Obre'l. És per a tu

Un relat de: Gemma34

Encara avui estava triant el teu regal de Nadal. No m'he demorat per mandra, sinó perquè no sabia què donar-te. Volia que fos una cosa especial. Una cosa que demostrés quant t'estimo. Però el materialisme ho esmicola tot. Si és molt car penso que és massa agosarat. I tinc por que si el detall és massa senzill sigui tot el contrari. Per què... de poder fer-ho, et lliuraria la lluna. Tot un tòpic.
El valor d'una joia et farà saber quant t'estimo? L'olor d'una flor et farà sentir millor? Busco allò que et sorprengui, vull veure en els teus ulls l'encert del meu regal. I no me'n surto.
Una ploma estilogràfica? Una joia? Un rellotge? Una colònia? Un llibre? Un sopar? Una pel·lícula? Unes entrades pel teatre? Una camisa?...
Voldria sortir dels estereotips. I regalar-te una cosa especial. Després d'una estona m'he mirat les mans. No tinc el teu regal. Encara són buides. I m'he imaginat oferint-te-les com aquell pidolaire que se t'acosta sense donar res a canvi. I sé que, tot i que no et doni res, tu m'estimaràs igual. I en aquell moment de reflexió, trobo el que buscava. Ja ho tinc! -em dic tota riallera-. I surto de casa d'una revolada per anar-ho a cercar. Però he fet tard. Totes les botigues són tancades. I d'aquí a unes hores ens hem de veure. I segueixo sense tenir res.
Quan arribes, jo estic asseguda al sofà, buscant una excusa que em justifiqui per no haver-te comprat res. Tu véns amb un petit paquet a les mans. Embolicat amb un finíssim paper daurat. Jo me'l miro. L'agafo.
-Pesa poc -et dic mentre sospeso el valor del teu amor, alhora que somric per fer una mica de broma-.
Tu no em dius res, esperes impacient a que l'obri. Trec el petit llaç amb cura per por de trencar-lo. Un cop s'obre l'embolcall, apareix una capsa feta amb un exquisit cuir. L'obro. Però abans et miro. I veig en tu aquella cara que volia tenir jo. Veig els teus ulls plens de felicitat. Veig la il·lusió que t'ha fet regalar-me aquest present. I només per això deixo de sentir gelosia de la teva expressió.
Obro la capsa i miro el seu contingut.
-Aquí no hi ha res -dic tota estranyada-. Mira! -i t'acosto la capsa com si no ho sabessis-.
-Aquí dins hi ha el que t'he volgut regalar -afirmes amb tota seguretat, com si a dins hi hagués alguna cosa-.
-Està buida! -la incomprensió fa que me la torni a mirar dubtosa-.
L'agafes i fas veure que n'extreus alguna cosa. Simules que la poses a sobre del teu palmell obert, i t'apropes a mi amb les mans buides.
-Té! Per a tu! -em dius oferint-me-les com si el que hi guardes fos fràgil-.
-Gràcies! -segueixo el teu joc, i obro les mans esperant que hi deixis anar allò que tens-.
-T'he volgut regalar el més valuós que tinc.
Deixo de riure en sentir-te dir aquestes paraules. M'adono de la serietat amb la que parles.
-Ara tens en les teves mans el meu cor. Tot per a tu. Fins que tu vulguis. Espero que sigui per a tota la vida. No voldria estar en cap altre lloc ara mateix. Tu ets tot el que sempre he somiat. Et necessito. Em fas falta. Només volia que ho sabessis, que no en tinguessis cap dubte. Per això et faig aquest regal. Em feia falta donar-te alguna cosa que representi tot el que sento. Espero que t'agradi.


Gemma34.

Comentaris

  • una emoció de regal[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-12-2007 | Valoració: 10

    M'he sentit identificat. Una capsa buida i plena. Sembla contradictori i a vegades és, sense qualificatius.

    He acabat de llegir i estira't he deixat amb plaer que unes llàgrimes lentament llisquessin fins on han volgut.

  • victoria galofré fernández | 14-09-2006 | Valoració: 9

    molt bonic

  • Un bon relat, Gemma[Ofensiu]
    brideshead | 16-02-2006

    El missatge és encisador, tant de bo fóssim tots els qui sabéssim apreciar l'enorme tresor que pot amagar-se dins d'un regal, tan aparentment trist, com és una capseta buida.

    Com diu en Vicenç, "una capseta on guardar-hi la nostra història"... o el nostre amor, o el nostre apreci, o la nostra amistat.

    Quant a la forma, la trobo ben correcta, i encara et diria que podria haver estat més brillant, més impactant. En la meva opinió, el diàleg potser és una mica "tou", una mica cohibit. Però potser també és veritat que hi ha tanta sensibilitat al darrera dels personatges, que ja els està bé aquest punt de timidesa que reflecteixes en la redacció de la història.

