NOCTURNS (Secrets)

Un relat de: Unaquimera

Ell.
- Bona nit, senyors!
Enceta la rutina de seguretat: repassar panys, protegir accessos, comprovar l'antiincendis, connectar l'alarma.
Sol al seu reialme nocturn, relaxa el gest professional, emet un sospir que recorre el vestíbul d'entrada.
Puja. Primera Planta: Atenció al públic. Sense novetat.
Amunt. Segona Planta: Gerència. Calma total. No queda ningú davant les pantalles, on dansa lentament el logotip de l'empresa. Detecta la pròpia impaciència...
Segueix. Tercera Planta: Sales. Sent un bri de decepció: la Cambra de Juntes havia resultat un emplaçament molt interessant la nit anterior...

Ella.
- Fins demà!
Passat el control, s'acomiada de la companya amb un gest. Dins l'elevador de servei, es transforma. En sortir, arrossega el carret fins al lavabo, retoca alguns detalls davant el mirall. Guarda l'equip al traster, penja la bata.
Camina descalça fins als arxius amb els estris necessaris als braços. Enganxa la senyal a la porta, somriu imaginant la sorpresa que tindrà en descobrir el lloc triat per a aquesta vetllada. Un cop dins, col·loca l'aparell damunt la taula i l'endolla, situa l'espelma al costat i l'encén, es posa les sabates de taló, s'atalaia, espera...

Ell.
Continua. Quarta Planta: Despatxos. Acabant de donar el tomb, distingeix el Post-It clar sobre la fusta fosca, polida, de la porta. La placa diu ARXIUS. El somriure li canvia la cara. Una opció estimulant, un indret sense massa espai.
Obre.
Res no queda d'aquella dona uniformada, muda, anònima, que li varen presentar com a companya del personal autoritzat de serveis. Res!
Davant seu, una fetillera teúrgica, amb ulls brillants d'òliba i cos vehement de ballarina, inflama les hores obscures del torn nocturn.
La llum de l'espelma, fada generosa, regala un aura màgica. Respira el seu perfum, follet entremaliat, amarant-s'hi...
Avança. Seguint el ritual, pitja el botó: reconeix la melodia d'un bolero. Ahir, un vals en torn a la taula oval de caoba. Avui, una peça lenta al mig d'un bosc classificat de l'A a la Z.

S'atansa; oferint-li la mà, la treu a ballar.

Unaquimera

Comentaris

  • M'ha encantat tornar-lo a llegir[Ofensiu]

    I quan t'anava a fer el comentari, me n'adono que ja l'havia fet més avall. L'he llegit i m'ha semblat que allò era exactament el que t'hagés dit ara. Però afegeixo que la imaginació i el joc són dos components molt importants en una bona relació de parella. Al ritual de l'amor s'ha d'anar introduint novetats que el facin més engrescador i emocionant. La protagonista del teu relat ho aconsegueix canviant el marc de l'encontre amorós. Visca la imaginació!

    Un tema molt ben trobat, nena!

  • vas fent amb el relat[Ofensiu]
    joandemataro | 11-03-2011 | Valoració: 10

    que el desig de la trobada arribi, enganxes al lector, com sempre
    una abraçadota
    joan

  • Fantàstic![Ofensiu]
    Josoc | 28-01-2011

    Has creat el clima perfecte, Fan una certa enveja aquesta parella transformada de la nit al dia.
    Saps? si et fixes en els quatre o cinc relats meus tan curts que ara estàs comentant, veuràs que estan enviats tots al mateix dia. Va ser responent a un repte amb els títols i la llargada determinats.

  • Transformació[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 21-01-2011 | Valoració: 10

    La crida de l'amor, l'atracció sexual, pot canviar una persona en una altra completament diferent. És la Il·lusió de sentir-se estimat, de sentir-se atractiu i desitjat de nou, de viure una història amorosa com si fos la primera vegada. De sentir-se important per algú altre.
    És un joc amatori increïblement engrescador, perquè qualsevol persona, per anodina que sigui, pot trobar la seva meitat, aquell ésser humà que la fa vibrar i sentir-se absolutament plena d'amor.

    Ho has relatat amb la mestria que et caracteritza, amb les paraules justes, concretes i adients al tema del que tractes. Tu vale musho, nena!

