Oh, viatger, recorda!

Un relat de: Josep Antoni Clement Rovira
Jau aquí el cos d'un home que va existir, com tu, sobre la terra que trepitges.
El pas del temps, però, en pols l'ha convertit, i una brisa suau la seva ànima s'ha endut enllà de l'aire que respires.
Abans, tanmateix, ha tastat el dolços fruits de l'amor i els patiments inclements de la seva absència.
Ha viatjat també per països allunyats del lloc on el veieren néixer.
Ha parlat en llengües estranyes i ha assaborit el gust d'altres menges.
S'ha perdut en l'horitzó de magnífics paratges, però ha tornat sempre a l'indret que l'acollí quan la seva mare l’infantà.
Ha topat, malgrat tot, amb esculls infranquejables, i quan ha intentat superar-los ha fallat, i s'ha sentit dèbil.
Ha après, de fet, allò que la vida li havia d'ensenyar.
Ha tingut amics fidels, generosos i de suggerent conversa. Els ha deixat amb recança.
Els pares tot li ho han donat i ell ha vist com marxaven ja vells i mancats de forces.
El seu germà encara és en aquest món, el teu, oh amic viatger. Si el trobes, digues-li que l'estimo, t'ho demano.
Recorda, tanmateix, que aviat ens tornarem a veure, i llavors m'explicaràs tot allò que has deixat al món dels vius.
Ara, però, encara escolta'm, t'ho prego! Sigues just, si pots, amb la gent que t'envolta, estima els teus éssers més propers i recorda’ls-ho sovint, ajuda, si el fat t'ho permet, aquelles persones que t'ho demanin i no oblidis mai que tan sols ets un instant que passa. Au, vés-te'n.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Josep Antoni Clement Rovira

Josep Antoni Clement Rovira

7 Relats

14 Comentaris

4357 Lectures

Valoració de l'autor: 9.17

Biografia:
Nat a Barcelona, però establert a les Terres de l'Ebre després de voltar món i no voler tornar al Born.