NO LI DONIS IDEES !

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Les històries i anècdotes les podem trobar arreu a la vida diària si les sabem escoltar i parem l´orella. Jo moltes vegades en els llocs més inversemblants , escoltes converses que et fan riure, t´entristeixen o formen part de la vida mateixa.
Un dia que vaig anar a dinar a un restaurant, no vaig poder de no fixar-me en la parella del costat, una mare i una filla. La mare una dona de mitjana edat grassoneta encara molt bonica i la filla amb una semblança raonable ,d'uns trenta o trenta-cinc anys , les dues molt mudades, a la moda , i el seu posat de tenir un nivell de cultura alt, així com un nivell més que raonable també de butxaca.
La mare preguntava a la filla pel seu treball
- Nena , com va el treball , tot bé?
- Si mare, estic bé ja ho saps, no em manca res i ara sembla inclús que volen donar-me més responsabilitat i això vol dir augment de sou.
- Que bé Sandra!, però em fas patir.
- Doncs no tens perquè, guanyo diners, els gasto com em dóna la gana, viatjo als països que vull de vacances . Tinc amics amigues. Vaig al cinema a escoltar música, al teatre. Si vull puc comprar-me el que m agradi per mi o per al pis. Que més vull?. No se perquè dius això mare!.
- Mira, la teva germana, té marit i dos fills ,una continuïtat. No treballa.
- Mare, sí que treballa i molt, tu ho has dit, té dos fills un marit que cuidar, té de cuinar rentar planxar, netejar i aguantar el dropo d'en Jaume. Crec que jo estic millor .
La mare escoltava atentament la filla, es va veure una mica del vi que tenia a la copa i al final, va deixar anar un sospir i va dir:
- Probablement tens raó Sandra, tu tens molta més llibertat, gaudeixes molt millor de la vida, encara ets jove, encara ets a temps de canviar-la si vols. Només et demano una cosa nena .
- Que vols mare va dir la noia deixant a mig menjar un tros de peix i aguantant la forquilla enlaire.
- Si us plau, no ho diguis mai a la teva germana, crec que sí que estàs molt millor tu. Però sobretot, no ho diguis a la teva germana!!!. No li donis idees.
- La noia va somriure, i van continuar dinant i parlant de les seves coses.

Comentaris

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 12-03-2018 | Valoració: 10

    Es un bon relat molt bent escrit i molt bent relatat i es una història no real però s' asemble molt a la vida mateixa d' algunes families i la mare esta satisfeta per la bona feina que fet , però no tanque la porta a que l' altre filla pugui tindre una vida millor que la que esta casada , marit i dos fills.

    continua escribin val molt la pena els relats que escrius! i son molt entenidors i enriquidors !!!

  • Un relat magnífic. De debò.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 09-03-2018 | Valoració: 10

    Sense ser una de les set meravelles del món, és un relat magnífic, i ben fet.

    La mare que té dues filles, una solitària i independent, la altra de vida familiar i a l'atur...

    No només la idea en que es basa el relat és bona, sinó que està molt ben escrita, amb un llenguatge flúid.

    I no massa llarg, que també és una virtut.

    Ens veurem, espero, Montserrat!!

  • Karin | 03-03-2018 | Valoració: 10

    Si a vegades val mes no parlar gaire, bon relat

  • Cadascú és com és.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 01-03-2018 | Valoració: 10

    Jo tinc mon germà bessó casat i amb fills. A voltes tinc enveja sana de la seva condició de pare joiós, no pas de la d'estar casat... Al final, tothom tria la mena de vida que més li convé.

  • Comes[Ofensiu]
    SrGarcia | 27-02-2018

    M'agrada el relat. L'he llegit algunes vegades i em sembla que no queda clar, potser és per es les comes.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323192 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.