PARAULES HUMANES

Un relat de: Unaquimera

A la Bíblia, plena de paraules considerades sagrades, hom pot imaginar-hi expressives paraules humanes entre línies...


Jurament

I l'Adam jurà a una Eva recelosa:
-T'ho dic i t'ho repeteixo, estimada: Ets l'única dona de la meva vida!



Temença

Contemplant l'arca, Noe mormolà:
-Serà complicat...
-Pateixes pels animals? -preguntà la seva esposa.
-Pels nostres fills... cap d'ells té xicota!



Convicció

Pageses i pastores portaren llet, flassades, llenya, formatge... Quan Maria veié encens, mirra i or, Josep la sentí exclamar:
-Homes!



Coneixement

Jesús conclogué:
-Ics igual a zeta al quadrat.
Llàtzer, astorat, preguntà:
-Què és això?
Marta respongué, exasperada:
-Una paràbola, ignorant!



Unaquimera

Comentaris

  • Enginyós i divertit[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 31-08-2012 | Valoració: 10

    Enginyós i divertit. Molt bo, Unaquimera!

  • Ostres!![Ofensiu]
    Materile | 31-08-2012

    Sense proposar-m'ho, seguint el rastre d'un altre relataire, m'he trobat amb les teves "PARAULES HUMANES", què dir-te: FANTÀSTIC!!! És curiós veure el suc que saps treure d'unes quantes paraules sagrades, com dius tu. El tomb verídic que li dónes adaptat a la nostre època, això sí: amb humor i ironia.

    Després d'un temps de relax (agost), acabo d'aterrar al teu aeroport personal. La teva rebuda sempre és molt agradable.

    Una abraçada xafogosa,

    Materile

  • Molt agut![Ofensiu]
    Josoc | 27-02-2011

    Saps que he llegit a Caralunya Cristiana que ha sortit un llibre amb el títol BÍBLIA Popular, escrit per Josep Cuní, Pilar rahola i no sé qui més? No m'ho podia creure! Però bé, sembla que es tracta de posar a nivell humà la paraula de Déu, no?

  • hahaha[Ofensiu]
    Columba Palumbus | 13-12-2010

    Felicitats! m'han agradat molt, tots! Si la bíblia és el llibre més venut de la història,serà per alguna cosa, però ens has ben demostrat que encara no s'ha dit tot!!

    He rigut molt, de debò. I per mi, aconseguir una rialla, és de moment el més difícil d'aquesta tasca nostra d'escriure. Així que té molt mèrit!

    Fins molt aviat!!

    una abraçada

  • molt bé com sempre[Ofensiu]
    hossain mechaal | 11-06-2010

    una aposta encertada, i unes paraules ben expresives no espreva menys.
    molt bé com sempre hossain

  • gràcies pel teu contacte i.....[Ofensiu]
    joandemataro | 26-05-2010 | Valoració: 10

    molt bons nanos. com dieu per aquí a RC, hi ha ocurrència. humor, fan personatges propers...

    et convido a llegir el meu primer haikú, a veure que et sembla, m'agraden i m'interessen molt els teus comentaris , t'ho agraeixo de tot cor

    FUIG!

    com estic experimentant de debó, m'agradaria el teu comentari ben crític i sincer

    una abraçadota
    joan

  • montserrat tafalla rigol | 22-04-2010 | Valoració: 10

    es pot pendre pel cantó humorístic, més, també es pot acceptar com una possibilitat real.
    Per qué em de pensar que aquests personatges parlaven com en una obra de pastorets?.
    Si de veritat han existit han d'haver tingut i expressat opinions ben humanes.

  • Molt ben aconseguit[Ofensiu]
    Cendra de flor | 13-04-2010 | Valoració: 10

    com sempre molt ben pensat,
    FELICITATS!

    CENDRA

  • I jo sense llegir-los![Ofensiu]
    rnbonet | 16-09-2009

    Amb el que m'agraden els nanets i els rovellons i les paraules!!!

