Parlar amb desconeguts

Un relat de: Joan G. Pons

-Hola Joan.
-Hola Follet.
-Podem xerrar una estona ?
-Sí. Tenim un banc lliure, a prop d'un arbre frondós.
-Els teus adults t'havien dit una frase com: "No parlis ni t'aturis amb desconeguts. Directe de l'escola a casa".
-Ho recordo. Era un consell de protecció, prevenció.
-O sia, amic Joan, un desconegut, una desconeguda, és un perill ?
-Dit aixì.... sembla una mica fort. Suposo que jo com infant, menor, calia prescindí de persones no conegudes, que potser em podien fer quelcom no positiu pel meu creixement físic o espiritual.
-I ara, què en penses ?
-De forma semblant...
-Tens por dels desconeguts ?
-No és por. És que em manca un element de trobada. Si trobo gent en un lloc conegut, un lloc on organitzen una relació de gent que ja prèviament ha passat un cert filtre, llavors ja no tinc cap recança.
-Joan, un filtre és un filtre.
-És una garantia.
-Què és per tu una desconeguda, un desconegut ?
-Una persona que no té cap interès.
-Vaja, Joan, ja has fet una tria... sense cap base.
-Ja conec a molta gent. Cal augmentar-la ?
-Escolta'm i després confirmes o modifiques. Una persona desconeguda és una persona que no coneixes. I també una persona nova per conèixer.
-Tant és !
-No, Joan. Segons la alternativa segona és una persona nova... és una persona que pot aportà quelcom diferent, novetat, esquemes diversos, criteris i pautes a considerar.
-Follet, tant pot aportar una persona que no conec ?
-No i Sí. Inicialment és una oportunitat. Tot seguit una aventura. I després qui sap !
-M'invites a provar ?
-Et suggereixo a no rebutjar, si no reps alguna senyal.
-Què vols dir amb una senyal ?
-Una senyal de manipulació, d'aclaparament, de pressió...
-I si no sento això...?
-Llavors viu l'aventura de la persona desconeguda.

El Follet, com és habitual. Ja no hi era.

Sentia bullir a l'olla dels meus pensaments.... el tema dels desconeguts i les seves opcions.

I amb confiança, vaig opcionar.

Comentaris

  • No desconeixem coneixences[Ofensiu]
    RFS1984 | 31-05-2009

    Li done tota la raó al follet de la teua història. Al remat, què eren els nostres amics abans d'ésser-ho? Desconeguts, clar.

    Bona reflexió.

  • Una recomanació molt tradicional[Ofensiu]
    nuriagau | 27-05-2009 | Valoració: 10

    Una bona reflexió sobre els desconeguts amb el teu amic el Follet (musa de molts dels relats que tens penjats a RC).

    Felicitats per aquesta reflexió!

    Núria

  • Un relat del teu estil[Ofensiu]
    JOANPG | 27-05-2009 | Valoració: 10

    Un estil que m'agrada. Fas pensar, meditar i reflexionar, tres actituts que no són massa freqüents avui en dia. Ens veiem el dijous.

    El teu amic Joan.

  • Encantada de retrobar-te.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 25-05-2009 | Valoració: 10

    He estat absent de cos, que no de ment, i m'ha agradat retrobar-te en aquest relat recomenat.
    Com sempre, les teves paraules destil·len saviesa i sempre ens aportes temes per la refexió. Ens pensem que ho sabem gairebé tot de la vida, però tu ens ensenyes que hi ha quelcom més per aprendre. En aquest cas els prejudicis sobre els desconeguts.
    És un plaer llegir-te.
    Un petò xaval!

  • bon relat amb un toc especial[Ofensiu]
    Romy Ros | 25-05-2009

    pel personatge fantàstic. Enhorabona per aquesta literatura amena i fàcil de llegir!

  • parlar amb desconeguts[Ofensiu]
    anita | 24-05-2009

    Hola amic relataria. Al considero un persona fantàstica, ja que escriu coses que ami m'encanten i tinc que reconèixer que les sap contar-les amb molt de gust, sense massa preàmbuls i això es lo maco, (amb fa una envejà sana) ja que jo soc una desgracia escrivint.
    Un altre cop li dono les gràcies per les estones que gaudim del seus relats. Felicitats Anna

  • parlar amb desconeguts[Ofensiu]
    anita | 24-05-2009

    Hola amic relataria. Al considero un persona fantàstica, ja que escriu coses que ami m'encanten i tinc que reconèixer que les sap contar-les amb molt de gust, sense massa preàmbuls i això es lo maco, (amb fa una envejà sana) ja que jo soc una desgracia escrivint.
    Un altre cop li dono les gràcies per les estones que gaudim del seus relats. Felicitats Anna

  • M'encanta!![Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 24-05-2009 | Valoració: 10

    Trobe que jugues amb personatges amb cert element fanàstic i això li dóna més joc al text. No cal que siga creible, perquè el fons que tracta si ho és, reflexiones sobre les relacions amb els desconeguts. Dones un punt de vista nou. M'agrada sobretot l'originalitat que desprén. Fa olor a nou, com un llibre acabat d'encetar!

    Gràcies pel comentari que em vas deixar!! Ens llegim per ací, et seguiré la pista eh?

    Besets,

    Amira

Valoració mitja: 10