Només admet una semblança

Un relat de: asurath

¡Gran escàndol!

Decepció tremenda en el seu cercle d´amistats.
Jove promesa de la literatura presenta novel·la plagiant idea de relat premiat en Certàmen de l´any passat!

Retret pel Jurat que no admet les seves explicacions.
Retret i expulsat de la reunió mensual de joves literats de la ciutat.
Escoltat però no entès per la seva afligida i resignada família.
Part de la seva família, el seu pare -separat- comenta: "vaig encertar quan em vaig separar d'aquella família". Es burla en privat de què el seu fill -ex-promesa de la literatura- ja no tingui futur amb la ploma.

La jove promesa es resisteix a admetre l'evidència. Ell no ha plagiat res, diu, la seva història és d´amor. És d´amor farcit de dificultats.

La promesa del jove està avergonyida. Reclosa per voluntat pròpia a casa seva, no vol parlar amb ell.

La jove promesa d´escriptor, que signa amb el pseudònim d'Horaci, clama contra el públic i contra la gent. "Són bàrbars que no saben res de literatura".

Intent del jove Horaci de parlar amb el President del Jurat. Li és denegat.
Intent del jove de parlar amb el Vicepresident del Jurat. Li és denegat.
Intent de parlar amb el Vocal, el tercer membre del Jurat. Li és concedida una audiència.

La cita és a la casa de camp del vocal del Jurat. El jove Horaci es presenta 50 minuts abans de l´hora prevista. Se'l fa passar. Presentacions. A la reunió tambè han vingut el President i el Vicepresident del Jurat. L'Horaci aturdit. El President i el Vicepresident nomès es trobaven de passada; surten de casa sense acomiadar-se d´ell. L'Horaci agreujat i enutjat, però ho dissimula davant del Vocal.

Una vegada tots dos sols, comencen a xerrar. El vocal es pensa que ve a demanar disculpes. L'Horaci el treu de l'error. El vocal demana explicacions. L'Horaci les dóna.

"La novel·la és d´amor. És una història d´amor". Comença l'Horaci.
El vocal es grata el cap i continua escoltant, però sense ànims.

"Dos joves es coneixen en una festa. Sorgeix l´amor com un dard. Però el seu amor no pot sortit a la llum. Las seves dues famílies s´odien per assumptes econòmics. Negocis similars, disputes econòmiques i familiars antigues. Pares ancorats en el passat. "

"Germans, cosines i altres parents no ajuden la parella. Problemes per als joves enamorats. Però l´amor podrà contra tot. Només reben l´ajut dels seus criats."
El vocal del Jurat bufa i comença a encendre's una pipa.

L'Horaci continua: "Només admet una semblança: l´amor".
El vocal comença a tossir amb força en fer la primera xuclada a la pipa.

L'Horaci prossegueix: "El jove ha de desaparèixer perquè tem per la seva vida. L'enamorada no troba el seu amant: el busca però li diuen que l´han mort. Intent de suïcidi de la noia. S´enverina. El seu promès la troba i es pensa que ès morta. Es clava un punyal. Ella, però, no ha mort i es desperta. Veu el seu amat i es clava el seu punyal."
El vocal assenteix amb el cap però no diu res.

"Les dues famílies es miren i s´emporten els seus fills, que miraculosament només tenen unes ferides superficials a l'estómac i es curen en 40 dies. Les famílies finalment consenteixen en el matrimoni entre els dos joves."
El vocal del Jurat mira perplex l'Horaci. Aquesta darrera part no l´havia acabada de llegir. L'Horaci no diu res. El vocal continua fumant, però diu molt poc a poc: "Això ho canvia tot. Demà convoco reunió del Jurat".

L'Horaci surt de la casa de camp content, però el Vocal no li ha promès res.

El Jurat es reuneix al cap de tres dies. Sorpresa! Cap del tres no va llegir la història de l'Horaci fins al final. El vicepresident, rebec a acceptar-ho, finalment ho admet, ell tampoc no la va llegir.
No hi pot haver modificació dels premiats. Es parla de fer qualsevol gest per la jove promesa literària ferida. Redacció d´un comunicat: "Només admeten plagi en la temàtica. L´amor".

Sorpresa a la Societat. Incredulitat al principi i acceptació després: Ningú no va llegir el final del relat. Només admeten que es va plagiar l´amor, i això no és repudiable.

Jove promesa de la literatura fortament aplaudit pel Jurat. No hi ha premis però sí aprovació.
Jove promesa admès i alabat en la reunió mensual de joves literats de la ciutat.
Cercle d´amistats l´animen a continuar escrivint.
Família de Horaci l´acotxa, i el sorprenen amb un quadre amb el seu relat al saló.

El seu pare marxa a Amèrica.

La seva jove promesa trenca la incipient relació de forma prematura per tornar als braços de l'Horaci.

Institució de gran prestigi concedeix treball a la jove promesa de la literatura.

L'Horaci, després de dos mesos des del veredicte del Jurat, avança a la Societat expectant nova novel·la: tractarà sobre l´amor i la fidelitat conjugal que finalment triomfa. Mariner que pren rumb i que no sap la data de tornada. Deixa al port dona i nen petit. Grans contratemps provoquen la tornada passats 20 anys des de la seva marxa. La seva esposa l´espera després de no caure en les proposicions de nombrosos pretendents.

Tots a la ciutat alaben l´original idea de l'Horaci. Només admeten plagi en la temàtica. L´amor.

Això va ocórrer a la ciutat de Londres, l´any de Nostre Senyor del 1595.


Comentaris

  • solarin | 02-10-2005 | Valoració: 8

    No t'havia descobert aquest relat :p i està molt bé! El plagi... és un tema bastant actual...
    I desitjaria no trobar-me mai amb un jurat que no acaba de llegir l'obra...
    Fins una altra!!

  • embolica que fa fort[Ofensiu]
    llu6na6 | 08-09-2005 | Valoració: 9

    asurath, hola. Quina habilitat per dibuixar: jurat, mancances, embolics i el plagi. Sí, el tema, l'amor. Certament és un tema CONTÍNUAMENT plagiat i "lo que te rondaré morena".

    Escrius MOLT bé tot i ser, com veig en la foto, MOLT jove. Tens idees i les desenrotlles magistralment.

    M'agrada, asurath. Felicitats, i, ah, MOLT de gust de conèixer-te. Ja t'aniré seguint la pista.

l´Autor

Foto de perfil de asurath

asurath

5 Relats

45 Comentaris

10636 Lectures

Valoració de l'autor: 9.16

Biografia: