NOCTURN

Un relat de: J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

S'ha fet fosc, fosca nit.

Mentre estirat a terra deixo que la humitat nocturna em besi la cara, observo el cel...

Veig com damunt del negra llençol que cobreix el firmament s'hi compten milers d'estrelles que presumides parpellegen amb orgull el seu brillant centelleig..., i la via làctia espès i nebulós tapis de fulgurants estels.

Reconfortant el bany de frescor nocturna que acompanya la silenciosa fressa de la solitud esporàdicament esquinçada per la tremolosa petjada d'una bestiola, o pel brunzir del vol eixelebrat d'un insecte impertinent.

Plàcida nit, olor de terra mullada, suau ventijol que s'enfila pel bagueny fins el cim de la serralada.

M'alço i baixo a la plana, m'atanso al mar i guaito de nou el cel...

Veig el rapit i llampant descens d'un estel fugaç, espectacular caiguda fosa en un mut no res; i el tranquil navegar de la lluna creixent que ens mostra la cara cobrint-se la resta amb un fràgil vel per tímidament, insinuar-nos coqueta la bella grandesa del seu contorn.

Tranquil·la nit, remor de mar i olor de sorra salada.

Es mitja nit i aquesta nit s'augura, molt bona nit.


24 de març del 2008

Comentaris

  • Nonna_Carme | 29-08-2008 | Valoració: 10

    de les qualitats que més admiro i envejo de tu, és la facilitat que tens per transportar al lector/a , al lloc que descrius. Excel-lent!
    Una abraçada.
    Nonna_Carme

  • Les teves descripcicons...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 22-08-2008 | Valoració: 10

    ... són meravelloses. Em transporten on vulguis. Envejo -d'una manera sana- la teva facilitat de retratar paisatges, situacions, i l'estat anímic dels teus personatges.
    Gràcies a tu, en aquest relat he après dues paraules:
    -bagueny [Vessant orientat cap al nord, oposat al solell]
    Automàticament he hagut de buscar:
    -solell [Vessant orientat cap al migdia i per tant més assolellat que l'orientat cap al nord o bagueny]
    Gràcies a tu, en el teu relat COMPANY, vaig aprendre:
    -garolades [Xerrades]
    Gràcies, gràcies per escriure!
    Joan

  • Li dic el mateix que en el meu poema SANT JORDI[Ofensiu]

    Que pretén amb els seus comentaris i a més donant-me tant alta puntuació quant he vist comentaris seus molt barruers acompanyats de valoracions injustes? No m'agraden els seus comentaris com tampoc m'ha agraden els de risto2 inserits al meu relat SANT JORDI. Tampoc m'ha agraden els de qui no reconec com autors de RC o lectors conscients, amb criteri propi i amb un bon i arrelat sentit de la justícia. M'ha agrada el joc net i sincer i no el brut i que intenta sembrar discòrdia. Fa uns dies jo mateix estava al segon lloc dels autors més valorats, avui em plantejo no tornar a escriure a aquesta web.

    J.Lluís Cusidó

  • Nit màgica[Ofensiu]
    DANA | 10-07-2008 | Valoració: 10

    Benvolgut J.Lluis, descrius a la perfecció aquest bell espectacle noctur, sumament màgic i encissador. En llegir-te em trasllades a les meves nits d'estiu...i un cop més les imatges es veuen reflectides davant el meu pensament fins a regaligar-me pel cor.
    Dana

  • La nit i tu[Ofensiu]
    ESTEL | 10-07-2008 | Valoració: 10

    Aquesta solitud és la que més m´agradra,
    no necessites res més que tenir tots el sentits
    bé desperts per gaudir de la inmensitat.
    M´he traslladat a l´adolescència on vaig gaudir d´una nit com aquesta. Va ser màgica

    gràcies

  • Una postal de relax absolut[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 08-04-2008 | Valoració: 10

    Llegir les teves obres ja és paladejar paisatges naturals exquisits! Una nit fresca (amb olor de terra mullada inclosa), a frec del mar i dessota un mantell obscur atapeït d'estels. Un cop més, una descripció bellíssima!

    Salut i lletres,

    V.

  • http://coneixercatalunya.blogspot.com/[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 06-04-2008 | Valoració: 10

    http://coneixercatalunya.blogspot.com/

    Aqui trobaras imatges.

    Sempre dona més la sensació de plenitud.

    Gràcies

    Antonio Mora Vergés

  • Amb nocturnitat i sensibilitat[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-04-2008 | Valoració: 10

    En llegir-te, veig que has perfilat unes bones imatges amb cura, vigilant els detalls i gaudint de les sensacions, aprofitant les emocions que t'inspira l'entorn natural, gaudint-les d'una en una amb la joia de qui ha triat obrir la ment i tenir la sensibilitat receptiva a la bellesa.

    En arribar fins el teu text, he descobert una d'aquelles coincidències que et fan somriure, una casualitat de les que permeten sentir-te més a prop de l'altre... En refereixo a que tinc publicat un relat gairebé amb el mateix títol. Es tracta de Nocturns i te l'ofereixo ( només has de clicar damunt les lletres en colors per anar-hi ) per si et ve de gust llegir-ho. Si ho fas, espero que t'agradi!

    T'envio una abraçada primaveral,
    Unaquimera

  • Sensible, però...[Ofensiu]
    Salgado | 01-04-2008 | Valoració: 9

    les faltes tipogràfiques distreuen la lectura.

    Bona prosa plena de sensacions. Xavier

  • Descrius...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 30-03-2008 | Valoració: 10

    les imatges amb tanta precissió, que sembla com si fossis capaç de fer que ens traslladem allà on ets i poder gaudir amb tu de tota la bellesa i el goig serer d'aquest vespre amb olor de mar i llums d'estels.
    Es llegeix suau el teu relat, com si no volgués preses i ens anés delectant amb cada frase, a poc a poc, fent que assaborim el paissatge i se'ns despertin els sentits.
    Una abraçada

Valoració mitja: 9.92

l´Autor

Foto de perfil de J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

49 Relats

588 Comentaris

96956 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sabadell onze de maig del 1943
Català.
Vull gaudir el present
El passat és un record
Els records els tinc endreçats en un arxiu de la memòria, d’una memòria però que camina a l’oblit.
Lluito perquè no agafi una drecera.
Entretant per qui em vulgui llegir escric aquí, a Relats en Català, i si a més em vol comentar millor.

ELS 58 RELATS PREFERITS DELS SEUS AUTORS


ELS 43 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS

Per qui el vulgui el meu correu és: llcusido@gmail.com