    I pel que fa al títol.... molt ben triat, suggerent i provocatiu, com molts dels teus relats i de les teves intervencions al fòrum... ;-)

    Resumint...... bon relat!

    Un petó, Gemma. Et llegeixo ben sovint, però noia.... tinc una pila immensa de feina pendent, a Relats!

    Fins la propera.

  • Podríem dir...[Ofensiu]

    que n'he vists alguns de similars, de casos... Regalar una capsa buida, per exemple. Una capsa gran, força gran, però completament buida.

    Motiu: "és per a guardar-hi la nostra història".

    L'he trobat un relat ben plantejat, ben redactat (i polit pel que fa a correcció), amb un contingut més aviat quotidià dintre d'una història amor que sembla força recent i sempre i quan les històries d'amor siguin o hom les pugui considerar quotidianes (matisem-ho tot, de pas) i resolt amb elegància. Tot ell dóna mostres d'elegància en el sentit que és un text ben construit, escrit amb cura i, alhora, amb naturalitat (que li dóna un agradable punt de frescor).

    Sí senyora, m'ha agradat.

    Celebro que també t'hagi agradat Ball de mitjanit.

    Una abraçada molt forta i gràcies pel teu comentari!!!

    Vicenç

  • Sobresalient[Ofensiu]
    cbover | 23-01-2006 | Valoració: 10

    El relat és excel.lent,més per la idea del regal,que per la semàntica en sí. Ho dic perque no tinc suficients elements per jutjar si està ben escrit, ben estructurat, ben redactat, jo que sé!! El que sí puc fer és opinar i com que estic en contra de la febre consumista m'alegra que hagis pensat això.I també puc dedicarte una frase: No deixis mai de començar ni començis mai a deixar! Petonets!!!!

  • No l'he obert...[Ofensiu]
    boigboig | 23-01-2006

    nbi el regal ni el missatge. Prefereixo tocar la teva pell, acaronar el teu cos, menjar-te els llavis, ennuegar-me amb el teus suspirs, ofegar-me en la teu desig.
    La propera vegada, posat un llacet al cap, i digue-li: el regal és compartir amb mi el dia a dia
    Potser es desfà en un uuuoooooaaaaaa.

    Ah, no ho he dit: escrius molt be. Ara el repte és el contingut.

    Boig!

    p.s. Deus tenir el marit molt enamorat..... O no.....

  • quin regal![Ofensiu]
    ainona | 19-01-2006 | Valoració: 9

    M'ha agrdat molt, es relat en sí ja és un bon regal.

    Una abraçada!

  • Ets una "joia" amb la teva pluma[Ofensiu]
    Espigol | 15-01-2006 | Valoració: 10

    Després de tantes coses que diuen dels teus escrits jo no se que dirte per ser original.... em fas sentir tant feliç que ´t daría una abraçada molt forta i com que tens tanta imaginació crec que la podrás sentir ......
    Espigol

  • Obre'l, Gemma35. És per a tu![Ofensiu]
    jacobè | 14-01-2006

    La foto ha perdut el seu encant rovellat dels anys vuitanta, però se't veu més concentrada per emprendre el vol. Ara de debò, què bé que ha quedat!Ara sí que puc dir que et conserves: ets la mateixa i no canviïs.
    Tard, però per molt anys Gemma!

    És un relat, si em permets, cursi. Però amb la teva veu té un no-sé-què. Està molt ben desenvolupat, sobretot l'últim diàleg. M'agrada especialment aquesta frase, sabent que després et regalarà un gran tresor: la fragilitat del cor.
    "-Té! Per a tu! -em dius oferint-me-les com si el que hi guardes fos fràgil-."

  • d'on treus el temps?[Ofensiu]
    torrents | 13-01-2006

    Molt bé Gemma!! Alucino amb la teva capacitat d'anar creant històries.
    He vist que et feliciten pel teu aniversari: jo m'hi afageixo: MOLTES FELICITATS

    A veure si un dia m'expliques com punyetes s'entra al forum. Ja es la segona vegada que el busssco i no el trobo a la web de relats...

    Albert

  • encara que amb un dia de retràs…[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 12-01-2006

    MOLTES FELICITATS!!!

    (Ahir no vaig poguer asseurem devant l'ordinador, però no havía oblidat que era el teu dia, un petonàs!).

