Pare he relliscat

Un relat de: panxample
El Sr. Batlle porta preparades les comissions per a la Festa Major d'estiu. Els recorda que com més activitats facin més subvencions en trauran. El mestre el Sr. Joan fa de secretari.
Ara toca fer petits arranjaments a la vila, a la font nova de la plaça i pavimentar el carrer de dalt, tot i que les arques no estan per masses despeses.
L'any passat els joves, en una de les seves bretolades, després d'escoltar el sermó del Sr. Rector ( al cel sigui) referent a la moral i l'ètica i volent posar uns sostenidors a l'estàtua de la font nova, li van trencar els braços.
-El picapedrer diu que serà més barat posar-ne una de nova que arreglar la vella, i que pel mateix preu ens en faria dues, com dos àngels i al mig la font, que us sembla?
A la rebotiga de la farmàcia, la tertúlia va animant-se. Puja de to, ajudada pel reconstituent.
-Jo sense desmerèixer els àngels, hi posaria dos Venus, fan de més bon mirar, diu l'apotecari.
-Renoi...! Fa efecte aquest vi ranci que tens a la bota del racó.
-Res comparat a la “vi...agra”. Et prens aquesta píndola de no res, i veuràs que contenta es posa la senyora .
-Vols dir que n'hi ha per tant?
-Pregunta-li al pastisser, veuràs que n'està de content.
-Senyors, una mica de moderació que tenim al mossèn, diu el pastisser.
-Si és el torn de precs i preguntes - xarrupant el reconstituent- el mossèn diu: Valdria la pena, abans de fer grans despeses, arreglar la vorera del carrer del vent.
-Que li passa a la vorera del carrer del vent ? - diu el Sr. Batlle mirant-se al pastisser, que hi viu.
Aquest arronsa les espatlles, tot estranyat.
-Fa un mes que soc a Vila-estesa, i en aquesta vorera ja hi han relliscat al menys deu dones.
Tots els assistents esclaten amb un riure contingut, i el Sr. Batlle més fort, potser per l'afecte del vi ranci.
-No rigui no, li diu el mossèn, que la seva senyora és una de les que hi ha relliscat més vegades.

Comentaris

  • Un relat molt divertit, panxample[Ofensiu]
    nuriagau | 08-04-2011

    Un relat que ens descriu unes relliscades rurals ben divertides.

    Et seguiré llegint.

    Núria

  • Ple d'imatges[Ofensiu]
    joanalvol | 13-03-2011 | Valoració: 10

    Has fet una descripció com aquell que pinta un quadre. Ple d'imatges.

    Una abraçada
    Joanalvol

  • Relliscades que fan pensar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-03-2011 | Valoració: 10

    Hi ha relliscades que fan petar de riure i n'hi ha d'altres que fan reflexionar. El teu relat en fa les dues alhora. Rius i reflexiones. A més, m'han agradat molt els diàlegs dels personatges, la seva descripció, la seva proximitat al lector, la seva credibilitat i tota la història en general. He gaudit, descobrint, llegint, transportant-me. Relat amè, irònic, descriptiu i ple. Un plaer realment. Una abraçada.
    aleix

  • Relliscades i rialles[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-03-2011

    Ben ambientat el relat, m’ha agradat la sorna final... En el gir que conclou la conversa, el mossen aporta la dada que de ben segur estroncarà el riure del senyor batlle! ;-))

    Ja que parlem de relats amb diàleg i final irònic, a veure què et sembla aquest: ENGANYATALL

    Veig que tinc relats teus per descobrir, així que espero tornar per aquí aviat...
    T’envio una abraçada sincera,
    Unaquimera

  • el mossen[Ofensiu]
    garbi24 | 26-02-2011 | Valoració: 9

    crec que fins i tot el mossén en sap els efectes del vi....agra. In tentaré que la meva dona no es passegi per tal vorera...Molt bon relat

  • Renoi, amb el pastisser![Ofensiu]
    Frèdia | 26-02-2011

    Un relat molt divertit aquest, que simula molt bé les converses entre senyors en una reunió seriosa. Quina sorpresa que s'emporta el batlle! M'ha agradat el relat i també el teu bloc. M'he passejat per "La calaixera" i he trobat una mica de tot, però la meva sorpresa ha estat trobar-hi uns dibuixos molt interessants. No coneixia aquesta faceta teva. Et felicito! Una salutació,
    Fredia

  • molt divertit relat[Ofensiu]
    joandemataro | 26-02-2011 | Valoració: 10

    amb uns personatges típics de poble que donen lloc a una conversa molt simpàtica.
    gràcies pel teu comentari al meu poema sobre la mort de l'albert
    una abraçadota
    joan

  • crohnic | 26-02-2011

    Gràcies pel comentari i per recomenar-me el teu relat... La manera com relates la situació contribueix a que sigui fàcil visualitzar-la... Divertit i agradable de llegir,... Bon relat, company...

  • Un relat divertit [Ofensiu]
    copernic | 23-02-2011

    amb un humor molt subtil i alhora costumista. Fa de bon llegir i és molt agradable.

  • molt "fresc"..., molt divertit...desengrassant...[Ofensiu]
    teresa serramia | 22-02-2011

    riure...salva.
    FELICITATS...............

  • Suposo que el riure[Ofensiu]

    el provoca el vi ranci, per que si no fos així seria una mica cruel riures de les caigudes.

    Bé, tot plegat és un trosset de vida de poble, agradable i un xic bucólic.

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de panxample

panxample

45 Relats

292 Comentaris

65862 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
No sé qui sóc, ni que no sóc, però la vida és una meravella, cal aprofitar-la, compartir-la i gaudir-la. Encara que de vegades amarguegi.

Panxample no per que tingui la panxa ampla o sigui un panxacontent, que també; sinó que és en honor a Joan Baptista Pujol i Fontanet, (Alfara dels Ports, Baix Ebre, 1857 – Tarragona, 1883). Bandoler anomenat "panxample".

la calaixera