olor de pluja

Un relat de: manel

Tot just sortir a la sinceritat del carrer
m'ha embolcallat la forma
indiscutiblement humana d'aquesta pluja.

Els bassals que il·luminen amb plata
la grisor quotidiana,
el pessigolleig metàl·lic vestint
de soroll uniforme tota la panxa,
el fils silenciosos directes
a la intemporalitat de l'ànima,

i la teva olor,
escampada en totes i cadascuna
de les perles que esclaten.

Comentaris

  • La pluja[Ofensiu]
    Agnieszka | 14-09-2008

    M'agrada la pluja. Sentir les seves gotes en la meva pell, escoltar el seu xiuxiueig constant...percebre la seva olor, la seva frescor...

    El teu poema ha estat capaç de dur-me durant uns instants aquestes sensacions.


    Agnes


    PD: Gracies pel teu comentari

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 15-04-2008

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt voldria donar-te les gràcies per la participació en aquesta Segona Edició de Poemes il·lustrats.

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema ha estat escollit per a ser il·lustrat.

    I també informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    De mentre, les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

  • jo també...[Ofensiu]
    MarBlava | 10-03-2008 | Valoració: 10

    vull sentir la pluja acoronant-me i envoltar-me de la seva olor i tacte...

    M'has transportat a tardes plujoses plenes d'encant que fa temps que no guadeixo.

    Gràcies por compartir amb nosaltres aquest poema evocador i nostàlgic, ple de metàfores i humides imatges...

    Una abraçada!
    MarBlava

  • fa tant de temps que no plou...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 09-03-2008 | Valoració: 10

    que ja havia perdut la percepció de com era un dia de pluja. Preciós i amb unes metàfores ("... el pessigolleig metàl·lic [...] el fils silenciosos directes / a la intemporalitat de l'ànima") gens agressives i molt ben trobades!

    Enhorabona un cop més, company!

    V.

  • Una olor...[Ofensiu]
    F. Arnau | 02-02-2008 | Valoració: 10

    ... que cada vegada sentim menys, amic manel. Ja sia per la pèrduda olfactiva, o també per la cada vegada més escassa pluja...
    Moltes gràcies pel comentari tan afalagador sobre els meus "reptes poètics", que mai no podré deixar d'agrair-te que els parires, ja que s'han convertit en la meua principal font d'inspiració poètica.
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

  • Anagnost | 02-02-2008 | Valoració: 10

    Sí, la pluja fa olor. És un dels elements de la naturalesa més poetitzats i, això no obstant, mai no ens cansam d'evocar-la perquè ella mateixa sempre ens evoca tot d'imatges. M'ha agradat especialment la força descriptiva de la primera estrofa. Una delicia.

  • Relaxant[Ofensiu]
    Naiade | 01-02-2008

    M'has fet reviure la sensació que em produeix la pluja quan va caient dolçament, l'olor que deixa l'ozó barrejat amb la terra mullada. És com un bàlsam que renova i relaxa. M'ha agradat molt.

  • Elegant descripció[Ofensiu]
    T. Cargol | 01-02-2008

    sortint del que és usual - del que a mi em sembla que és més usual - aquí a RC en la forma i també en el distanciament de l'objecte apreciat.
    Però em vull referir a la idea de l'olor.
    Altra gent, per exemple Joan Sales fa servir les olors en el mateix sentit a "Incerta glòria". A mi em sembla que això no és real - no sentim la seva olor - és només una qüestió poètica, crec.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de manel

manel

97 Relats

432 Comentaris

103727 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser ja ha arribat el moment de canviar la meva biografia.
El problema és que encara vaig néixer al 66 i encara visc i treballo a Girona.
Per tant, des d'aquí us convoco a una pròxima revisió dels fets.

"Plaers:

El primer esguard per la finestra al matí
El vell llibre retrobat
Rostres plens d'entusiasme
Neu, el canvi de les estacions
El diari
El gos
La dialèctica
Dutxar-se, nedar
Música antiga
Sabates còmodes
Comprendre
Música nova
Escriure, plantar
Viatjar
Cantar
Ser amable."

Bertolt Brecht