No queden homes

Un relat de: Xantalam

En aquell poble els hiverns eren molt freds,
ja no quedaven homes a les llars, ni als carrers.
Se'ls enduien els trens que sortien de matinada
d'una estació erma de mel i una andana emboirada.

No vas ser tu l'últim dels que van pujar als trens,
darrera i davant d'un bes eixut pel desconsol.
Ni vas ser el primer, tampoc, en saber que no,
no tornaries a aquell poble d'hiverns tan freds.


Comentaris

  • felicitats[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • records per l'oblit[Ofensiu]
    Avet_blau | 09-11-2008 | Valoració: 10

    Terres difícils, on la vida es massa dura,
    i marxar es fugir,
    sense mirar enrere
    deixant amors i records per l'oblit.

    * Gràcies pel comentari, vaig aprenent,
    el que mai vaig poder estudiar.
    Avet

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140558 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic