paradoxa

Un relat de: brins

Si em volguessis escoltar, tristesa,
sabries del meu amor,
sabries del meu odi…

T´estimo per ser consol
de silenciosos laments
,i callat refugi de llàgrimes;
em portes imatges absents
amb sons que ja són sords.

T´odio per ser tempesta
que em cobréix el serè,
vel opac que deixa àrid l´esperit,
pou sec de nàufrags assedegats,
que amb mà estesa els ofega els sentits.
.

Sabries, si em volguessis escoltar,
que vull deixar el plor endarrera;
navegar amb el veler dels somnis,
fins veure de l´alba la vermellor.
Cavalcar damunt els núvols,
i, sentint l´ànima alçada…
fer un crit d´il-lusió.

Comentaris

  • Els mots en les teves mans...[Ofensiu]
    Annalls | 04-02-2013

    ....esdevenen peces d'un joc, que col oques ( coses del corrector, queda graciós), amb gran traça i formen aquests escrits d'alta qualitat! La Sra tristesa ja pot estar ben contenta.
    En calderer, ens explicava com volia els comentaris,però jo no en se de fer-los en plan tècnic...potser més endavant.

  • Poca cosa puc afegir...[Ofensiu]
    Romy Ros | 18-04-2009 | Valoració: 10

    als que m'han precedit, tan sols que és un poema preciós i que és colpidor. La tristesa ens aporta una sensibilitat que moltes vegades crea aquesta paradoxa: volem alegria i allunya la tristesa, però amb aquesta com a companya, si no ens deixem enfonsar, podem ser molt creatius. Cal sapiguer la justa mesura!

  • FELICITATS !!![Ofensiu]
    F. Arnau | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    F.

  • El teu poema parla amb tu.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 14-12-2008 | Valoració: 10

    La tristesa t'ha escoltat i ha guiat la teva mà , tu li demanes ajuda i ella et dóna els versos que , així que van sortint de tu et fan reflexionar i vas deixant l'odi, les llàgrimes i fins i tot la tristesa , per recuperar en el darrer vers "fer un crit d'il·lusió" , un desenllaç preciós i ple de vida.
    M'ha arribat al cor, qui no ha tingut moments així !
    Llegir-te és un plaer
    Gràcies pel teu comentari , m'ha emocionat.

    una càlida abraçada,
    i Bones Festes !
    Núria

  • Gràcies pel comentari...[Ofensiu]
    Grünewald | 03-12-2008 | Valoració: 9

    He apreciat coincidències entre el teu poema i el meu. La relació ODI / AMOR és força semblant. Si bé en el teu el text flueix mercè a la raó, crec que en el meu hi predomina major irracionalitat. Vull dir que el teu sembla més meditat i el meu més "directe", com una batzegada, una ràfega punyent...

    Interessant tot plegat. Per fortuna ara el meu odi es va disipant. No és bo portar molt de temps l'ira a dins.

  • Acabo de descobrir-te i escrius de meravella. [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 21-11-2008 | Valoració: 10

    Els sentiments dolorits clamen perquè la tristesa escolti els silenciosos laments, i perquè les llàgrimes assedeguessin l'odi del amor.
    El teu crit d'il·lusió em porta a llegir els teus anteriors relats, i també ha seguir les teves petges a Relats.

    J. Lluís Cusidó

  • Un pols vital[Ofensiu]
    Unaquimera | 20-11-2008 | Valoració: 10

    Aquest poema mostra el sentiment amarat d'un dolor abatut, que no furiós, i l'esperit erm d'entusiasme, però al mateix temps manifesta el desig d'evitar l'abisme i continuar el trajecte més enllà de la foscor de les ombres i del cant de sirena de la immobilitat.

    El desànim, el cansament, i el pes del passat fan un pols vital amb la voluntat, amb l'instint i l'esperança, oi?

    El podria fer meu, vers a ver, especialment allà on diu
    "em portes imatges absents
    amb sons que ja són sords."
    No puc menys que intentar correspondre't amb un oferiment: Jau! Si ho llegeixes, ho entendràs.

    Tinc pendent amb tu un altre tema per comentar, no se m'oblida, però ho deixo per un proper relat, per un altre moment.

    T'envio una abraçada plena de somnis,
    Unaquimera

  • "Vull deixar el plor endarrera"[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 17-11-2008 | Valoració: 10

    Molt bonic el teu poema. Expresses molt bé les ganes de sortir de la tristor i donar un pas endavant amb l'arribada de l'alba que ho renova tot, dia a dia.
    Et felicito i endavant!
    Mercè

  • Paradoxa amb p de positiva[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-11-2008 | Valoració: 10

    Amb permís jugo amb la lletra "p".
    M'agradat el text i sobretot la frase final:
    "Fer un crit d'il·lusió".

  • Algunes vegades[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 16-11-2008 | Valoració: 10

    sí que van agafats de la mà el silenci i la tristesa però no sempre. Tan sols et diré una ocasió. T'imagines com gaudeix del silenci una mare jove quan els seus fills petits dormen?
    M'agrada com escrius, et seguiré llegint.
    Benvinguda a Relats.
    Una abraçada.
    Nonna_Carme

  • Mai t'havia vist[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 15-11-2008 | Valoració: 10

    Me n'alegro de coneixer a nova gent a relats i asobre escrius de meravella, m'agrada molt molt aquest poema. Et felicito, t'aniré llegint.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • ho sento[Ofensiu]
    brins | 15-11-2008

    En veure el poema a la pantalla m´he adonat que hi ha una coma i un accent mal picats.

Valoració mitja: 9.9