PARAULES

Un relat de: rober

Que fina tenim la pell, quan de paraules es tracte.
Si tan sols escrivíssim el que diem, ens veuríem evocats a pensar-hi.
I potser... només potser... Algunes paraules les esborraríem,
d’altres les canviaríem,
o, tal vegada, fins hi tot, se’ns faria inversemblant, haver-ne anomenat algunes.
I amb una delicada cal·ligrafia,
escriuríem pausadament una lletra rere l’altra, fent-ne de l’escriptura poesia.
Més que res, per donar-nos un respir,
i reflexionar, i estructurar,
el batibull de pensaments que ens assetgen sense donar-nos treva.
I llavors veuríem, potser... i només potser... que no som tan diferents els uns dels altres.
I d’aquells mots altisonants que precipitadament ens sortien, amb la intensitat del moment, per la boca grossa, ara es farien petits i minvarien , fins a convertir-se en els nostres pensaments de paraules escrites, que segurament, potser... i només potser... esdevindria mutat el seu significat per mostrar matisos i sorgir-ne punts d’encontre, on abans, tot eren crits i punxegudes paraules.

Comentaris

  • Comunicació[Ofensiu]
    Montseblanc | 23-07-2019

    Tens molta raó. Si poséssim per escrit el que volem dir, el que pensem, seria molt diferent el resultat, que no pas quan deixem que les frases ens surtin directament de la boca sense reflexionar moltes vegades. La comunicació es basa principalment en les paraules i aquestes poden ser ganivets o somriures, ferides o carícies. És a les nostres mans fer-ne un bon us i res com l’escriptura per aconseguir-ho.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 12-04-2019 | Valoració: 10

    Boniques reflexions sobre la paraula escrita. Et llegire m’ ha agradat molt com ho fas. Gracies per conentar i llegir

  • Jo, ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 09-04-2019

    ... malgrat que m'agrada escriure, prefereixo la parla, però dolça.


    Sergi

  • Punts d'encontre[Ofensiu]
    Josep Maria Basté Framis | 07-04-2019 | Valoració: 10

    Una reflexió molt elegant... et felicito!
    Certament, amb les paraules es poden crear guerres o construir la pau (amb nosaltres mateix o amb els altres)... hi hauria molt per parlar (els matissos que tan importants son), però voldria quedar-me amb l'esperança que em sembla que va creixent a mesura que el text avança. Paraules també i, per soposat, que sempre han de ser punt d'encontre.
    Josep Maria

  • La força dels mots...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 07-04-2019 | Valoració: 10

    Si, Avegades passa que enduts pe les passions o l'ira abuidem el pap sense mesuar les consequències que aitals paraules pot tenir no tan sols en el nostre interlocutor, sino també en el nostre propi ésser. Per a això crec que escriure és una teràpia, és calibrar les coses abans de dir-les. En poesia, en la meva poesia en concret, tots els mots tenen una raó d'ésser, i estant elaborats pensant en mi i en com vull que el llegidor els interpreti. La teva observació, Paraules, explica molt bé i de manera molt pulcre, literalment parlant, aquest concepte. Salut, Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rober

rober

28 Relats

87 Comentaris

11199 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Nascuda a Barcelona i actualment resident al Vallès oriental.
Gràcies pels vostres comentaris.
Per qui vulgui contactar en privat.
merigalo@gmail.com