Parlem-ne?

Un relat de: EULALIA MOLINS ARAGALL

Em trobo a casa meva i haig d'atipar a quatre criatures que tenen entre dos i sis anys. Es l'hora de berenar, i sigui de la manera que sigui, haig d'esbrinar que es el que hem demanen, perquè ells s'esforcen per fer-se entendre, i jo haig d'aconseguir que facin aquest àpat el mes de gust possible...

Potser tot el que hem demanin no ho tindre, però procuraré d'acontentar-los al màxim. Un dia es un dia!

-Que voleu per berenar? - M'adreço a tots quatre a la vegada.

- El "Gersio" quan berena menja "akiate" i jo habé!
Traduït al Cristià vol dir: El Sergio a l'hora de berenar menja xocolata i jo també en vull.

-Pa "caca" , tu no, tu no, "bibi" sí,"bibi" sí
Traduït al Cristià vol dir: No vull pa amb tomàquet, només vull la llet amb el biberó.

- "Pipis, pipis" me, me, me...(assenyalant amb el dit una bossa de pipes salades que hi ha en un pot a la cuina)
Traduït al Cristià vol dir: vull aquestes pipes del pot, perquè ja les conec i sé que m'agraden.

- Pa i "fufufaia" que no piqui, gens i mai.
Traduït al Cristià vol dir: Pa amb botifarra de la que ens dona l'àvia perquè no pica.

Jo carregada de paciència els hi he dit: - menjareu aquests "gofres" amb melmelada, beureu un "Dan-up" de maduixa, i després si teniu més gana podeu menjar un "mini baby bel", que us sembla?

M'han mirat un moment i tots quatre a la vegada m'han dit: - "OK" - que traduït al Cristià vol dir: Aquestes "marranades ens agraden força, però si t'ho haguéssim demanat nosaltres no ens ho haguessis donat.

Quina raó que tenen! Ara que hi penso : - des de quan entenen i parlen l'anglès aquesta canalla? Jo perquè sé llegir, però ells...!

Ei! Parlem-ne?



Comentaris

  • Entranyable[Ofensiu]
    Teresa Saborit | 30-12-2008

    M'ha agradat molt el gir final de la teva història. Ja m'estranyava a mi que els nens vulguessin pa amb botifarra... Tot formava part de la seva estratègia, és clar! Els nens aconsegueixen el què volien sense ni tan sols haver-ho de demanar!

    A nivell d'ortografia, he trobat unes quantes faltes: algun "és" sense accent, algun "hem" en lloc de l'"em" que pertocaria,...

    L'idioma de la canalla dóna per centenars d'històries: la teva m'ha semblat realment entranyable.

    Una abraçada!

  • Perfecta[Ofensiu]
    JOANPG | 25-09-2008 | Valoració: 10

    T'ha sortit rodó. Jo tinc un dels nets de dos anys i em costa traduir al Cristià les paraules i expressions que fa servir. Els nets estan per menjar-se'ls i després et sap greu per no haver-te'ls menjat com diu la gent.
    Et felicito per sentir-me identificat en el teu cas, i per l'estona que m'ha fet riure el teu relat.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Pa i "fufufaia"[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 04-07-2008 | Valoració: 10

    Encara ric! Quin relat més divertit i entranyable!
    Et felicito!

  • Parlem-ne... i tant !!![Ofensiu]
    Pep Homar i Giol | 03-07-2008

    Hola Eulàlia,

    Sóc el Pep Homar. M'ha agradat el teu relat, és divertit i fresc.
    Gracies pels teus comentaris. Si em dones una adreça de mail, t'explicaré una mica qui sòc i de quina branca de Homars vinc.
    Fins ben aviat.

  • Els teus relats, Eulàlia,[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 22-01-2008 | Valoració: 10

    tenen el do d'ésser encertats, entrenyables, normalment familiars i a la vegada estan ben provistos d'aquest humor dolç que fa esbossar un somriure. Aquest, a més, té una sortida al final que no te l'esperes: quan la mainada dóna a entendre que volen aquelles "marranades" però que, si ho haguessin demanat, no els les hauries donades... I sí, les coses, entre les quals els idiomes, les aprenen que dóna gust!

    Més abraçades i més gràcies, Eulàlia!

    V.

    PD: i sí, ja és ben escassa a farina que ha caigut aquests dies, i força amunt, també cal dir-ho. Sequera i més sequera. Paciència, suposo. Tard o d'hora plourà i nevarà.

  • és...[Ofensiu]
    Thyst | 25-11-2007 | Valoració: 10

    talment com ho expliques, quan li haig de fer el berenar a la cusineta tremolo, i per dinar... un show, que jo no sabia que els nens de 3 anys podien menjar-se un plat de puré i una hamburgesa de julivert!

    rodó :)

  • Molt bé, [Ofensiu]
    RATUIX | 20-11-2007 | Valoració: 9

    Tan encertada amb les coses quotidianes com sempre. La manera com descrius els menuts es bonissima!!
    Se'n podria parlar i molt...

  • Doncs [Ofensiu]
    Frida/Núria | 20-11-2007 | Valoració: 9

    parlem'ne. Divertit!
    Una abraçada Eulàlia

  • auf dem Weg | 22-08-2007 | Valoració: 9

    Divertit, com la mateixa vida.

    Seguiré llegin-te! =)

  • Quatre criatures![Ofensiu]
    Nubada | 19-08-2007

    Quatre criatures, Eulalia?!
    Jo en tinc dues i no dóno l'abast!
    Felicitats pel teu bon humor. Realment els nens es fan entendre i, sobretot, ens entenen més del que ens pensem...

  • La canalla[Ofensiu]
    Capità Borratxo | 06-08-2007

    La canalla parla totes les llengües hagudes i per haver (de fet, nosaltres també les parlem, perquè els entenem i som capaços de traduïr-los!)

    Enhorabona pel relat!

  • M'ha agradat ;)[Ofensiu]
    diesi | 06-08-2007 | Valoració: 9

    M'ha fet riure, aquest relat. Les mares han de fer un gran esforç per entendre els seus fills, no només quan són petits...

    Seguiré llegint-te :) ens veiem aviat. Ah! i gràcies pel comentari ^^

    b#NaT#b

    P.D: hem demanen...

  • TENS RAÓ![Ofensiu]
    IRINA | 06-08-2007 | Valoració: 8

    COM ES QUE LA CANALLA HO SABEN TOT DE LES COSES MODERNES? MOLTES VEGADES ENS SORPRENEN AMB NOMS QUE NOSALTRES ENCARA NO HEM SENTIT MAI. JA HO DIUEN QUE DE PETITS TOTS ESTEM PREPARATS PER APRENDRE DOS IDIOMES I ES VERITAT, I A MÉS SI L'APRENENTAGE EL FAN AMB LA "TELE" ENCARA ES MÉS ENTENEDOR PER A ELLS... POBRES MARES SI NO ESTEM AL DIA!

Valoració mitja: 9.3

l´Autor

Foto de perfil de EULALIA MOLINS ARAGALL

EULALIA MOLINS ARAGALL

59 Relats

380 Comentaris

75203 Lectures

Valoració de l'autor: 9.54

Biografia:
NASCUDA A BARCELONA L'ANY 1.957, ACTUALMENT RESIDENT AL BERGUEDÀ, DES DE L'ANY 2005 HE COMENÇAT A GAUDIR D'INTERNET, EN SOC AUTODIDACTA, ENCARA QUE LI DEC MOLT APRENENTATGE AL JOVENT DE CASA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "LA FALDA DE LA IAIA PEPA" EN EL LLIBRE "RETRAT DE DONES" DEL PRIMER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONES, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT, "AVUI SOPAREM A CASA" EN EL LLIBRE "ASSAIG GENERAL" DEL TERCER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "QUATRE CARTES A VIDA O MORT" EN EL LLIBRE "INSTINT DE MARE" DEL CINQUÈ CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIONS ESPORÀDIQUES DE RELATS EN EL QINZENAL, BERGUEDÀ ACTUAL.