara no he sabut trobar cap conegut que sapigui fer això he decidit deixar els meus relats que no són res de l'altre mon en mans de gent que no em coneix i sé que sabran ser objectius