No hi ha camins...

Un relat de: Mitus

No hi ha camins,
només la drecera
que em duu als teus llavis
i les fites d'ivori
per on l'hàlit es perd;
no hi muntanyes, ni rius, ni planes,
només el mar dels teus ulls
i el món serè d'una pell eriçada
que s'esquerda i trem;
no hi ha galàxies ni estels,
només l'univers d'un somriure
que titil·la i m'escorxa el seny;
no hi ha núvols, ni boira, ni vent,
sols atmosfera de paraules
i oxigen de xiuxiueigs;
perquè estem junts
i cap altra cosa existeix.

Comentaris

  • No n'hi ha,[Ofensiu]
    RATUIX | 18-01-2008 | Valoració: 9

    quan un sap que allà vol ser i reposar i nodrir-se sempre... No hi ha camins, perquè no cal anar enlloc més. Molt clar i bonic.

  • observacions[Ofensiu]
    quetzcoatl | 15-05-2005 | Valoració: 10

    Hola Mitus,

    M'han semblat molt interessants els dos poemes que tens penjats, i no es que tingui observacions en concret a fer pero, ja que veig que t'han llegit pocs i potser una mica perque t'animis a seguir penjant cosetes, comento.

    "No hi ha camins" trenca els convencionalismes del poema romantic; parla dels ulls, el somriure, tot allo que l'atrau de la persona estimada pero amb metafores noves i originals. En ultima instancia "No hi ha camins" es titol i es redundancia: no hi ha camins que portin a enlloc on puguis ser mes feliç que amb ell/ella. Em sembla especialment original perque contradiu el Tots els camins porten a... pero dotant-lo del mateix sentit.

    "Un mati de setembre" m'ha agradat encara mes, tot i que segur que no l'he entes tan be. Hi ha algunes imatges que es podrien interpretar de mes d'una forma. M'agrada, pero, la idea del narrador caminant darrera d'algu (o d'alguna cosa, idea, sentiment, record?), en un mati de setembre que sembla molt tranquil, reflexionant. Li dona un to pausat i de calma al context que aixi ho demana. La mencio dels sentinelles que segueixen al seguidor dona una idea de cercle, que em remet directament al fet de reflexionar.

    En tots dos casos el lexic i els recursos linguistics m'han semblat bonissims.

    Aixi que felicitats i a seguir publicant!

    Una abraçada,

    m

l´Autor

Mitus

2 Relats

4 Comentaris

1411 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor