Amanida de paraules (Capítol 2/part 2)

Un relat de: Daniel N.

El tast de les novetats usdefruitaries minva regularment amb l'adquisició per part dels poders fàctics dels silencis pactats de les organitzacions sense ànim de lucre que escorcollen els racons productius de les pantalles televisives. Les audiències desbocades pugen sense sentit alhora que els versificadors del noucentisme rescabalen la seva herència de monotonia i arbitrarietat. Els espectacles de recitació són com una mena de metàfora de la transformació que pateix la societat que s'amoïna per les petiteses que ofenen la ufanositat de les relacions inter-comarcals de les diferents plataformes de transmissió que competeixen per establir les situacions definitòries dels escenaris. Els blocs de pedra gegantins de les parets exteriors de les piràmides demostren l'origen interplanetari de les civilitzacions maies que es poden relacionar amb les llengües ibèriques per mitjà del mètode de deducció i inducció. Els esborranys de constitució de poders de les facultats paral·leles de les institucions monàrquiques i republicanes de les èpoques modernes de les filtracions paleolítiques de les coves de la península aràbiga són la licitació necessària per a la reelaboració del consens paleontològic que pugui refer les estretes relacions parentives entre les diferents famílies dels deserts sorrencs. El pendís pronunciat de les conclusions ponderatives de les diferents corrents de les associacions corporatives embranquen amb les implicacions afirmatives de les tanques publicitàries que expel·leixen els seus missatges de serenor i tranquil·lisme. Efectivament, les relacions del poder amb les masses treballadores ha estat sempre farcit de frecs i revoltades al·lusions al misticisme que tard o d'hora passen factura als actors socials que aplegats al voltant d'una taula consumeixen cafè i pastissets mentre fan i desfan. Els moviments reproductoris de les espècies subdesenvolupades de cranc marí demostren la universalitat dels principis d'equipotència i reciprocitat de les teories exculpatòries de les grans multinacionals sucreres que expropien a la pagesia les poques parcel·les de poder que han pogut arreplegar en segles d'extorsió per part dels senyors. Els governs de dretes no ha fet sinó manifestar les contradiccions pre-existents entre les entitats diferenciades dels diferents poders establerts a ran de les capitulacions de les darreres revoltes populars. Les resolucions favorables a les restauracions col·lectives de les construccions estatuàries de les esglésies romanes que encerclen el vaticà han estat sempre motiu de conflicte entre les faccions de diferents ordres. Les secularitzades relacions entre el pontificat i les colònies es transforma ara en els moviments assemblearis que forniquen les propietats infal·libles de les transformacions associatives de les distribucions hologràfiques de les valls del Nil i altres rius del continent que segueixen produït els escreixos de gra que afavoreixen la disminució de les propietats curatives de les herbes i remeis tradicionals. El tripartit coincideix en aquesta darrera afirmació i afegeix que les escoles diürnes de conducció metafòrica d'al·locucions és la ruïna total de les arques públiques i privades.
Les revelacions dels profetes occidentals a la mesopotàmia ocupada incideixen a les esverades proliferacions de pous petrolífers a les planes desèrtiques que suren per sobre de les aigües sobreexplotades. Les relacions del camperol mitjà al segle xxii amb les autoritats minero-medicinals de les urbs metropolitanes serà sens dubte cabdal per a la comprensió de les manifestacions catalitzadores de les confuses reciprocitats produïdes al si de les nacions unides. La incapacitat dels sectors ultra-conservadors per apaivagar els ànims de les nacions acusades de proselitisme no convenç les conferències de donants que arriben amb retràs a les suposades pacificacions imprevistes. El grau d'integració dels heterosexuals en les polítiques de natalitat dels estats centreeuropeus ens assenyala com a culpables de la inestabilitat de les monedes el creixement del producte dels factors evolutius i les esgraonades sortides de mare de les borses i agències de tràfic de productes financers. Els mercats glatint per refermar-se en el convenciment que les ulteriors poetitzacions esdevenen balderes per la profusió de titolacions. Els temes de conversa de les tertúlies radiofòniques son també causa de malestar als cercles hipnòtics que rebaixen les pretensions de posterioritat de les rodalies superpoblades dels exteriors de les finestres pintades de les façanes neoclàssiques de les propietats immobiliàries que refan les seves tronades estructures amb retocs paisatgístics. Les collites acumulades als decennis de la postguerra serviren per a revifar les atrocitats comeses pels novel·listes i altres autors que reviscolaren amb empenta renovellada els gèneres productius de les centrals energètiques de les poblacions perifèriques. Les escoles de pensament varen reprendre les proposicions al·lucinatòries de les falòrnies meridionals que abraonadament caigueren en el desús refractari a les novetats editorials que emplenaren les prestatgeries de les botigues amb inclinacions comercials. Les farmacioles curulles de productes són la demostració de tot plegat en relació a les mesures del capital transitori.
35Els pegats als parracs de les gents pobres que s'enlluernen amb les novetats consumibles de les botigues del centre on conviuen les allaus de camperols desterrats de les seves propietats que encerclen el debat obert de les passions coronaries de les ments enfebrides. Els matalassos al carrer recorden els honorables habitatges de les entitats sense ànim de lucre que acumulen guanys espiritual a les hores balderes del capvespre on les corrues de formiguetes enfeinades surten dels setis aconseguits amb suors i s'adrecen a les seves llars enfarinades. L'endimoniada realitat de les consoles i videojocs es relaciona claríssimament amb les reaccions artístiques de les generacions de pintors i ceramistes de les escoles irlandeses. En efecte, les arteries de les grans ciutats americanes queden petites comparades amb els solcs marcians i les depressions tropicals que eixuguen les atmosferes relativament calmades de les zones meridionals que voregen els marges dels rius continentals. Els ofertoris a les capelles romàniques devien ser un àpat paral·lel a les bacanals victorianes de les etapes. Les conseqüències de la disbauxa primerenca de les nits de tardor i de les aixoplugances als indrets ombrívols de les valls i cloterals adjacents als conreus i pastures de les zones menys poblades de la russia europea, són l'increment de preus i la rebaixa de les esperances de progrés de les capitals de província. Les benaurances emeses per les autoritats econòmiques que a tall de rondalla discuteixen l'escaiença de les mesures reduccionistes dels darrers temps són la perplexitat de les masses irades que refusen el continuisme i la prevaricació manifesta als jutjats i comitès. L'ordre de consecució de les apassionades malifetes de l'ordre internacional en matèria de persecució d'elements desestabilitzadors al llarg i ample de la geografia de la vall d'Aran ens demostra un cop més la poca predisposició dels estrategues a abocar la seva intel·ligència en res més que la contaminació alimentaria que redueix les emissions de tòxics humans a l'espai exterior. No podem obviar que l'escassa qualitat de l'alimentació a les centúries posteriors a la caiguda definitiva de l'imperi romà va ser determinant en l'aparició de les òperes primes dels filòlegs i naturalistes que s'endinsaren amb les seves implicacions esotèriques als terrenys inèdits de les assimilacions circumpstancials. El malestar generalitzat de les cultures de l'edat de pedra en les seves relacions envers el medi arribaren a configurar les genealogies refractàries que coneixem i albiraren el futur de desenvolupament que trobarien finalment al continent oceànic. Les migracions continuades d'elements de judici de les terres glaçades a les plujoses planes de centreeuropa determinà la constitució parentiva de les evolucions posteriors cap a éssers tripartits i altres mutacions futuribles.
El sang i fetge que acostuma a farcir les programacions televisives dels dissabtes al matí demostren fins a quin punt el descrèdit de les institucions ha assolit un fitó celebrable. Els màxims d'audiència de les cadenes coincideixen amb les tertúlies ensopides que tornen un cop i un altre a les mateixes conclusions parcials i precipitades. Els autòmats televisius en la seva migrada virulència verbal demostren com n'és de tronat el canemàs audiovisual de les nostres terres catalanes i com les atrocitats comeses pels conciutadans dels estats units poden representar motiu de befa o sarcasme per part dels internautes. Efectivament, les al·lusions a la pau mondial de les conferències pronunciades pels ben acomodats pensadors occidentals que escriuen feixucs volums on diseccionen les interioritats pregones dels mites contemporanis no són sinó un circ mediàtic orquestrat per a persecució majúscula d'intents soberanistes. Els pèssims resultats dels estudis científics al voltant de les hortalisses i altres productes de la terra en la seva influència sobre les collites de bananes a les illes tropicals són la clau per a comprendre els instints autàrquics de les societats mediatitzades que s'estimen abans popularitzar les tertúlies que estigmatitzar amb el flagell de la discòrdia. Les corts europees i americanes en el seu abastable desenllaç d'esdeveniments previsibles posa contra les cordes les associacions amb ànim de gresca de les barriades allunyades del centre que veuen com les promeses d'optimisme desmesurat per part de les forces d'ocupació es retien a les clavegueres per motiu de les davallades dels preus i la inestabilitat de les societats de la informació. El detall a tenir en compte per esbrinar amb claredat qui és el veritable culpable de la corrupció generalitzada a les costes de mosambic
és la proliferació d'icones agro-pecuàries i la relativització dels conflictes inter-ètnics entre les diferents comunitats caucàsiques i del nord de la índia meridional.
36Les superpoblacions dels nuclis urbans de les províncies centrals dels principals països productors de petroli ens duen a pensar que no fou en va que les victòries poètiques del romanticisme tardà varen ser esmicolades per la crítica parcial dels partidaris de la reflexió en matèria d'arts lingüístiques. Les capacitats solidaries de les diferents parts del conjunt anomenat reflexió total de les clapes estratificades posen de manifest la manca de previsió dels governs nacionals i regionals per acarar els esdeveniments climatològics de les darreres dècades on les pluges i les calorades s'han vingut alternant amb rítmica periodicitat. Els averanys de millores en el benestar comú vingudes de les ments productives dels consells d'administració de les empreses del sector energètic són el pa que s'hi dona a les llars catalanes on el pessebrisme i l'autocomplaença aboquen el conjunt de la ciutadania a les conclusions pessimistes a que estem acostumats. Avesar-se a l'arrodoniment malfactor de les matèries primeres que viatgen per terra, mar i aire als principals centres de distribució de proses orgàniques per part dels autors consagrats que reüllen els guanys estètics de les noves generacions que acaronen la possibilitat de filar les seves pròpies estratègies per aconseguir incidir de manera decisiva a les polítiques a mig i llar termini. Les propietats farmacològiques de les vitamines saturades es relacionen amb això darrer i demostren que les conclusions estadístiques de j. k. foren precipitades. En efecte, les principals rutes pecuàries del continent s'encreuen a les principals cruïlles de pas obligatori pels ramats itinerants que produeixen amb el seu esforç continuador les matèries primeres de les revolucions capitalistes de finals del xix. Els accidents geogràfics de les valls i planes de la Catalunya central reflecteixen el malestar informatiu dels mercats amb les seves pèrdues milionàries que manipulen els informes pejoratius dels analistes de prestigi que malbaraten les adquisicions en valors de les confraries de pescadors que inverteixen en millores urbanístiques de les platges i penya-segats del litoral normand i cantàbric. Les locucions conspiratives de les frases i sentències dels llibres principals del que anomenem cultura universal posen de relleu la necessitat per part dels poetes i serrallers artífex dels reixats paranormals de les mansions i palaus de la riba est del riu tiber. Els agrònoms i altres terapeutes de l'entorn volcànic pretenen reviscolar les teories ondulatòries de les escoles alemanyes juntament amb les imperiositats comeses pels pensadors taxidermistes fan que la baixada dels preus i l'increment de les davallades de productes de la terra redrecin l'interès interanual per sobre de les previsions del banc mondial. Els terratinents ociosos de les zones empobrides del planeta es freguen les mans amb enyor de les revolucions secessionistes i altres efemèrides remarcables de les etapes primerenques del segle xx i començament del xxi. Els paral·lelismes evidents entre les activitats sufragístiques de les dones marginades i les actualitzacions de les rendes del capital i de la propietat imaginen amb musical intensitat els avantatges tributaris de les formulacions extravagants dels deutes intercomarcals.
El rebombori i polseguera ocorreguda a ran de les declaracions patriòtiques al llarg del paleolític superior per part de les tribus que poblaven les zones enlairades és idèntica a les inadecuacions sorgides a rel de les recapitulacions pòstumes de les generacions d'escriptors lírics. Les arbitrarietats comeses pels soldats d'infanteria poc predisposats a acceptar les ensenyes capdavanteres del progrés i la frustració dels infants de curta edat varen obtenir finalment la graduació de generals a la batalla sagnant de la vall del roine on els aliats de les patuleia francesa posaren de manifest la pregona contradicció existent entre les teories preislàmiques i les formes de vida microscòpica del plàncton marí. Els avançaments a les carreteres de segona i tercera categoria, igual que passa amb els crancs de granja, ens posa sobre la pista de les terceres generacions d'immigrants que perfilen les cantonades obagues amb un plugim de cendra que estrafé el veritable esclat de rebel·lions proletàries. Les platges del litoral alacantí, on es perfila el ressorgiment de les cadenes de notícies d'abast internacional que repeteixen els seus primmirats reportatges de resolució fictícia que cauen sobre els rínxols atuïts per la presència atmosfèrica de partícules en suspensió. Els fenòmens de trasllat de feromones al llarg de la plana coberta de tous d'herba per motiu de la celebració del cinquanta aniversari de les decisions corporatives que reduïren les inflacions a l'entrecuix dels particulars a més del doble de la xifra mitjana de les previsions més agosserades de les entitats d'anàlisi a nivell planetari amb la evident manca de previsió respecte al preu dels diners que això comporta.
37La fal·lera de prevenir els conflictes socials i comarcals de les diferents regions de la russia d'avantguarda que revifa els criteris heteròclits de les anomenades juntes de salvació que especulen amb els beneficis nets de les pseudo-monàrquiques iniciatives legislatives populars de les cambres altes i baixes de les repúbliques. El grau d'insatisfacció expressat pels mitjans àudio-visuals als informatius de cap de setmana que resumeixen les expectatives de creixement zero que prometen els governs instal·lats en la burocràcia i les idees preestablertes. Les fal·làcies en que incorren els negociants i mandataris de les faccions revolucionaries de les corts de justícia dels països veïns a les illes annexionades a les guerres del quatre-cents i cinc-cents són equiparables a les incursions elegíaques dels pensadors i dramaturgs de la mateixa època cosa que constitueix una vera demostració de la interrelació. Les revoltes populars posteriors no són altra cosa que conseqüències previsibles de les idees escampades per les ments de l'època que abraçaren les religions més diverses en la seva cerca arrauxada de novetats editorials que enlairen cap al cel de la divisa als cervells pensants de les multinacionals navilieres. Els negocis sucosos que tenen a l'abast els gratinadors de superfícies de conreu diversificat ens posa sobre la pista de les arbitraries il·lusions que cobejaren els alienígenes astorats interplanetaris quan van venir per primera volta al planeta per emprovar-se la roba de temporada o desfer els núvols a la vora de la costa. No es infreqüent des d'aleshores que les enemistats conreades amb el suport de l'heura vincladissa i les magnituds equatorials de les parametritzacions subjectives sigui el toc de queda de les multituds agombolades al voltant de les reivindicacions poca-soltes d'increments en el règim de pluges o cancel·lacions d'hipoteques avançades. Les llars centreeuropees atacades pels falcons de l'administració republicana reaccionen amb estupor i cares agres davant d'intromissió inacceptable i vejatoria en les seves daurades intimitats sustentades en la verticalitat dels dividends i l'oblit de les remuneracions programàtiques planificades pels aniversaris obsolets de les cadenes de producció. En efecte, les innovacions en el terreny de la mineralització potàssica de les planures on pasturen els cavalls entre renills de goig són la clara demostració argumental que les economies de mercat lliure deslliuren els individus de la necessitat de pensar ni que sigui els diumenges a mitja vesprada. Les actituds anti-socials de certs grups d'eugues de classe alta que volen millorar les condicions higièniques dels sanitaris dels camps de futbol contrasten amb aquest darrer fenomen que podríem definir com a restauració del celibat a les escoles terciàries d'on surten els professionals del tràfic de drogues i de cansalada. La facturació de les amanides i altres productes culinaris als hotels de mitjana categoria ha pujat evidentment després de la declaració d'ingressos de les patronals del sector.
Les avellanes tendres a la llotja suposen la tornada del classicisme a les produccions pintoresques de les darreres etapes de coordinació de les autoritats i els magnats de la ciència i l'art de la pesca d'arrossegament. El cinisme que acumulen els mercats de valors amb els seus executius encorbatats i l'absència de corbatins a les veritables assemblees de rics que són les tertúlies televisives on esdevenen versemblants les actituds més diverses representen el rebuig fastiguejat de les aclamades paròdies del simbolisme que per altra banda no ens porten que a la conclusió que les expectatives de decreixement deflactari de les economies és causada per les afinitats delictives entre govern i sindicats. Els udols nocturns a les grans ciutats esdevenen cada dia més una problemàtica amb cert lligam amb el creixement de les indústries càrniques que desvetllen l'interès pels préstecs a llarg termini de les corporacions metal·lúrgiques. Els artistes i esgrafiadors de la darrera centúria han comprés això a la perfecció reflectint-ho a les seves obres a la chequia oriental i a tota la riba nord del rhin. Per altra banda, les implicacions de les economies planificades en la resolució dels conflictes matrimonials de les conselleries directives i executives dels bancs mondials suposa la revolució material que hom esperava dels averanys extremadament positivistes dels informes comptables de les empreses de l. w. que reflectiren les inquietuds i malsentesos entre les diferents branques de la corporació monetària. Els refluxos de les economies relacionades amb el moviment dels planetes i satèl·lits varen ser una de les més agosserades deduccions dels paternalistes pensadors de la generació del seixanta-tres a la Normandia quan l'únic que els faltava era definir-se r
especte al problema de la infal·libilitat del papa. Els brams renovellats de les bèsties del capitalisme demostren fefaentment la irreductibilitat del aforisme i la pèrdua de temps que se'n deriva de la seva utilització partidista.
38Els poders que ultrapassen les mesures dels àtoms en estat reactiu planteixen el problema de l'abastament dels dividends a les formes clàssiques dels postulats cinètics hiperbòlics de les aturades programades de les cimeres mondials. Els epítets referents a les masses autàrquiques que superen amb escreix les previsions més optimistes relatives a les pujades dels dividends a les borses i mercats de valors de les capitals industrialitzades evidencien l'avinentesa que recull el manifest de Praga on els intel·lectuals i altres bèsties ferotges sotasignen els valors heteròclits de les punyents afirmacions categòriques. Què més que valorar les puncions genitals per poder establir les relacions catastròfiques entre les diferents branques dels neologismes metafòrics i les metàstasi antropomòrfiques que amoïnen els cirurgians enfeinats en revoltar els fonaments del podré atàvic de les indústries farmacèutiques. La variabilitat i volabilitat dels préstecs a llarg termini acaben per estroncar les possibilitats de recuperació simptomàtica dels aïllacionismes dels esculptors i ceramistes de les escoles luteranes de finals del xviii que perllongaren l'agonia de les esquetlles sonores que campaven pels boscos i fondalades on la boira matinera desfeia les possibilitats de calorada intensa. Els mol·luscs que cobreixen les roques cantelludes sota el tel de la calitja que s'aixeca a les platges dels litorals de la costa nord-occidental de la península imita les evolucions acrobàtiques dels epistolaris comentaris de les flors primerenques que arrenquen a volar amb els cops de la brisa pujada de to que sura pels aires enlairant-se com un dels quadres representatius de les confraries indígenes. Les representacions unívoques de les propietats aristotèliques de les plantes i minerals de les muntanyes rocalloses queden així demostrades per obra de les sucoses revelacions en relació a l'acabdillament per part dels mutants transgènics de les interrogants que planen sobre la resolució definitiva de les discrepàncies. Els nivells de popularitat dels artistes polifònics de les centúries de major lluïment de les característiques departamentals de les obres enciclopedistes demostra el lligam inexorable entre les facultats mentals dels aprioristes i les opacitats enlluernadores de les esquerdades parets del temple. Els apunts de bioètica publicat a les prestigioses revistes científiques ens aclareixen la relació entre les rotacions asimdòtiques dels planetes exteriors i les claríssimes declaracions orientades a la resolució permanent dels misteris dogmàtics que cauen pel seu propi pes en girar la cantonada dels prejudicis on es troba la majoria de la societat civil i castrense. Els àpats interminables dels alts dirigents dels organismes internacionals incapaciten per a la crítica la majoria dels servidors del poder que volen incorporar-se als esbarts de dansaires sense les capacitats resolutives que caldrien.
Els intents de reflexió de les societats civils relligant els conceptes de pau interior i exteriorització, tan injustament marginades de les grans obres modernes i clàssiques, es remunten a les edats daurades de la prehistòria en que els perfils materialistes de les civilitzacions queda palès per les troballes dutes a terme a les comarques de tot el planeta i que demostren sens cap mena de dubte la implicació còsmica d'aquells primers humans i el seu respecte als drets col·lectius i individuals. La munió de raons de pes específic que hi ha darrera de les afirmacions intervencionistes d'en k. w. són el paradigma de les interrelacions sovint problemàtiques entre les diferents forces que ocupen escons als parlaments i cambres de representació. Els exabruptes que es llencen els sofregits partidaris del diàleg contrasten amb les amabilitats pressupostàries que tenen pels membres predilectes de la seva llar. És interessant d'esbrinar com les carteres dels ministres s'emplenen de cabals públics per afavorir les amistats de temps o els coneguts susceptibles de encabir-se dins les accions governamentals adreçades a la rebel·lió controlada de les masses i a la dissecció dels motors de les pàtries i els referèndums de tràmit. L'enginy dels reguladors de les temperatures per ajustar les calefaccions dels hotels de cinc estrelles per aconseguir una reunificació de criteris no pot veure's enlloc més que a les seus de les plataformes contestatàries que postulen amb arguments probabilístics l'irreconciliable aïllament de les nacions en la seva dissolució dramàtica tal com varen esboçar amb gargots de suau textura els dibuixants i retratistes de mitjans del xiv amb els seus intents de revolució a la manera de les altres potències. En efecte, les transmissions patrimonials dutes a terme pels poders ocults de les grans multinacionals que empresonen els partidaris de la lliberalització dels mercats de les espècies a nivell asiàtic, prejutgen la superioritat moral dels abocadors incontrolats de deixalles als països nòrdics.