  • Nocturn dona la mà amorosa al secret[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 20-12-2009 | Valoració: 10

    He gaudit llegint aquest Relat.
    Sóc romàntic i el teu escrit descriptiu m'ha tocat agradablement la fibra sensible, que també la tinc a flor de pell i l'assaboreixo com una actitud positiva.
    Enhorabona !!!

  • camps oberts[Ofensiu]
    franz appa | 19-03-2009

    Com el company Gausachs, ja havia llegit el relat, i sempre és bo rellegir-lo. De fet, és tan curt, que un es queda amb ganes de més...
    No és cap retret, en absolut: cal refer la frase fins a dur-la a l'elogi. M'encanten aquests finals que són com una incitació, una porta oberta, a la imaginació. Una porta a la qual els teus laberíntics camins narratius habituals ens duen pel camí de l'equívoc i ens enfronta a un camp obert, bé que no totalment, és clar. Tenim el desenllaç, però el pintor -la pintora- no ha fet més que l'esbós.
    Els detalls són per nosaltres.
    Una abraçada,
    franz

  • Aquest relat [Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 05-02-2009 | Valoració: 10

    Aquest relat l'he llegit i rellegit un munt de vegades. Mai m'havia decidit a comentar-te'l... fins avui.
    Hi ha alguna cosa que m'enganxa, m'atrapa i no sé com definir-ho.
    - Joan -

  • Ohhhhhhh![Ofensiu]
    Somiadora Emboirada | 31-01-2008 | Valoració: 10

    Emocionant. Una empresa pos amagar aquesta relació tan apassionada i a l'hora juguetona. Una empresa que de fora sembla una normal, i té amagat al seu interir, un món fascinant!

    M'agrada saber que comparteixo alguns temes de l'escriptura amb l'autor/a més valorada de la pàgina!!!

    Núria.

  • Misterios, magic i fantastic relat[Ofensiu]
    suport | 24-05-2007 | Valoració: 10

    A mi també m'agrada molt aquest, pero no més que l'altre del llibre, són molt diferents i trobo que té merit canviar d'estil i de temes, el que passa es que tots son tan curtets que s'assemblen una mica de fora, pero quan entres tots son diferents.
    Aquest es molt romantic i fantastic i com que succeeix a la nit i aixi com ho expliques és magic i misterios!
    A per totes!
    Ens veiem...

  • OH¡OH![Ofensiu]
    Lespe | 24-05-2007 | Valoració: 10

    Aquest m'encanta, de veritat, potser mes que l'altre i tot! perquè no el vas presentar pel llibre si tenies el tema? és de llibre!
    Ves com ets especial?

  • Ui perdona...[Ofensiu]
    angie | 21-02-2007

    Havia esborrat del comentari els canvis que et suggeria (que tu ja havies modificat) i veig que no dec haver gravat després de treure-ho i se m'han colat... Bé, que m'hagis fet cas, ja és raó per explicar-me. Me n'alegro t'hagi ajudat.

    angie

  • El meu comentari de jutgessa havia d'estar aquí.[Ofensiu]
    angie | 21-02-2007

    Un repte dels millors que he fet guanyar.

    Boníssim relat. Ajustat PERFECTAMENT al tema, això és el que demanava entre línies, una història dins un despatx buit, amb un o més personatges, fora d'hores de feina. L'acció paral.lela dels dos personatges molt ben redactada, de comprensió fàcil i intrigant al lector. Les paraules clau ben posades i gràcies per fer-me anar a buscar al diccionari "teúrgica", no l'havia sentit mai. Només faig dos apunts de coses que no m'acaben d'agradar : a la primera frase hi ha el nom "seguretat" i a la mateixa frase "asegurar accesos", potser jo hagués posat "protegir" o alguna cosa semblant (molt subjectiu) i on acaba el primer paràgraf dius "la nit passada" i el següent paràgraf comença "passat el control", potser dient "la nit anterior" no es repeteix la tonada, no?.
    Romàntic i juganer, aiix…com m'ha agradat!. El títol súper, a ritme de música!


    angie

  • Et vull felicitar![Ofensiu]
    Xocolatina | 16-02-2007 | Valoració: 10

    T'han seleccionat entre els microrelats!

    Jo, que soc una romantica total, em declaro enamorada d'aquest Nocturns, que em fa pensar que avui al vespre quedara aquest edifici buit durant hores i tot el cap de setmana... oh!

    Una llepadeta de complicitat,
    Xocolatina

  • Romanticisme suau...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 27-01-2007 | Valoració: 10

    i escenes que van apareixent a mida que les descrius, planta per planta. I de nit, quan la realitat sempre queda una mica difuminada per l'encís de la lluna.
    (passo plana, que vaig endarrerida)
    Una abraçada ben forta

  • Bona companyia![Ofensiu]
    Unaquimera | 27-01-2007

    El romanticisme és, com el bon humor, un dels ingredients que donen bon gust a un menjar o a un relat, però per damunt de tot, el que els fa plaents és la bona companyia!

    Torna quan vulguis, Colom, la teva visita serà sempre ben rebuda.

    Una abraçada solejada,
    Unaquimera

  • romantic[Ofensiu]
    Colom | 26-01-2007 | Valoració: 10

    Uau, romantic a tope! Un segurata i la dona de fer neteges ballan un bolero quan no queda ningu!
    Es com una peli, de veritat!
    Vindre un altre dia ;P

  • que bé escrius![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 26-01-2007 | Valoració: 10

    gràcies per ser una "bona fe" i passar a llegir-me i comenrar-me. És que el meu escrit esrava un xic trist i ara amb el teu sol ha quedat tot d'or i de joia, gràcies, gràcies, gràcies...

    Magrada MOLT la teva presentació amb aquesta retalls tan delicats i fragants escollits per tu i que et defineixen perfectament.

    M'ha agradat llegir-te. Arrossegues..., escales amunt, ascensor amunt..., arxius...endins, música, ball..., quina metravella, Unaquimera!

    Ballo amb tu el nou dia, ballo i ballo i ballo i no deixo de ballar, mai! (quin rodament de cap,no!, de cor)

    un petó d'agraiment, fins aviat. T'espero!!(si pots, pobreta meva!)

  • Una bona recepta[Ofensiu]
    Naiade | 24-01-2007 | Valoració: 10


    Segur que animes als que treballen de nit, ja que deu ser una feina tan monòtona i repetitiva, que ja els agradaria a molts que fos com el teu relat.
    Aquesta vegada no m'has enganyat, crec que ja et començo a conèixer i ja me'n espero alguna.
    En quant al relat que em vas coment, t'he de dir que el canterano va existir i que tot es cert, menys el secret que amagava, el que si es veritat, és que dins la meva imaginació havia somiat tantes vegades trobar-ne algun, que no em va costar gens d'imaginar-ho.
    Gràcies als teus escrits jo si que gaudeixo i aprenc.

    Una abraçada ben forta i fins aviat.

    Naiade


  • Mmmmm, sí![Ofensiu]
    Arbequina | 19-01-2007 | Valoració: 10

    Aquest és un relat fet amb moltíssima sensibilitat.
    La imatge de dos persones ballant en silenci en l'edifici fosc i solitari m'encanta! Ja em va colpejar el seu dia.
    És un relat impecable: potser el que es troba més a gust en les 330. Està fet per això. És un bombonet dels relats, fugàs, intens però suau, tranquil, que deixa molt bon regust de boca. Tres passatges molt ben escollits.
    Un plaer rellegir.

    Una abraçada molt forta.

    Arbequina.

  • ginebre | 15-01-2007

    bon gust de boca, aquesta història per dilluns al matí.
    Molt bonica i suggerent.
    Gràcies!!

  • Com sempre, perfecte[Ofensiu]
    MarBlava | 15-01-2007 | Valoració: 10

    Ets genial mantenint l'inrterés fins l'última paraula, a més d'original i àgil. Els teus relats sempre es fan llegir dos cops, per poder apreciar tots els petits detalls.
    Fins i tot una professió tan avorrida la converteixes en fascinant.
    Et torno a felicitar.
    Ja que hi era, he repassat els anteriors i, com sempre, són genials.
    Moltes gràcies pels teus relats i els teus comentaris.
    Una nocturna abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

583941 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket