Oli en un llum

Un relat de: Cirerot

Aquell lloc tenia quelcom d'especial. M'agradava perquè el sostre era molt alt i les taules estaven disposades de forma anàrquica. A través dels finestrals antics, molt grans, es veia bona part del carrer. A l'estiu m'agradava observar la gran varietat de gent que passava amunt i avall; i a l'hivern podia estar-me llargues estones contemplant els plàtans de la Rambla, nus i retorçats, talment com una corrua d'ents fantasmagòrics intentant aferrar-se al cel amb els dits crispats.
Però el que més m'agradava era la clientela. Gent massa cansada per pensar en res, per emetre judicis de valor o per fixar-se en algú del seu voltant. Ningú observava ningú, a tots ens mancava encant. Les ganes de fer quelcom i l'esperança s'havien esborrat dels nostres rostres, però la sang ens bullia per dins i tots teniem una cosa en comú: la mirada perduda. Només voliem seure allà i prendre una copa tranquil·lament mentre deixavem enrera un dia més de les nostres vides.
Malgrat tot, jo era jove encara i sentia la necessitat de fer alguna cosa. Havia esgotat tots els estereotipus d'home tranquil, de tipus amb sang freda, de pensador. Llavors, un bon dia, vaig decidir escriure. La realitat era prou crua de vegades i el món estava en dansa. Només em calia observar amb atenció i donar-hi algunes voltes, d'això en sabia. Plasmar-ho sobre el paper semblava fàcil, "oli en un llum" vaig pensar.

Comentaris

  • m'agrada[Ofensiu]
    filladelvent | 04-03-2006

    tot plegat. Tot plegat, sí.

    -Filladelvent-

  • Oli en un llum, quina sort[Ofensiu]
    Curculla | 04-11-2005 | Valoració: 10

    El final tanca el relat de manera absolutament rodona, l'expressió és perfecte i el títol no podia estar millor trobat.

  • CARAMB!!![Ofensiu]
    DOZOMITETSO | 25-04-2005 | Valoració: 10

    UN RELATAIRE T'HA RECOMANAT AL FÒRUM, i he llegit els teus relats.Que t'haig de dir que ja no t'hagin dit, tens molta qualitat. Respiren un caire depresiu que no fa honor a la foto.
    La digitalització te aquestes coses. M'he sentit com el protagonista de 'blow up'. Fascinant!
    Però pensant-ho una mica he comprés que estava fet amb aquesta intenció.
    Evidentment no desvelaré el secret.
    Els qui vulguin saber-ho que s'espabilin.
    salutacions
    dozomitetso

  • Breu...[Ofensiu]
    rnbonet | 24-02-2005

    concís, senzill en la forma i complicat en idees.
    I quan he escrit "senzil" i "complicat" ho he fet oposant conceptes.
    Salut i força, xicot! I a escriure... i donar a conéixer al "públic"...

  • per sort[Ofensiu]
    subal | 30-12-2004 | Valoració: 10

    tio, em sembla sublim. No et mereixes aquest silenci... com és que ningú havia estrenat els comentaris en aquest relat? per sort, ja t'he posat l'ull a sobre.

Valoració mitja: 10