  • PER MOLT ANYS!!![Ofensiu]
    Gorwilya | 11-01-2006 | Valoració: 10

    He vist pel fòrum que avui era el teu aniversari, espero que hagis gaudit molt d'ell! ;P

    He escollit un relat a l'àtzar per comentar-te, i aquest m'ha cridat l'atenció pel títol que porta. És un relat que expressa molt de sentiment. L'he trobat preciós i m'ha encantat! És molt bonic fer un regal així, i la manera com ho has plasmat tot en poques paraules és genial!

    Continua escrivint!!

    Petons i una abraçada!

    Gorwilya

  • un regal...[Ofensiu]
    MoLi | 08-01-2006

    tendre, bonic...
    preciós. No tinc paraules per dir que bonic deu ser que et regalin un regal així. M'ha encantat, de debò. Mira que ràpid que s'afegeix als relats preferits!

    Fins a la pròxima!
    MoLi

  • escudella_ | 08-01-2006 | Valoració: 10

    buf.. preciós de veritat, mil felicitacions.

  • espero que...[Ofensiu]
    Capdelin | 03-01-2006

    aquesta tendra i sensible situació no es repeteixi en cada anniversari, en cada nadal i en cada dia assenyalat... que de tant en tant cagui garrofetes el garrofer si no s'enfonsarà l'economia mundial...
    deixant la brometa fàcil... sempre, sempre, sempre aconsegueixes barrejar en un còctel perfecte: la tendresa, la sorpresa, la novetat i l'humor...
    gràcies per aquest regal i que tinguis un 2006 amb un cor d'algú que t'estimi bojament...
    una abraçada!

  • Un present meravellós[Ofensiu]
    Vallespir | 03-01-2006

    ¿I és que hi ha quelcom material que pugui sintetitzar el dia a dia de la tendresa, del respecte per algú altre, del suport en els moments difícils, de la necessitat de la seva existència vora seu?

    M'encanta!

    Un petó, Gemma. I Bon 2006!

    Roger

  • jmgg | 02-01-2006 | Valoració: 10

    A mi m'agradaria que un dia algú em fes un regal així
    Una abraçada gemma

    Josep Mª

  • Visca, visca, visca!!![Ofensiu]
    Yáiza | 01-01-2006

    Bravo Gemma!! M'ha agradat molt! El que expliqués és tan cert, com bonic. Despertes sentiments.... buf! Et segueixo llegint eh!

    Yáiza

  • Curiós...[Ofensiu]
    Eva_Moreno | 01-01-2006 | Valoració: 10

    però fins aquí tots els comentaris han estat de dones, M'hagradaria saber que en pensen els homes sobre un regal així. No sé, em sembla que som més sentimentals, crec que a qualsevol de nosaltres ens fessin un regal com el que has rebut tu ens posariem a plorar d'emoció. Un regal així, el prefereixo abans que qualsevol rellotge Rolex!!!
    Perquè és original, tendre, ple de sentiments, sincer, fet amb el cor a la mà. I en canvi un regal material ve de la botiga. Pagat amb la visa.
    Les persones que reben un regal així és poden sentir afortunades, no tothom té tanta imaginació com per regalar allò que ja creiem nostre! Enorabona, no pel relat, sinó per tenir un xicot així.

  • fantàstic[Ofensiu]
    Dunlai | 01-01-2006 | Valoració: 10

    Gemma, m'ha agradat molt, m'ha fet posar la pell de gallina.
    Sempre he preferit aquells relats escrits amb el cor, i que et fan sentir quelcom que a relats escrits per a què sí.
    Enhorabona!
    Tant de bo, tothom pogués trobar algú com aquest, que li posés el seu cor a la mà. I tanmateix tant dificil sen's fa a tots.

  • el millor regal[Ofensiu]
    sinda | 01-01-2006 | Valoració: 10

    El millor regal que em podrien fer mai...realment un relat preciós que manifesta molts sentiments!
    Per cert, el títol trobo que està molt ben trobat!!

  • el millor regal![Ofensiu]
    mjesus | 01-01-2006

    Hola Gemma 34, expliques les històries fent que al llegir-les, veiem l'escena tal com transcorrre, sempre plena de detalls. Això és una virtud d'un bon escriptor. Enhorabona. Feliç 2006

  • Es precios...[Ofensiu]
    Yuna | 01-01-2006 | Valoració: 10

    M'encanta la teva forma d'expressar-te, m'encanta com fas de les petites coses el més gran, m'encanta llegir-te.. jo vull aquest regal ;)

  • El regal més valuós...[Ofensiu]
    angie | 01-01-2006

    és sens dubte aquest, Gemma.
    Ho has escrit amb la tendresa que et caracteritza i amb les ales del coneixement d'un sentiment molt fort.
    S'és ric només tenint un regal semblant a aquest. Un regal per a tota la vida, la joia d'unir dos cors.....

    Felicitats i bon any

    angie

Valoració mitja: 9.85