Noms de dona

Un relat de: Jofre

Alba de Rosers i Roses Blanques:
Miracles i Glòria de Llum Plàcida.

Regina d'una Dolça Aurora:
Gràcia Bàrbara i Perfecta
Fausta Victòria,
-Perpètua i Clara-,
Mai Donada a la Soledat Pelàgica
Rebeca Serafina de Virtuts d'Àngels,
Mai Remei
ni Consol.

A Mercè, de l'Aura de la Mar Generosa,
una Fruitosa Prudència i Esperança;
la Concòrdia: Benvinguda,
les Modestes i Justes Màximes
Teses en les Neus de Núria
-en l'Estel de la Llibertat-:
Veròniques,
Flor, en les Ones de l'Iris,
noms, per veure-hi clar !


***

"Tots els ulls miren, pocs observen, molt pocs hi veuen".
(Albert Sànchez Piñol. La Pell Freda.)


Comentaris

  • Thalassa | 03-08-2005

    sóc un desastre comentant, així que només puc dir que és molt bèstia i que crec, hi ha una feinada al darrera important.

    El primer cop que et llegeixo, també crec, i m'has sorprès molt positivament.

    Endavant!

    Thalassa

  • Una bella composició[Ofensiu]
    brideshead | 03-08-2005

    feta amb tants noms que donen color a les terres, als països. I jo pertanyo a les "roses" que esmentes al principi del teu poema i et dono les gràcies, en nom de totes les dones, surtin els seus noms o no, per aquest escrit que m'ha resultat un bell cant de concòrdia, d'esperança, un cant que tinc tota la sensació que busca la complicitat amb el món i amb totes les persones que somnien que, algun dia, l'entesa total i absoluta entre tots nosaltres, sigui de quin color, raça, sexe o religió que sigui, serà possible. Jo espero ferventment aquest moment, i en la mesura del que jo puc fer, ho faig. M'agrada el món quan es comporta correctament, i les persones quan saben ser això: persones. I amb aquest somni, vaig tirant endavant el dia a dia.

    I t'agraeixo molt sincerament les paraules que has deixat, com un bell regal, en el meu últim poema. Són paraules especials, que m'han dit moltes coses, i una d'aquestes coses és la intuició que em diu que hi ha una gran persona i un gran observador del món al darrere, fent costat a la seva ploma. Hi he vist, en aquest darrere, una persona exquisida. Una persona serena que viu cada instant de la seva vida amb la màxima intensitat, mirant de treure'n el millor. Perquè la vida viscuda així, buscant-li sentit a tots els més petits detalls, val la pena viure-la.

    Una abraçada, Jofre. I, de la mateixa manera que et vaig destacar un dels punts brillants que vaig observar en la teva biografia, ara te n'hi deixo un altre:

    "Compromès en cercar la precisió en el llenguatge, llevant-li subtilment la roba més fina, opta per recordar-nos que l'excés és només un estratagema."

    I et dic: fantàstic.

  • sabent [Ofensiu]
    Lavínia | 22-07-2005 | Valoració: 10

    que el meu nom està entre els que contribuiran a construir uns Països, doncs, et dono les gràcies, ja que el meu País, que ja està construït, tinc la sensació que el volen enderrocar amb mala bava.

    (em dic Glòria, Jofre. Lavínia és en homenatge a Virgili i a Espriu )

    Petons

  • molt enginyós![Ofensiu]
    Estel d'argent | 13-07-2005 | Valoració: 8

    I gràcies per incloure el nom d'Estel i Núria en aquest poema!

    M'agradaria escriure't més, però estic a la feina, jeje

    Una abraçada!

    N.

  • Ben trobat[Ofensiu]
    girasol | 06-07-2005

    M'agrada molt la idea... tots els noms els has ben lligat... fantastic. (em sap greu, aquest teclat no te accents!).
    Un petonas!
    Girasol

Valoració mitja: 9