    No vaig a fer una 'disecció' com l'amic 'Mändalf', però sí que voldria una explicació sobre la terra palestina del darrer, el CONEIXEMENT.

    PS. Ai, quasi paisana! M'acuse que m'estic 'convertint' en addicte dels 'renglons curts'!

  • Rellegida!![Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 16-09-2009 | Valoració: 10


    M'ha encantat i ho dic amb tot el sentit que pot expressar aquest verb... terriblement satíric el teu nanorepte. En cap cas resulta ofensiu, molest o incòmode, aquest és l'esperit renovador que tant m'agrada a mi. M'ha sorprés gratament la veritat veure com has reinventat els passatges i cada escena amb un toc personal tan teu. Tant m'ha agradat... que l'he rellegit.

    PD: Encara porte aquell collar que em vaig penjar, ple d'abraçades.

    Empoma els besets :P

    Amira

  • nanos[Ofensiu]
    ANEROL | 23-07-2009

    ingeniosos i divertits
    Moltes gràcies pel teu comentari

  • crohnic | 22-07-2009 | Valoració: 10

    Hola! Molt enginyosos i divertits els teus nanos... Era un bon tema per fer un nano, encara que de qualsevol cosa se'n pot treure suc per fer un bon nano.
    Gràcies pel teu comentari... Sí, sens dubte ja m'he enganxat als nanos... de totes maneres una cosa no treu l'altre i espero seguir fent relats. Encara que quan no vas sobrat de temps, els nanos és una bona opció per treure't el cuquet d'escriure, doncs aviat estan fets... Però bé, com et dic, espero disposar d'una mica més de temps per poder escriure més...
    Ens veiem pels Nanoreptes!!

  • El sentit de l'humor...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 13-07-2009 | Valoració: 10

    sempre és d'agrair, i si a més s'hi afegeixen el bon gust i l'ocurrència, no haurien de ferir sensibilitats, ben al contrari. Feia dies que no passava per RC i em trobo amb aquest pomet de lletres que m'ha fet somriure. Gràcies.
    Una abraçada

  • Comentari estructurat cronològicament en el sentit de les busques[Ofensiu]
    Màndalf | 06-07-2009

    1) El primer nanorepte demostra científicament que ni l'Adam ni la Eva van ser els inventors de les banyes. L'Eva, molt més decidida, ja ho va intentar amb una serp (crec que era una "culebra"), però no va resultar. En canvi l'Adam, babau com ell sol (això segur), es dedicava a mirar l'Eva pensant "aquesta costella és meva!". Va ser l'inventor de les palles i de moltes coses més, un pioner, vaja. El Darwin hi estaria d'acord.

    2) De tothom és sabuda l'anècdota prèvia al diluvi
    - Cada dia estàs més sonat! Si fot un sol que estova les pedres! -li va dir Ribot el baster al Noé, que portava el xubasqueru de ràfia.

    3) El tercer nanorepte planteja un misteri molt curiós. La mirra i l'encens segurament els van cremar, però l'or... què coi va passar amb l'or? El Josep va muntar la fusteria? I la resta? Els alemanys no hi eren... Suïssa tampoc... els fenicis potser? Un misteri, la veritat, molt ben plantejat en aquest nano.

    4) Aquest és pels de ciències i té varies solucions. Però no tothom sap que aquesta paràbola la va explicar Jesús a les estades d'estiu de la Universitat de Cafarnaún i un peloponesi d'Erasmus, assegut a sota un pi, li va contestar: 3,141592!
    Ara, una cosa, veig que has manipulat la història i has intercanviat els papers del Llatzer i la Marta... punyeteraªªaªªa!!

    Són tots molt divertits i enginyosos, Quim.

    M'afegeixo gratament a la teva abraçada, perquè per abraçar-se hem de ser dos com a mínim, no?