39El gairell amb que miren els escèptics les evolucions mediàtiques dels estels del firmament nocturn contrasta amb el parabolisme de les màfies organitzades que apleguen en bandes la recurrent canalla que vol metabolitzar-se endebades per sobre de les miserables condicions de supervivència que coneixen els adults a càrrec que volten amb nocturnitat al voltant de les places de braus on els increïbles vols acrobàtics dels pederastes empedreïts constitueixen la remor pausada dels temps a venir. Les allaus de noves adquisicions per part dels exèrcits moderns pel que fa als avions ultrasònics i la artilleria pesant substitueixen els atuells llancívols d'altres edats i representen la transformació definitiva de les colles de lluitadors rupestres en cossos de la mort que actuen arreu del planeta. Els moviments contraris a aquestes conclusions com ara foren els del renaixement eslovac amb les seves obres mestres en la construcció de ponts i passos enlairats a totes les bandes dels rius dels països de la zona rebleixen el convenciment que les opinions vessades pels enraonadors contertulians de les principals cadenes són del tot subjectes a les necessitats pecuniàries de l'aviram de granja que exigeix la seva part de beneficis tret dels que instauren les novetats oposades que gaudeixen del privilegi de la carn rostida en lloc d'haver de rebel·lar-se com farien uns altres que enarboren l'ensenya de la pau coberts com són de crims abominables. La tropa enfervosida de les principals potències es llença a la caça furtiva de l'elefant africà en la seva per altra banda inútil lluita pel control de les fronteres inferiors dels passos a nivell de les línies fèrries que sobreviuen al neguit platxeriós de les interseccions. No els vagarà mai de observar de la finestra estant el que passa al carrer bulliciós on la gernació observa les evolucions paisatgístiques de les nuvolades que es mouen a mercè de l'oratge de la mateixa manera que reflectiren en les seves obres els pintors naturalistes en fer servir materials trobats al bosc i a les pedreres on els animalons i bèsties deixaven els seus excrements elaborats i custodis.
Les hores de pressió a sobre de les indústries de manipulació de productes per a revendre'ls i encabir-hi els beneficis de operacions transparents a països llunyans de l'estranger s'incrementen alhora que davallen els interessos acumulat de les elèctriques que per altra banda afavoreixen l'aparició de relacions institucionals entre els diferents municipis de les rodalies metropolitanes. Els materials de construcció dels edificis emblemàtics de les parts històriques canvien al llarg de les centúries en la mesura que els capitals interiors i exportables escurcen el seu potencial innovador i repatrien els fanals multicolors de les avingudes guarnides de colors i festa. Els aparells electrodomèstics són una clara mostra d'això darrer en la mesura que influeixen als hàbits escatològics de planificació. Es evident que les mesures de contenció dels àpats de migdia per part de les institucions penitenciàries han contribuït a la solidificació de les perspectives de creixement mediàtic de les plantilles on per altra banda les implicacions tectòniques dels desplaçament de grans distàncies no pot fer-se que manipulant els horitzons de pobresa i desempar que assoten les depauperades economies submergides. Els intents de fer surar les esfereïdores realitats alternatives reivindicades pels sectors menys afavorits ha estat des de sempre l'ambició de les societats lucratives que han aprofitat la cantelluda evidència de la desorganització estatal per incorporar-se a les labors de patiment i desídia generalitzats. Els amos de les navilieres petrolieres amaguen la seva veritable generositat en fer obsequi de empreses de fonamentada resolubilitat que acaben per perpetuar les necessitats de compliment de terminis que imposen els estats sobirans a l'hora de rebatejar amb noms il·lusoris les naus i les seves tripulacions. Els efectes de la revolució cultural als pensadors apàtrides del setanta-dos posa de manifest la volubilitat dels mercats que revolten els estómacs delicats dels mecenes de les arts i les ciències que s'apleguen al voltant d'una taula de cafè per tal de resoldre satisfactòriament els problemes i directives de les comunitats en ordre ascendent i sense estalviar bajanades. Els mites retrobats obren la possibilitat d'ascendir en l'escala de valors dels ministres de governació que disposen de les ressonàncies escaients a les oportunitats de negoci obertes després de l'ocupació de les tres primeres àrees de conflicte globalitzat. Els valors són aleshores l'establiment necessari de les còpules programàtiques de les diferents opcions de consecució d'estatus de transmissió sexual que difereixen de les esvalotades
iniciatives que proclamen l'anomenada de les faixes occitanes. Les implicacions inevitables de les darreres dècades de deixadesa i brutícia acumulada són prou evidents per l'ull observador.
40Els revolts a les vies pecuniàries demostren la solidesa del mercat de capitals que empenyora els futuribles als que estem acostumats i que a la recerca de les realitats pregones de les generacions evoquen els esperits malèfics de les guineus mortes que planen per les fondalades humides on els ramaders mouen les conjuncions astrals a l'arbitri de les onades capricioses que malmeten els litorals atapeïts de molses oceàniques que enlluernen el viatger quan amb la seva tranquil·litat acostumada es capaç d'albirar el futur resplendent i les noves tecnologies fan seva la màxima eqüestre en mig dels renills d'excitació dels membres més joves de la gran família equina. Els alegrois reiterats pre les unitats estèrils de les canilles esvalotadores són el reflex fidedigne de les moltes alternatives pertinaces que obté la miraculosa recuperació del genoll daurat de l'artista panteístic que veu reconeguda la seva obra a títol pòstum per les acadèmies arnades que s'estimen més guaitar les meravelles del futur inhòspit que garbellar les petites obres esculptòriques del present d'en mig de les quals sorgirà l'esdevenidor que posara al seu lloc els comentaris menyspreadors dels barbuts catedràtics que ignoren tot plegat per no haver llegit en la seva majoria les obres autobiogràfiques d'en f. r. on es descriuen les orgies de sang i desesperació de les darreres generacions. Els fòrums animats on la cridòria s'imposa per sobre les opinions fonamentades és un clar reflex de les tendències argumentatives de les noves fornades de pensadors que s'estimen més fer revifar les polèmiques degeneratives que construir l'edifici fonedís del coneixement a sobre de carreus susceptibles de solidificar la transmutació dels metalls. Les expectatives de decreixement deflactari, es a dir d'augment progressiu de la competitivitat és l'esperó necessari dels tallers de fusteria i altres arts per endinsar-se a les arraconades vies de la millora espiritual dels treballadors que es capfiquen a aconseguir els avenços en matèria de prestacions de les institucions garants de l'ordre públic. El més simptomàtic de tot plegat és com es pot suscitar la reforma de les arts plàstiques per part dels moviments conservacionistes sense haver emprès la caminada llarga i feixuga de les polsegoses derivacions de personal que demostren ben clarament que les càrregues impositives són exagerades en el ben entès que les polítiques de transformació esdevinguin generalitzades als països on sigui necessari. Els fets argumentatoris de les novetats editorials que esdevenen fenomenologia alhora que les matèries que impliquen els actors governamentals a les dedicions aparellades que estrafan les diligents observacions dels caps d'estat que pretenen rumiar-se les alternatives amb cura quan al cap i a la fi el rumb final de les categoritzacions ve determinat pel caprici de les minories que entestades a resoldre els problemes d'evacuació dels mitjans terrestres es desfan en elogis de les revolucions del xviii i de les posteriors reformes constitucionals.
Els dramaturgs demo-cristians de les acaballes del món conegut expressen amb la seva perplexitat les contradiccions fondes i arrelades de les societats contemporànies que miren de cua d'ull les innovacions arquitectòniques que s'escampen ací i allà al bell mig de les concentracions urbanes on els transports de masses exerceixen el seu domini aclaparador. Les ombrívoles parades serveixen d'aixopluc als vianants quan la calamarsa fereix els ànims dels empaitadors d'ocells que amb el seu vol acrobàtic tenyeixen de blau el cel enteranyinat amb les dificultats que això comporta pel trànsit de vehicles aeris que tenen que fer marrada per arribar a destinacions imprevistes on els nadons engreixats fan cua per a obtenir un boci de les seves menges. Per altre cantó, les minories revolucionaries del mil nou-cents divuit varen estratificar les mistificacions en la mesura en que els seus reduïts cercles justificadors els varen permetre de fer-ho mentre que malgrat les observacions ajustadíssimes dels dirigents de la banca del moment, les corrues de treballadors a la porta de les grans fàbriques manufactureres demostraven la seva discrepància amb cops de puny i puntades de peu. Els procuradors de les monarquies africanes recloses en el seu passat resplendent sol·lapat ara amb les noves repúbliques amb la dissolució consegüent de les fronteres autòctones, són l'obstacle prioritari que tenen que superar les rapinyaires multinacionals que persegueixen establir-hi les seves seus subsidiàries sense pagar cap preu reconeixible a nivell d'organismes internacionals. Els beneficis de tota la prosa i poesia del xiv i xv han estat doncs recollits pels llauradors de termes científics que han descobert els beneficis percentuals de les noves formes de capitalització en que els autors anònims contribueixen amb el seu gra de sorra a la construcció de l'edifici de la literatura fonamentat en gruixuts volums d'obres completes i articles enciclopedistes.
41Els escurabutxaques amatents a les precisions simptomàtiques dels esbarts de trabucaires que emplenen d'empentes poca-soltes les tronades façanes dels edificis emblemàtics que han d'ésser restaurades a la seva magnitud original per part dels artesans i creadors conceptuals que pretenen canviar-hi la fesomia de les voltes que practiquen l'art dificilíssim de l'escapament de presons preventives. Els xerraires reivindicadors de potencialitats oculten s'esveren per la presència inopinada dels estrategues reaccionaris que excaven les somogudes terres de ponent on pretenen trobar els vestigis de les civilitzacions oblidades que poblaren la terra. Els esculls amb que es troben en les seves expedicions és semblant al que patiren els llançadors de pes a l'àgora romana on les curses improvisades servien de toc de queda per als predadors estrafolaris que pretenien arrauxar les consciències amb la seva prepotència baldera i hereditària que fonien amb l'univers desconegut on la presència de planetes i altres esferes galàctiques on els pensadors avançats al seu temps són els amos de les torxes del coneixement ulterior. Per posar de manifest això darrer han estat seleccionades una munió d'obres de diferents autors que aclareixen el paper preeminent de les esplanades sagrades on els fidels de totes les religions fan els seus precs i persignacions per a provar d'alterar el rumb dels esdeveniments i guarnir de descrèdit les armes de la pau amb que trafiquen. Els magnats de la religió monoteista es comporten com els industrials acabdalats que volen rescabalar les biblioteques públiques de la quantitat de llibres i elements de judici que els hi pertoquen per la seva qualitat demogràfica i per la influència de les noves generacions d'àrbitres de inferiors categories que pretenen justificar la seva manca de lucidesa per l'influx i reflux de les marees. Els fils argumentatius de les obres mestres del barroc decadent ens recorden la necessitat de fer valer les premisses estètiques imposades pels reformadors enciclopedistes i per les acadèmies i altres institucions de caràcter oficial per sobre de les volgudes reivindicacions de més autonomia de les entitats de lleure de les regions mediterrànies i alpines. La datació exacta dels moviments migratoris de tots els assagistes i columnistes de les escoles saxones cap a l'orient caucàsic és impossible per comparació amb la revolta intel·lectual dels sofistes aclofats a les poltrones. Només ens podem deslliurar dels llasts de la medicina i la biologia si protegim les espècies en perill i redrecem les estratègies estabornidores de les aus migratòries que accepten el retorn dels milers de desplaçats que enarboren la senyera de la pau a les manifestacions milionàries on els magnats de la televisió i altres mitjans de difusió de mentides i collonades diverses es deleixen per investigar la manera de sadollar la seva gana de poder i dividends.
Les societats mercantils d'abast mitjà no poden confirmar les ofensives dels galls d'indi que tot i esvalotats aconsegueixen esvair els dubtes dels criminòlegs que sotraguen les més arrelades conviccions dels poetes i prosistes de les darreres centúries amb les seves consideracions positivistes. Els alés de repugnància de les rebutjades al·lusions al desencís de les masses aplegades al voltant de la llar de foc del fi milionari que expressa la seva pesantor corporal per tal de aconseguir una pensió duradora que cobreixi les seves despeses descomunals, són la clara mostra de fins a quin punt les reivindicacions unipersonals de les entitats poden amansir els instints procreadors dels animals de la granja. Les encícliques i altres escrits predisposen a pensar en la necessària revolta popular que ha d'esdevenir-se a les acaballes de les etapes més meridionals de les darreres temptatives de fusió de les activitats corporatives i de les inspeccions periòdiques on es demostra cada cop més com les relacions institucionals de les diferents administracions escauen als elements d'integració més que a la disgregació de les comunitats en ítems sectorials. Les multituds arrenglerades al davant del teatre esperant amb paciència el començament d'alguna mena d'espectacle de lliure accés on les anècdotes posteriors recomanen la prudència d'esperit alerta són la clau de les pujades i baixades dels índexs borsaris on les variacions significatives són anotades pels analistes que més endavant provaran de justificar els seus fracassos personals amb les més diverses estratègies. Les tecnologies al servei dels interessos comercials de les grans potències procreadores donaria pas a l'era de les sincronitzacions on les màquines excavadores no podrien soterrar els ciments dels colpidors gratacels que maten les il·lusions de perfeccionisme de les ànimes exquisides que reüllen les constr
uccions astoradores de les noves àrees d'urbanisme amb l'escepticisme de les grans ocasions argumentals a les que els mots evoquen les acollidores consideracions de taquicàrdia de les capitalitzacions immobiliàries que especulen amb la creació de sols i el creixement de les urbs costaneres.
42El jovent concorregut als espectacles pugilístics de les hores primerenques de les especulatives oracions dominicals dels canonges i bisbes emèrits amatents als espectacles de conxorxa sistemàtica de les economies de producció i els mandataris hieràtics de les corporacions que volen apropiar-se de les plusvàlues generades per la munió de treballadors dels sectors diversos que apleguen les vagueries on els governs i altres fonts de riquesa es barallen per tal de produir les teles de millor qualitat i amb preus competitius per les alteracions poètiques de les escoles centreeuropees que mouen cap al sud les seves plantes de producció. El assetgement sistemàtic de les simpaties obagues i les lluents genuflexions dels esperits bressolats per la mà del creador és la causa principal encara que no la més important de les davallades consecutives de les balances comercials dels procuradors de nodriment especial per al boví i vacú de les valls pirinenques on les continuades caigudes de volves de neu disseccionada aixeca la polseguera més impensada a les ments conservadores dels veremadors que escapen a les persecucions propiciatòries dels dallers i conreadors de bens immobles que discrepen en gran mesura de les afirmacions dels pontificats tardans de l'església ortodoxa rusa. En efecte, les consideracions hegemòniques dels prohoms balcànics ens demostren la manca d'optimisme ponderatiu dels oligarques i plutòcrates definidors de les idees de bé i mal que sense eficàcia demostrada plantegen encetar el diàleg absurd de les volatibilitats mercantils en relació a les grans masses de productes del camp que circulen per les vies i carreteres més transitades on la limitació de la velocitats per motius de pobresa intel·lectual de les autoritats revela la distància cendrosa que empetiteix les separacions amb el seu efecte reduccionista tan de moda als palaus burgesos i a les places negades de la venecià del renaixement. Les observacions ponderatives d'm. e. ens retrocedeixen a les acaballes dels imperis antics quan les protestes de col·lectius d'artistes eren diàries i les accions governamentals encaminades a l'esmicolament dels moviments contestataris tenien efecte a les ments contentadises dels senadors i altres alts càrrecs de les administracions públiques o privades que amaniren amb olis perfumats els caps dels pensadors posteriors que reivindicaren les obligacions de respectar les entenedores explicacions del seu cap sagrat. Els objectius dels desheretats que cercaven les sortides programades pels esgraonaments judicials que al cap i a la fi constitueixen les constitucions continentals on es replanteja la veritat en si, són el fonament de les ulteriors positures en favor del reequilibrament de la balança de pagaments i de la solvència dels capitals interioritzats que amb pregona circumpstància desvetllen els secrets de les consideracions.
El vestit arrapat permet l'acoblament de les naus espacials amb els mòduls de l'hiperespai de la mateixa manera que les evolucions cromàtiques dels internautes despistats que teclegen els codis i signes del futur inabastable són el paradigma de les revolucions a venir i de les naturalitzacions de nouvinguts que malden per aconseguir el seu visat o passi provisori. Les alternatives a això darrer són en primer lloc l'edició de volums feixucs i seguidament l'establiment de polítiques de contenció de preus per tal de recapitalitzar els mercats i fer oscil·lar els preus dels productes frescos com ja hem observat en un altre punt. La possibilitat d'un ressorgiment inesperat de les corrents dramàtiques dels autors i pensadors es revela com a impossible després d'analitzar les conseqüències malastrugues de les iniciatives mondials al voltant de la lluita contra les malalties diverses. Els autoritarismes incipients al primer món esquerden la rectitud de les ideologies pseudo-conservadors que pretenen esdevenir criticables per les iròniques contertulianes i aboquen al fracàs més previsible els intents hegemònics dels notables que aplegats al voltant d'una taula de fusta de la zona critiquen els reculaments de les institucions monàrquiques en relació a les expectatives de creixement percentual de les línies aèries i terrestres de transport de persones i mercaderies. Per altra banda, les poetitzacions dels pernils salats de les terres de les riberes occidentals del Danubi europeu ens recorden els intents frustrats de tants versadors dels darrers cinc segles que han provat d'imitar les magnituds de les rimes assonants d'en h. r. que romanen com la veritable font de les memòries arquitectòniques de les places italianes. Els aixovars als casaments i enterraments dels fenicis ens recorden la vocalització sense parió dels barítons del quaranta-vuit i les anades i vingudes dels pensadors polimòrfics de les congregacions monàstiques on els vincles relatius entre les diverses corrents és podien ajuntar en una de sola amb l'influencia de les afirmacions posteriors que ja coneixem.
43Els deixos autoritaris dels camperols contestataris de les interlocucions matineres de mitjans de juny revelen l'estat de precarietat ideològica dels eixos directius de les economies globalitzades que generalitzen l'estat de desencís de les masses rebel·lades que discrepen de les actituds mesocràtiques de les nunciatures prelades que enderroquen l'edifici de la lògica amb les seves absurdes contraposicions. Els ideals de reforma que planaren sobre les cimeres mitgevals on els mercaders de teologies reivindicaven la seva importància relativa de les legislacions en matèria de pesca i caça amb llicència. Les arts paradigmàtiques del canvi social són en realitat les peces sobreres del trenca-closques de les revolucions que obstaculitzen amb la seva tenacitat sorpresiva els avenços en tot el relacionat amb les cultures audiovisuals. Els directius de les cadenes mondialitzades volen ignorar volgudament les ambicions hegemòniques dels publicistes desaforats que reculen davant de les escomeses dels grups de pressió. Les judicatures on es burocratitzen les demandes de divorci dels elements finits que envegen l'avinentesa dels polígons monomòrfics són els preludi galdós de les invectives posteriors que taquen de manca de lucidesa el discurs arnat del canceller que per altra banda escenifica la seva retirada pautada. Les escorrialles de la pluja tardorenca que emplenen els canalons de les esglésies gòtiques i barroques són l'origen de les compilacions heterosexuals dels dramaturgs que en ple segle xix varen formular les assercions conegudes que desmixtificaven les troballes excepcionals de les coves del Pirineu aragonès. Per un altre cantó, les postulacions reveladores d'en j. f. són la demostració inexorable que els cantaires populars de les revetlles de l'estiu no pretenien lliberalitzar els mercats de les verdures cuites com ens ha volgut fer creure sempre el sector arribista dels establiments hotelers de la costa i de l'interior. El glossari de termes pejoratius que podríem aplicar als poetes i altres pensadors del sis-cents no tindria fi si el comparem amb les propostes administratives dels somiadors adolescents que relacionen el consum compulsiu amb l'elaboració de la mongeta tendra. Esclar que considerant les proposicions manifestatòries de l'escola cantonesa queden paleses les mancances en relació a les expectatives creades al voltant de la destrucció dels arsenals i la redistribució dels imperatius categòrics. Els sectors menys afavorits de les societats marginades aspiren a compatibilitzar els recursos compartits i les amortitzacions posteriors que desvetllen el secret ben guardat de les implicacions hegemòniques en metafísica dels esverats televidents que romanen asseguts a la seva butaca o sofà amb l'ajuda inestimable dels tertulians que aboquen a les seves opinions absolutament esbiaixades les frustracions assolides amb anys d'exercici del govern i les oposicions.
Els llibres vermells albirats per la musculosa celebritat del llac sagrat que comportava la supressió de les barreres entronca amb els pensaments filosòfics de les noves generacions contemporànies de novel·listes que es senten atrets pel misteri en comptes de la reflexió fonda i raonada de les temàtiques. L'irresoluble maldecap que representa la troballa de restes i el patiment associat a les malalties cròniques que condicionen la manera en que l'individu solidari enfronta les realitats quotidianes ens posa sobre la pista de fins a quin punt els paradigmes introspectius poden resultar enganyosos si els comparem amb les heterodoxes afirmacions categòriques fetes pels pensadors il·lustres al llarg de les darreres centúries on l'anhel de sortir del tunnel on es trobava la dramatúrgia ha marcat les ambicions de moltes celebritats que cobraven per avançat els serveis a la república. En temps dels antics imperis babilònics quan els reis servien als estatuaris per apaivagar les lucratives ànsies dels empresaris forans, les celebracions nadalenques encara per inventar es revelaven com la taula de salvació dels cabals públics que es feien fonedissos en arribar les guerres i altres efemèrides. La longitud dels camins postulats per les inacabables giragonses i revolts sense solta treia de polleguera els viatgers empedreïts que aspiraven a revolucionar les amanerades tècniques reproductives dels animals de granja que començaven a resultar anecdòtiques comparades relativament amb les rebutjades espècies autòctones. Els matalassos de pell de cabra que trobem als atuells funeraris i estris de captura de les bèsties ferèstegues ens recorden la necessitat pecuniària de invertir esforços i dividends en la recuperació de la memòria prospectiva de les multinacionals del sector que abdiquen de
la seva potestat de reactivar les economies amb d'injecció de novetats editorials que vinguin a suplantar les necessàries arbitrarietats pugilístiques de les andanes progressives dels batibulls electorals ditiràmbics.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Daniel N.

375 Relats

86 Comentaris

273939 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
Tinc aquesta mena de bloc

Espero que t'agradin els meus relats. A mi m'agraden, tot i que no sempre.