Oda a la bohèmia

Un relat de: Ullsblaus1

A pinzellades,
vas contrastant colors,
vas traçant recorreguts,
cap a una llarga vida.

Tu, que ets tan bohèmi,
vell pintor que encara,
convines i jugues
amb l'amiga pintura.

Pintant amb paraules
és com es fa una bona descripció,
veient clara la imatge
que expressa el nostre autor.

Es fonen les idees
amb aigües de colors,
i també t'inspiren olors,
que et fan creixer el pensament.

Acarones el teu art,
albires ser tothom,
però tothom té el vell somni,
d'arribar a ser un bon pintor.

Comentaris

  • Cumplim anys[Ofensiu]
    Brisa d'or | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • HOLA ullsblaus1[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 19-11-2008 | Valoració: 10

    HOLA MARC! Hi ha comentaristes anònims que no es mereixen cap comentari. Volen atacar alguns autors com a tu, a mi, a MARITERRÀNI, a ULLSBLAUS1, a JOANPG, i molts d'altres..., doncs mira saps que et dic?, serem els pitjor valorats de Relats i que? doncs que continuarem escrivint com a mínim, igual de bé.
    Saps que més et dic? Doncs que als Relataries que he mencionat els envio aquest mateix comentari amb una valoració immillorable apa!!
    A més ho faré tantes vegades com em passi per les turmes que carai!!!
    Una abraçada,
    J.LLuis

  • HOLA ULLSBLAUS[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 19-11-2008 | Valoració: 10

    HOLA NONA-CARME! Hi ha comentaristes anònims que no es mereixen cap comentari. Volen atacar alguns autors com a tu, a mi, a MARITERRÀNI, a ULLSBLAUS1, a JOANPG, i molts d'altres..., doncs mira saps que et dic?, serem els pitjor valorats de Relats i que? doncs que continuarem escrivint com a mínim, igual de bé.
    Saps que més et dic? Doncs que als Relataries que mencionat els envio aquest mateix comentari amb una valoració immillorable apa!!
    A més ho faré tantes vegades com em passi per les turmes que carai!!!

    Una abraçada

    J. Lluís

  • Hi ha gent perversa[Ofensiu]
    Alzinar8 | 15-11-2008 | Valoració: 10

    que ,per enveja o imbecilitat, es dediquen a fer la murga a noiets de tretze anys, que han demostrat la seva incipient maduresa posant a l'abast dels relataires els seus avenços i les seves mancances de l'escriptor novell.
    No tinguis por d'enfrentar-te a aquets dimònis mal nascuts refregan-li's les teves obras d'art, petites preò que ja creixeranr ja que hi ha fusta de trionfador en tu.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    brins | 15-11-2008 | Valoració: 10

    El poema té la frescor de la teva joventut . Et felicito!

    Estic segura que ets un molt bon alumne.

    Una abraçada.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    brins | 15-11-2008 | Valoració: 10

    El poema té la frescor de la teva joventut . Et felicito!

    Estic segura que ets un molt bon alumne.

    Una abraçada.

  • El que diu el poema ,[Ofensiu]
    Melcior | 14-11-2008 | Valoració: 10

    és cert , però tu tens una sort com ell mateix ,
    i és que saps pintar amb les paraules .
    Endavant!

  • No et desanimis.[Ofensiu]
    JOANPG | 14-11-2008 | Valoració: 10

    En aquesta vida et trobaràs tota mena de gent. Uns, la majoria per sort,de bons i , per desgràcia, d'altres de dolents.
    Si entres al Fòrum trobaràs la meva resposta al "Troll" que t'ha fet la punyeta per culpa meva. També ha atacat al 2º (Cusidó ?). I suposo que a d'altres també.
    Ànims i a seguir endavant!

    Una fortíssima encaixada de JOANPG.

  • No crec....[Ofensiu]
    Ernest.M | 14-11-2008 | Valoració: 10

    que sigui molt bona la teva actitud, Raigdelluna.

    Si bé no ho has vist aquest escriptor és un nen. És cert que no ha d'afar fama ni ego, jo crecque no l'agafa, però ara béjo li posaré un 10 per molestar-te i perquè escriu molt bé i feia temps no el llegia i ha millorat.

    Ara no cal que vinguis pel meu espai pe venjança, d'acord. No m'agradeu aquesta gent.

    Arreveure! taranna

  • Hola Marc![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 14-11-2008 | Valoració: 10

    Saps què m'ha recordat aquest bell poema? La Place des tairtres (no sé si està ben escrit) de Montmartre ,a París. Has dibuixat la imatge del vell pintor amb una claredat que , per uns moments, m'he tornat a trobar allà.
    Et felicito una vegada més.
    Una forta abraçada.
    Nonna_Carme

  • La bohemia![Ofensiu]
    F. Arnau | 14-11-2008 | Valoració: 10

    De sempre ha estat utòpica la relació dels artistes amb la vida bohèmia, però no tot és tan maco com es veu després del pas del temps, i la veritat és que artistes de fama mundial com és el cas de Picasso, també les passaren "canutes".
    De totes les maneres, és bo que es tinga en compte per les noves generacions, que poden viure una altra forma de bohèmia, amb unes mínimes necessitats de confort i qualitat de vida cobertes.
    Endavant! amic Marc...
    ... i ves amb compte amb les faltes ("convinar").
    Utilitza el corrector de word, collons!

    Una abraçada!

    FRANCESC

  • Pintar[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 14-11-2008 | Valoració: 10

    Molt maco el teu poema. La persona que pinta és una persona que mira observant i tot observant pinta. Quan veig a algun pintor al carrer pintant, assegut en un taburet...m'encanta tant o més la tela que es va fent com el perfil bohemi del que pinta.

  • Visca la bohemia.[Ofensiu]
    JOANPG | 13-11-2008 | Valoració: 10

    Magnífica descripció de la manera de sentir, viure i treballar un pintor d'art.
    Has copsat en unes quantes paraules poètiques aquest mon tant incomprès i,
    per a alguns carques, una manera de malviure fora del correcta (per a ells),
    però que cap dels autors pels que paguen milionades dels seus quadres se n'ha
    lliurat en algun moment de la seva existència. Incongruències de la vida.
    Tornant al poema, crec que vas millorant i sempre ens sorprens amb temes nous i insospitats.

    Una encaixada de JOANPG.

  • Pintar...[Ofensiu]
    MarBlava | 13-11-2008 | Valoració: 10

    igual que escriure, és una manera d'expressar els sentiments, de fer sevir la imaginació per descriure somnis o realitat...

    Segueix pintant amb les teves paraules un munt de poemes, expressant neguits, dessitjos, il·lusions...cada vers obre camí a d'altres que vindran després, com un pintor inspirat...

    Ánim i endavant!
    Un petonet,
    MarBlava

Valoració mitja: 10

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82024 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats