No m'agraden els llacs

Un relat de: Bruixot

‪‪«No m'agraden els llacs» et deia, quan baixàvem pel corriol veient el reflex de la llum del sol en les seves aigües tranquil·les. I tu repeties que era meravellós i que em deixés endur per la seva bellesa. I que ens aniria tant i tant be refrescar-nos després d'aquella caminada.

«No m'agraden els llacs» insistia. «No se sap mai que amaguen sota les seves aigües fosques. Les seves vores estan cobertes d'algues que et poden fer relliscar. I a dins hi acostumen a haver lianes, o no sé pas quin coi de plantes són, que se't entortolliguen als peus ¿I si per un atzar una m'atrapa el turmell i se'm enduu cap al fons?» Però tu em miraves amb els ulls vidriosos d'emoció pensant en la carícia freda i líquida que t'esperava allà baix.

«No m'agraden els llacs» et suplicava, mentre tu et despullaves davant meu provocativament. «A més a més, segur que l'aigua està congelada. Que estem a finals d'Octubre!»

«No m'agraden els llacs» cridava des de la vora, mentre tu t'embolcaves en les seves aigües, els teus mugrons trempats per la fredor. I em mostraves el teu cul sortint com la cua d'una sirena en el moment en que et submergies. Després, amb els rostre ple de somriures insinuants, movies el braç
convidant-me a entrar.

«No m'agraden els llacs» murmuro ara, mentre les llàgrimes em rellisquen per les galtes, imaginant el teu cos inert, gairebé violeta, flotant al fons del llac que et volia i que finalment t'ha tingut.

«No m'agraden els llacs» em repeteixo, «però aquest llac a partir d'ara tindrà el teu nom per sempre més en el meu cap».

Comentaris

  • tenebra[Ofensiu]
    Naiade | 24-10-2006

    Hola bruixot:
    Molt bo el teu relat, clar i entenedor. He sentit com si el personatge, fos jo mateixa.
    A mi tampoc m'han agradat mai els llacs, em fan mal rotllo, i desprès de llegir el teu relat em penso que encara m'han faran més.
    T'agraeixo molt el teu comentari de "El fil"
    Realment amb va costar bastant de fer-lo entenedor i veig que no ho he aconseguit del tot. En quant a la gramàtica, et diré que m'hi esforço. Soc catalana, però vaig estudiar amb castellà. M'agrada que amb comenteu, i no m'ofenc, tot el contrari, es la manera de anar millorant.
    En quant al relat, la que camina amb el cap cot, es la tela, i veu un fil.
    Protagonistes en son tan el fil com la tela, tal com havies suposat. Ja m'he adonat que no ho deixo clar. Volia ser un joc de seducció entre la tela i el fil, finalment la tela tria un altre fil, com la vida mateixa.
    Espero que amb segueixis llegint i donant la teva opinió.

  • ostres, quins comentaris[Ofensiu]

    que em fas d'un nivell soberg, quedo esmaperduda, sorpres, de debò.

    VAJA, VAJA el senyor bruixot..., quina màgia!

    el relat del llac va de tragèdia. crees el clima expectant, la descripció visual i sensitiva de la imatge...

    el final, contundent, sorprèn, esgarrifós, insospitat..., definitiu!

    Un petó molt dolç..., dins del llac surant, per a tu.

  • Sis paràgrafs[Ofensiu]
    Carles Malet | 22-10-2006

    i sis cops d'efecte. M'ha agradat el recurs que utilitzes. Amb mitja dotzena de paràgrafs que repeteixen el mateix missatge, ens portes ràpidament fins el desenllaç tràgic.

    De fet, potser em recordes una mica als polítics que saben que, perquè un missatge arribi a l'audiència, aquest ha de ser clar, senzill i transparent, i s'ha de repetir amb insistència.

    Una abraçada,

    Carles

  • Hola bruixot[Ofensiu]
    prudenci | 22-10-2006

    Hola bruixot sóc en Prudenci, t´en recordes de mi alli a l´Alquimia del sol, ?
    Realment com a la fotografia els teus ulls son inconfusibles.
    Be el relat ,m´ha agradat per el final on ell llac es queda amb ella, i per això mai t´han agradat els llacs, d´alguna manera ja ho sabies...
    No t´el valoro perquè no el considero de 10 però si et poso un 9 et faré baixar el promitg
    ( ja sé que és igual però quan m´ho fan a mi m´emprenya!)
    Records i espero que algun dia ens tornem a veure.
    Per cert.... encar no has fet la formula per a fer be les valoracions ??
    Una abraçada .
    Prudenci.

  • Trama ordida...[Ofensiu]
    rnbonet | 21-10-2006

    ...a fragments encadenats, amb el toc de gairebé sempre, entre tendre, sarcàstic i irònic.

    PS1.En confiança, em va agradar més aquest 'llac' que el meu.
    PS2. Gràcies pel comentari i pels 'afalacs'. Encara que massa exagerats: devia ser per la febre alta de la malaltia.
    I més gràcies encara, per venir d'una de les plomes de les que més llum fan en aquesta pàgina.

  • genial![Ofensiu]
    Capdelin | 21-10-2006

    sota aquest relat hi ha un somriure (és impossible que et desprenguis de l'humor, és vital).
    Sota aquest relat hi ha una llàgrima amb bombolla de sang.
    Sota aquest relat hi ha la vida ofegada de tanta imprudència i excessiva ambició, hi ha aventures amoroses amb massa precipitació, hi ha pisos que no es poden acabar de pagar, hi ha carreres interruptes, hi ha escales que mai es van acabar de pujar...
    Sota aquest relat hi ha ella, innocent, encuriosida per tocar l'or amb la mà.
    Sota el llac hi som tots en alguna moment de la nostra vida... qui mai en alguna cosa no ha fracassat?
    Relat bo, original, tràgicament irònic, suaument romàntic, escandalosament humà.
    Una abraçada, MESTRE!!!

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211337 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.