    M

  • Ja he començat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 04-07-2009 | Valoració: 10

    Ja he començat. Ja començo a tenir un xic de nanomania.
    Relat curt... comentari curt!
    Una abraçada... però, de relat normal!
    - Joan -

  • bon humor[Ofensiu]
    ANEROL | 03-07-2009

    bones ocurrències. Simpàtic

  • Humanes[Ofensiu]
    franz appa | 02-07-2009

    Probablement Adam i Eva i Noè són només mites encarnats, i per tant no s'ofendran llegint els teus intrarrelats dels grans relats bíblics. Una altra cosa és Jesús, que si va ser un personatge històric, podria tenir algun motiu de queixa.
    No ser si suportaria la fina ironia que desprèn el nano corresponent. La veritat és que sovint he pensat que era un paio una mica massa seriós i malcarat, com diria Betrtrand Russell. (dit sigui de pas, les paràboles que feia anar -Jesús, dic- eren força recargolades, bastant més que l'àlgebra).
    Tanmateix, si la Bíblia la van escriure homes -no pas dones!- força carregosos, potser no trobarien graciosos els teus nanos. Si, en canvi, els va escriure un déu per boca -o per mans- dels escrivents humans, segur que sí li faran gràcia.
    A mi me'n fan, molta. I no és que sigui un déu, és clar. Simplement, m'agrada l'enginy i el bon humor dels humans. i les humanes.
    Una abraçada,
    franz

  • Quatre nanorelats canònics i respectuosos[Ofensiu]
    nuriagau | 01-07-2009 | Valoració: 10

    Quatre relats bíblics que denoten molt d'enginy.

    Personalment, el que més m'agrada és el que va guanyar el Nanorepte 201 i és que, com ja et vaig dir, "l'Adam ha estat el primer home sincer de tota la història de la humanitat i, també, l'últim".

    Felicitats pels nanos, companya nanoreptaire!

    Núria

  • Crec que ningú [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 26-06-2009

    es pot sentir ofès amb aquestes delicioses paraules humanes. Tal vegada és el que li manca a l'església d'avui : amenitat i un xic de bon humor.
    El primer: mai s'ha dit una veritat tan absoluta.
    2: Perilla la raça humana!
    3: Les dones sempre som més pràctiques.
    4:"Paràbola matemàtica".
    Com sempre un gran, gran plaer llegir-te.
    Una abraçada i bon estiu.
    Nonna_Carme

  • PARAULES[Ofensiu]
    lluis perealbert | 26-06-2009

    Si si.. els nanorelats ja estan aqui .tre bien.salutacions des de la terra.

  • Credibilitat[Ofensiu]
    megane | 26-06-2009 | Valoració: 10

    Paraules que humanitzen figures llunyanes.
    Les apropen. Les fan pensar, exclamar-se.
    Em resulten més creibles.
    Gràcies per tot. Per tot.
    m

  • Molt bons i certament humanitzats [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-06-2009 | Valoració: 10

    les teves reflexions o els teus nanos o microrelats, que no crec puguin molestar, esgarrifar ni ofendre ningú. En els entorns cultes les opinions o les expressions intel·lectuals sempre son ben rebudes. Sempre es un plaer llegir-te poder comentar-te, així com de vegades trobar-me'n amb un de teu.
    Aquesta vegada deixem que sigui jo qui t'envií o una abraçada d'estiu.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • No se dir-te quin trobo millor![Ofensiu]
    Naiade | 25-06-2009 | Valoració: 10


    Exquisits i acurats nanos que no saps per quin decantar-te, tots son molt bons.
    M'has fet passar una bona estona, plantejant-me aquets acudits que en cap moment he pensat poden ofendre ningú, ans el contrari, fan veure més propers els escrits bíblics.

    Una forta abraçada ben humana

  • Un somriure de complicitat[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 22-06-2009 | Valoració: 10

    Hola Unaquimera! Veig a la introducció que ets molt modesta demanant un somriure de complicitat perquè, en el meu cas, me n'has provocat quatre. Magnífics i enginyosos els teus nanos! Has sabut posar el toc d'humor amb una gràcia i mesura increïbles. El darrer nano és d'una lucidesa excepcional, vaja, per emmarcar!
    La meva enhorabona per aquests tastets exquisids de literatura que ens ofereixes, Maite.
    Rep una abraçada més que humana: divina!
    Mercè

  • Ariadna Garrido | 22-06-2009 | Valoració: 10

    Veritablement humanes, tan reals com la vida mateixa... m'ha encantat, em fa pensar al passat com un pretèrit no tan llunyà.

    Empoma dos besets valencians :P

    Amira

  • Més que paraules[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-06-2009 | Valoració: 10

    En aquest Nanorepte no vaig sentir inspiració a participar. El motiu ja no m'enrecordo.
    Ara llegeixo el teu (per segona vegada) i m'animo a comentar-lo. És molt bo i aporta una sintesi molt enriquidora.
    Si em preguntes l'absència de comentari a la primera lectura.... somriu.... no m'enrecordo.

  • I tan humanes![Ofensiu]
    Anagnost | 22-06-2009 | Valoració: 10

    Adverteixes: "Si tens un mal dia, fosc i espès, tens una sensibilitat irritable o un estat d'ànim acre i pessimista, no llegeixes aquests nanos."

    Advertència totalment equivocada. Jo tenia un mal dia, fosc i espès, i llegint els teus nanos les meves energies positives han semblat despertar de la seva letargia. Fins i tot ha sortit el sol, després de moltes hores de núvols. Són, les teves, paraules humanes, és a dir, plenes de vida.

    Segurament aquesta visió s'apropa més a la realitat que no l'edulcorada versió bíblica. Són tan humanes, les teves Paraules Humanes!

    Com sempre, un plaer llegir-te.

    Una abraçada molt humana.

  • Resposta a xerraire:[Ofensiu]
    Unaquimera | 19-06-2009

    Et responc aquí mateix, ja que esperava per veure si apareixia un espai teu on tornar-te la visita i el comentari, però en vista de què no et trobo com autor/a, al menys amb aquest mateix nick, no tinc gaires alternatives: Gràcies per les teves paraules!

    A qualsevol autor li agrada que li diguin "Tens textos molt bons... Hi ha molts relats teus que els trobo prou bons" i jo no sóc cap excepció. També estic d'acord amb tu, però, quan dius "d'altres menys, com tothom".
    Respecte a les valoracions, no cal parlar-ne, ja que seria donar-les una transcendència que no tenen.
    Respecte a la creació literària, potser si que escriure és sempre en gran part un exercici d'egocentrisme... però de vegades pot resultar simplement molt divertit, t'ho asseguro! o es pot arribar a fer per raons ben diverses, com a motiu inicial.

    Et torno a agrair els teus mots, el temps que has dedicat a escriure'ls i l'interès que demostres envers les meves produccions,
    Unaquimera

  • opino que està sobrevalorat[Ofensiu]
    xerraire | 17-06-2009

    realment estàs satisfeta amb aquesta sobrevaloració, d'aquest text concretament?, suposo que no, si ets un mínim d'autocrítica amb tu mateixa. Creus que realment té tanta qualitat literària o és que t'es igual mentre no t'abaixin la nota?
    Regalar 10 a tort i a dret, fins i tot a nouvinguts que encara han d'aprendre molt no els ajudarà gaire a millorar literàriament. Si els hi poses un 10 en el primer relat, quan millorin quina nota els posaras, un 20?. Vols que et retornin 10 al preu que sigui...
    Tens textos molt bons, però tinc la sensació que escriguis el que escriguis, només és un exercici d'egocentrisme: gent que et retorna els 10 per compromís, sense el més mínim sentit de si és millorable o no. I si no et posen 10, tu tampoc els poses 10, per què? no se'ls mereixen? només perquè no t'han puntuat amb la màxima nota?

    Si a tu et satisfà i als teus lectors incondicionals també, doncs no cal canviar res. Quan un asoleix les seves fites ja no queda res per modificar. Només era una reflexió. Potser ja hi has pensat.
    Hi ha molts relats teus que els trobo prou bons, d'altres menys, com tothom, més o menys. Però el que m'estranya és que ningú mai t'apunta un comentari per poder millorar el relat encara més. No ho trobes rar, que no hi hagi cap comentari constructiu sense un 10, però amb quelcom per aprendre?

    salutacions

  • Nanos bíblics...[Ofensiu]
    brins | 14-06-2009 | Valoració: 10

    Nanos humans. En cap moment s´hi troba mofa envers creences o valors, tans sols fina ironia escrita amb bona ploma.


    Vaig votar "Jurament" perquè em va agradar força i, molt possiblement , hauria votat la resta dels nanos, si els hagués trobat en algun repte.

    Una afectuosa abraçada,

    Pilar

  • Genials ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 12-06-2009 | Valoració: 10



    He llegit atentament el teu advertiment , el prec i el desig i he sentit el "desig" de llegir-los amb el convenciment que venint de tu no podien molestar a ningú.
    Així que he començat a llegir el Nanos he començat a somriure i cada un d'ells el trobava més com et diria ... ingeniós , original, autèntic !
    Tenen un delicat sentit de l'humor i estic ben segura que els personatges que en són protagonistes si poguessin et felicitarien com jo.
    M'ha agradat molt que tots parteixin d'un mateix tema, és clar que això implica un grau més de dificultat , però tu pots amb tot !

    una abraçada,
    Núria

  • Realment aquests nanoreptes bíblics[Ofensiu]
    Romy Ros | 12-06-2009 | Valoració: 10

    els has dotat d'humanitat: Adam i Eva apareixen com una parella normal (tenen preocupacions sentmentals que mai ens haviem plantejat); Noe com a bon pare es preocupa pels seus fills i la seva descendència; a Maria li preocupa més l'intendència que el valor dels bens com la mirra i l'or...la seva naturalesa humil li fa preocupar-se més pels menjables que pels acumulables...
    Realment són bons aquests nanos: porten implícita una humorística reflexió feta amb molt de respecte. M'han encantat!

  • Enginyosa, com sempre[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 12-06-2009 | Valoració: 10

    Molts bones, molt bones les paraules humanes i molt ben trobat el punt d'inflexió entre la interpretació bíblica i el sentit que tenen per sí soles.
    Jo sempre havia pensat que per a què dimonis els Reis Mags portaven a Jesus encens, or i mirra si això no és menja i si és una cosa que es pot vendre, perquè l'or té un preu, llavors ja no eren tan pobres com ens els havien pintat.

    Això, naturalment, ho pensava quan era petita i com aquesta la tira. Posar en solfa algunes contradiccions relatades en el Nou i Antic Testament, és un exercici d'humor saludable, si més no quan es fan des del respecte, com en aquest cas.
    Insisteixo, tens un enginy sense límit.

    De la imaginació al poder!!!

  • humanitzar[Ofensiu]
    Avet_blau | 12-06-2009 | Valoració: 10

    la biblia, relat ple de metafores,
    i vissions divines.
    i tornar-lo asequible i proper.

  • Complicitat humana[Ofensiu]
    Aquarela | 12-06-2009 | Valoració: 10

    Són unes minihistòries o microrelats o nanoreptes..... molt bons!
    Amb vint paraules has aconseguit que el personatge conegut del Llibre Sagrat es torni humà, càlid, vulnerable...... i ocasioni un somriure, de complicitat com dius tu, ho has aconseguit.

    Una pinzellada humana per a tu!

  • Paraules meritòries[Ofensiu]
    Joanlluis | 12-06-2009 | Valoració: 10

    No crec que aquestes paraules tan plenes d'humanitat puguin ofendre ningú.
    Has dotat a Adam i Eva d'una vida de parella, has fet de Noé un home de família, has subratllat la categoria de mare en Maria, has aconseguit un joc de paraules molt divertit sense menystenir la figura de Jesús: són mèrits literaris i no ofenses!

    Vaig a mirar el cel, m'han dit que és d'un blau molt blau...

  • Perfecta conjunció[Ofensiu]
    Valentí Valent | 12-06-2009 | Valoració: 10

    Entenc que les paraules humanes no són oposades a les divines -fins i tot les que surten de llavis mortals poden arribarr a ser així adjectivades- ni aquestes poden sonar ignorant les que la Humanitat emet.
    Trobo perfecta la conjunció entre unes i altres que has creat.
    Endavant amb paraules i silencis!

  • "Nanos" bíblics[Ofensiu]
    F. Arnau | 12-06-2009

    Maite!

    Ja veig el profit que li has tret al Nanorepte bíblic, proposat per deomises, que tan merescudament guanyares amb el "nano" sobre el primer home (Adam). Els altres tampoc tenen res que envejar-li, encara que entre tots em quede amb el de la paràbola. Has trobat un joc de paraules genial!

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

  • ...........[Ofensiu]
    ESTEL | 12-06-2009 | Valoració: 10

    no hem canviat gaire des de llavors eh!, jeje.
    Tindré que llegir la Biblia, llegint els teus nanos m´han vingut ganes.
    La veritat és que amb el primer ja he començat rient.
    Paraules humanes, que identifiquen a les persones humanes.

    Un petó molt gran de bon matí

  • Para...humanes...[Ofensiu]
    onatge | 11-06-2009 | Valoració: 10

    Unaquimera, les teves paraules només poden ser humanes...
    Em sembla recordar que Adan i Eva van ser feliços al paradís perquè no van tenir sogra...
    En quan a la tmença em sembla que des de molt aviat potser el destí d'un xicot era "tenir" una xicota, però potser el d'una xicota no era "tenir" un xicot...

    Homes! Encara s'exclama ara, i amb raó!

    Pel que fa al coneixement, encara ho intentem ara para bola... però fa segles que no ens en sortím.

    Una abraçada humana encara qeu sigui Unaquimera...
    onatge

  • Has sigut delicada...[Ofensiu]
    llamp! | 11-06-2009


    amb les teves "Paraules humanes". Em recorden al meu poema: Jahvé, que per sort, em vas comentar en el seu moment.

    Els teus "nanos" són irònics i creen distensió en un món de fonamentalismes, fanatismes i demés -ismes, que agarroten a l'ésser humà.

    Pq no fer la Bíblia nostra i dir la nostra interpretació o donar el valor que nosaltres li atorguem a les paraules d'un llibre que pretesament és Sagrat?

    En fi, no resoldras cap problema, però almenys has intentat reverdir paraules que semblaven molt assumides.

    Records del llamp!

  • Sobre els "nanoreptes bíblics": declaració d'intencions de l'autora.-[Ofensiu]
    Unaquimera | 11-06-2009

    La convocatòria del Nanorepte 201 invitava explícitament a enviar tants nanos com es desitgés, fora de concurs evidentment; alguns autors van fer-ho així, però per manca de temps vaig penjar només un, el primer que vaig encabir en el límit de les vint paraules: aquest relat sobre Adam i Eva va ser el més votat i per tant declarat guanyador.

    Els altres tres intents que vaig redactar, però, tan sols necessitaven una mica d'ajustament. Fora de termini temporal he pogut adaptar-los a mida i ara apareixen els quatre plegats, agermanats per la font d'inspiració.

    Tal com he assenyalat en la introducció externa, cap d'aquests nanorelats no pretén mofar-se de personatges històrics, figures sagrades, símbols representatius de creences, valors, etc. Només són respostes a un desafiament literari, rèpliques lúdiques a un enunciat concret i contextualitzat.
    Espero no ferir cap susceptibilitat, ans al contrari, a partir d'uns referents compartits, provocar un somriure de complicitat!

    Una abraçada ben humana a tothom qui la desitgi,
    Uq

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582225 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket